مقاله حوزه آرایشی و بهداشتی از جمله: آرایش چشم و ابرو - آرایش صورت - آرایش مو - لوازم آرایشی - نکات آرایشی

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

یکی از بهترین وسایل ماساژ صورت استفاده از گوی یخی است که یک درمان طبیعی و تسکین دهنده می باشد و برای تقویت و احیای ظاهر جوانی پوست می باشد. امروزه استفاده از گوی یخی برای ماساژ صورت توسط متخصصان پوست پیشنهاد می شود و یخ درمان دردهای عضلانی است و هنوز هم برای کبودی ها و روش های مختلف مراقبتی از پوست از یخ استفاده می کنیم. گوی یخی بهترین گزینه برای کاهش اثرات ضد التهابی می باشد و یک روش عالی حتی برای مبارزه با چین و چروک ها و کاهش حلقه های سیاه و پف صبحگاهی است و حتی برای درمان آفتاب سوختگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه با طرز استفاده از گوی یخی آشنا می شویم.

چرا باید از ماساژ صورت با گوی یخی استفاده کنیم؟

یخ بهترین گزینه برای بسته شدن منافذ پوستی است و یخ با انقباض رگ های خونی و سفت شدن پوست در این زمینه بهترین کار را انجام می دهد و زمانی که چنین اتفاقی می افتد خون از صورت دور شده و با مواد مغذی تازه دوباره تجدید می شود. این باعث باز شدن رنگ پوست صورت انسان خواهد شد.

مواد مغذی خاصیت ارتجاعی طولانی مدت پوست را به وجود خواهد آورد و از ایجاد چین و چروک ها جلوگیری می کند و یخ آنقدر موثر است که می تواند بهترین گزینه برای بوتاکس باشد. یخ علاوه بر مزیت های زیادی که دارد دارای معایب مختلفی نیز می باشد و در صورت ماندن طولانی مدت یخ بر روی پوست می تواند به سلول های پوستی آسیب بزند و برای جلوگیری از آسیب های پوستی و بافت ها توسط یخ به پوست بهترین گزینه استفاده از گوی های یخی است.

ماساژور گوی یخی چیست؟

گوی های یخی به صورت دو گوی دسته دار خنک کننده ای که برای تسکین قرمزی پوست و کاهش التهاب ها و بستن منافذ پوستی استفاده می شود. این گوی ها عصب و عضلات صورت را ماساژ می دهد تا باعث سفتی پوست و از بین بردن خط های ریز میشود. همانطور که از اسم این وسیله مشخص است این کره ها یا گوی های یخی در بالای دسته های شیشه ای ظریف قرار می گیرد و به صورت جفتی کنار هم تولید می شوند. این گوی ها در رنگ های مختلفی ارائه شده اند و جذابیت و زیبایی خاصی دارند و حتی در برخی موارد زرق و برق آنها چشم مشتریان را می رباید. کیفیت و طراحی گوی های یخی بسیار زیبا و جذاب است.

مایع هایی که در این گوی ها وجود دارند از یخ های معمولی با مدت زمان طولانی تری برای خنکی استفاده می شود و این گوی های یخی کاملا ضد آلرژی و وگان هستند و برای تمامی پوست ها مناسب می باشند. این گوی ها به دلیل جنس شیشه ای که دارند بهترین گزینه برای نگه داشتن در فریزر می باشند و هر زمان که نیاز دارید می توانید از یک درمان کننده و تسکین کننده خنک استفاده نمایید. گوی یخی به راحتی می تواند بدون آسیب زدن به بافت ها و سلول های پوستی و بدون چکه کردن آب در آنها در تمامی کلینیک ها و آرایشگاه ها استفاده می شود و امروزه حتی در منازل نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

بهترین گوی یخی صورت

اکثر گوی های یخی شبیه هم هستند و به لحاظ مصرف البته یکسان نیستند و بهترین گوی یخی که می توانید استفاده کنید در انواع مدل های فلزی و کوارتزی است.

این محصولات کاملا ضد زنگ و با کیفیت بالا هستند و هر چه قدر مواد میانی گوی متفاوت تر باشند و دوام آنها در مقابل یخ زدگی بیشتر می شود و قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. در نوع کوارتزی نیز حتما به ایمنی محصولات در مقابل دمای فریز توجه فرمایید.

اگر به دنبال زیبایی و سفت شدن پوست های تان هستید، ما به شما پیشنهاد می کنیم ماساژ صورت با گوی یخی را امتحان کنید. این ماساژور یکی از بهترین ابزارهای کاربردی برای مراقبت از پوست می باشد که سرمای حاصل از گردش خون و اکسیژن رسانی را در بخش های زیرین پوست تحریک می کند و مواد شیمایی مضر را در بخش های زیرین پوست حذف می کند. استفاده از این محصول می تواند حس دلنشین و ماساژ را در پوست شما به وجود می آورد و خستگی ناشی از استرس و فشار کار و زندگی برطرف می کند و اصلاح پوست جوانی و زیبایی را برای شما ارمغان می آورد.

ماساژور دستی مدل گوی یخی بسته 2 عددی

طرز استفاده از گوی یخی برای صورت

گوی های یخی یا ایس گلوب یخی برای صورت تهیه شده تا برای گذاشتن و ماساژ دادن بر روی خط های صورت مورد استفاده قرار می گیرد. شما باید قبل از استفاده آن را در فریزر برای چندین ساعت قرار دهید و بعد از گذشت چند ساعت گوی یخی شما کاملا آماده است تا بر روی پوست شما حرکت داده شود.

استفاده از ماساژ صورت با گوی یخی می تواند حس خنکی به پوست تان دهد و کاملا آرامش خوبی بدست آورید. شما می توانید از گوی یخی دوبار در طول روز استفاده کنید که در زمان صبح هنگام بیدار شدن و شب زمان خوابیدن بهترین گزینه برای استفاده از آنها است.

استفاده از گوی های یخی برای خنک سازی و آرامش پوست و درمان های پوستی انجام می شود و یکی از بهترین گزینه ها برای ماساژ و جذب بهتر سرم و روغن در پوست ها می باشد. اگر می خواهید در این زمینه بهترین نتیجه و تاثیر را برای گوی یخی ببینید، باید گوی یخی را یک یا دو روز و به مدت شش هفته استفاده نمایید. یک ماساژور یخی فقط 5 تا 10 دقیقه برای احیا و زنده کردن پوست زمان می برد. لطفا دقت نمایید که هیچ چیزی به عناون رفع سریع در مراقبت پوستی وجود ندارد و استفاده مداوم از یک محصول همیشه جواب دهنده است.

استفاده از این ماساژور صورت بسیار ساده است و شما با حرکت های آرام و ملایم می توانید گوی یخی را بر روی صورت چرخانده و در ناحیه چشم و نقاطی که از صورت با التهاب و شکستگی همراه است کمی بیشتر مکث کنید و با اینکار می توانید هر نوع قرمزی را سرد و آرام نمایید. با ماساژ دادن صورت می توانید گردش خون و اکسیژن رسانی را در پوست تحریک نمایید و اینکار باعث تقویت خاصیت ارتجاعی پوست می شود.

در زمان ماساژ دادن می توانید از موادی نظیر کرم ها و سرم ها نیز استفاده نمایید و با گوی یخی آنها را در سطوح پوست تان پخش نمایید تا سریعتر جذب پوست تان شود و تاثیرگذاری فوق العاده ای خواهد داشت.



:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : یک شنبه 31 ارديبهشت 1402
.

بهترین شامپو بدن اصل خارجی بدون سولفات

شامپو بدن‌ها، شوینده‌های غیرتهاجمی و ملایمی هستند که پوست را به خوبی تمیز می‌کنند. شامپو بدن خوب، چربی‌های مفید پوست را از بین نمی برد و باعث تحریک پوست نخواهند شد. بهترین و محبوب‌ترین بادی واش‌ها (شامپو بدن) در دنیا، علاوه‌ بر پاکسازی ملایم و بدون ایجاد خشکی، امتیازات و خاصیت‌های جانبی نیز دارند. خواصی مانند قدرت آبرسانی، نرم کنندگی، تازه‌کنندگی پوست، تغذیه پوست، اسکراب و لایه‌برداری، بوی خوش طبیعی و فرمولاسیون گیاهی، از جمله ویژگی‌هایی هستند که طرفداران شامپو بدن آن‌ها را دوست دارند. شامپو بدن آناناس و پاپایا مائویی یک محصول دوست‌داشتنی و وگان است که کمک می‌کند ضمن شستشوی پوست بدن، بتوانید نرمی و لطافت ویژه‌ای به پوست بدهید.

 

1- شامپو بدن برند لورال اصل

شاور ژل یا شامپو بدن برای استفاده روزانه طراحی شده‏ است تا با پاکسازی پوست صورت و بدن از آلودگی، آن را برای یک روز پرکار آماده کند. از آنجایی که آقایان معمولا فعالیت بدنی بیشتر و تعریق شدیدتری دارند، برند لورال loreal فرانسوی با تولید ژل‏‏‌های حمام از سری Men Expert محصولات خود، توانست نظر بسیاری از آن‌‏ها را به خود جلب کند. تنوع بالا و وجود عملکرد و رایحه‏‌های مختلف در این نوع شوینده بدن و مو، انتخاب شما را بسیار آسان می‏‌کند. شامپو سر و بدن لورال مدل clean power مخصوص آن‏‌هایی است که به فکر پاکسازی عمیق و ۱۰۰% کل بدن خود هستند.

شامپو بدن برند لورال اصل

این سری از شامپو بدن های برند لورآل به‌طور اختصاصی برای پاکسازی کامل سر تا پا طراحی شده ‎است. این شاور ژل مردانه غنی از مرکبات بوده و برای سم‎‌زدایی و پاکسازی عمیق پوست به کمک شما می‌آید. با انتخاب این شوینده ۳ در ۱ و با بسته‌‏بندی جمع و جور، دیگر لازم نیست برای یک حمام ساده در مسافرت و یا پس از ورزش همیشگی خود، چندین شامپو و ژل شوینده همراه داشته ‏باشید. با استفاده از شامپو سر و بدن لورال مدل clean power که یک شوینده سه‌‏کاره است، حس تمیزی باورنکردنی برای صورت، بدن و موها ایجاد کنید.

 

2- شامپو بدن بدون سولفات برند مائویی

شامپو بدن از برند مائویی، یک شوینده بدن فوق‌العاده است که به ترکیبات متعدد هیدراته کننده، مرطوب کننده و سم زدایی کننده پوست مجهز شده است. پوستی که با این محصول شستشو داده شود، پوسته پوسته نشده و بعد از حمام احساس خشکی و کشیدگی نخواهد داشت. زیرا حاوی ترکیباتی طبیعی است که پوست را عمیقا سیراب و مرطوب کرده و باعث نرمی و شادابی پوست بدن می‌شوند.

شامپو بدن مائویی

شامپو بدن های مائویی 3 محصول متفاوت هستند، در یکی از آن ها ترکیبی از مواد تصفیه کننده پوست از جمله خاکسترهای آتشفشانی و پودر ذغال استفاده شده که آلودگی، سموم پوستی و مواد زائد روی پوست بدن را به خود جذب می‌کنند. در دومی ماکادمیا و نارگیل تزریق شده تا به خوبی از خشک‌شدن پوست جلوگیری کند. و در سومی ترکیبی مغذی و آبرسان از کره پاپایا و عصاره آناناس با کره انبه و شی باتر مخلوط شده تا به خوبی از خشک شدن پوست جلوگیری کند.

 

 

 

 

چرا شامپو بدن‌ها را ترجیح می‌ دهیم؟

برخی از افراد به دلیل تاثیر ناخوشایندی که صابون‌ها بر روی پوستشان می‌گذارند، این محصولات را انتخاب می‌کنند. شستشوی پوست با صابون معمولا باعث می‌شود تمامی چربی از روی پوست برداشته شود و با حذف سبوم طبیعی پوست، ناچارا خشکی و دهیدراته شدن آن به عنوان مشکلی مهم بروز می‌کند. پس افرادی که نگران خشکی، پوسته پوسته شدن و یا پیری زودرس پوستشان هستند، باید حتما صابون‌های قالبی قدیمی را با شامپو بدن‌های نوین رطوبت‌رسان جایگزین کنند.

بعضی دیگر می‌خواهند یک محصول شوینده، علاوه‌بر مواد تمیزکننده پوست، غنی از آبرسان‌ها، مواد مرطوب کننده، ویتامین، روغن‌ها و عصاره‌های گیاهی و اسانس‌های خوشبو و دلپذیر باشد. پس طبیعی است که به سراغ بهترین شامپو بدن‌ ها می‌روند و صابون‌ها برایشان جذابیتی ندارد. پوست با کمک این محصولات نرم‌تر و لطیف‌تر خواهد بود.

از طرف دیگر، بحث بهداشتی بودن یک پاک کننده‌ی پوست، اهمیت زیادی برای همه‌ی ما دارد. پس اعضای یک خانواده یا هم اتاقی‌ها می‌توانند بدون نگرانی از این موضوع، از یک شامپو بدن مشترک استفاده کنند، بدون اینکه از بابت آلوده شدن محصول نگران باشند. در حالی که صابون اصلا برای استفاده مشترک و رها کردن در محیط مرطوب حمام، مناسب نیست.

یکی دیگر از فواید مهمی که یک شامپو بدن دارد، متعادل‌سازی اسیدیته پوست بدن است. در واقع این محصولات برخلاف صابون‌های قلیایی، با pH طبیعی پوست بدن که مایل به اسیدی است، کاملا سازگار هستند. پس بهتر می‌توانند سلامت، رطوبت و حفاظت از پوست را تضمین کنند.

 

بهترین شامپو بدن باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

پاسخ دادن به این سوال قبل از خرید شامپو بدن، بسیار مهم است. ویژگی‌های برترین شامپو بدن به عوامل مختلفی بستگی دارد که قبل از تصمیم به خرید باید در مورد آن‌ها و همچنین انتظاری که از چنین محصولی داریم، باخبر باشیم. چند مورد از ویژگی‌های مهم قابل مطرح کردن برای یک شامپو بدن خوب را در ادامه نام می‌بریم.

 

1- حاوی مرطوب کننده‌ها

برای همه‌ی کسانی که به زیبایی و سلامتی پوستشان اهمیت می‌دهند، رطوبت‌رسانی یا آبرسانی پوست مساله‌ای مهم است. چون اگر پوست خشک و دهیدراته باشد، هم زیبایی خود را از دست داده و کدر و پوسته پوسته می‌شود، و هم مستعد ایجاد چین و چروک‌های ناخوشایندی می‌شود که علائم پیری پوست هستند. پس این مساله در جوان و شاداب بنظر رسیدن ما و پوستمان بیش از یک مساله ساده اهمیت دارد.

در حالی که شوینده‌های بدن چربی‌های پوست را که سد خوبی برای حفظ رطوبت ذخیره شده در پوست هستند، پاک کرده و پوست در چنین شرایطی در معرض خطر خشکی است. سازندگان شامپو بدن‌ها راه‌های مختلفی را به کار می‌برند تا از خشکی و کشیدگی پوست بعد از استحمام جلوگیری کنند. برخی از آن‌ها سولفات‌های درون شامپو بدن را با افزودن ترکیباتی ملایم می‌کنند، برخی دیگر مقدار سولفات را تا حدی کاهش می‌دهند که عملا محصول بدون سولفات به شمار بیاید، و بعضی هم از سورفکتانت‌های ملایم‌تر در محصول خود استفاده می‌کنند.

اما برگ برنده‌ی بهترین شامپو بدن برای جلوگیری از خشکی پوست، مرطوب کننده‌هایی است که در فرمول خود دارد. این مرطوب کننده‌ها شامل مواد آبرسان، روغن‌های مرطوب کننده، عصاره‌های گیاهی و موادی مانند گلیسیرین هستند. وجود این مواد در فرمول یک شوینده باعث می‌شود همزمان با شستن چربی و آلودگی، پوست بدن را آبرسانی یا مرطوب کنند تا بعد از حمام این رطوبت نتواند تبخیر شود. برخی دیگرهم حاوی موادی هستند که سد طبیعی پوست را که مسئول محافظت از پوست در برابر خشکی است، تقویت می‌کنند.

 

2- دارای PH مناسب با پوست

در مقالات قبلی گفتیم که صابون به دلیل قلیایی یا بازی کردن پوست، می‌تواند باعث ایجاد چه مشکلاتی شود. پس بدیهی است که کمترین انتظار ما از بهترین شامپو بدن‌ها این است که دارای مواد صابونی نبوده و اسیدیته یا ph آن‌ها با اسیدیته‌ی طبیعی پوست سازگار و متناسب باشد. خوشبختانه بسیاری از کمپانی‌های معتبر سازنده شامپو بدن در جهان، این مساله را رعایت کرده‌اند.

 

3- مناسب با نوع پوست شما

صابون‌ها با همه انواع پوست به یک جور رفتار می‌کنند، در حالی که ما می‌دانیم لازم است شوینده‌ی پوست خشک با شوینده پوست چرب متفاوت باشد! این انتظاری است که باید از یک شامپو بدن ایده‌آل داشت و به سازگاری آن با نوع پوست خاص توجه کرد.

یک بادی واش که برای پوست خشک تولید شده باشد، حتی اگر بهترین شامپو بدن برای پوست خشک باشد، نمی‌تواند حالت چرب و روغنی پوست‌های چرب را به خوبی پاک کند. چون شامپوی این افراد دارای شوینده‌های بسیار ملایم بوده و با تاکید بر مرطوب کردن و آبرسانی پوست ساخته شده‌اند. برعکس این ماجرا هم صدق می‌کند و استفاده از شامپو بدن مخصوص پوست چرب، خشکی پوست‌‌های خشک را چند برابر خواهد کرد.

پس همیشه توجه کنید که شامپو بدن برای چه نوع پوستی طراحی شده و اگر متناسب با انواع پوست است، ترجیحا مدلی از آن را انتخاب کنید که یک ویژگی برجسته برای کمک به پوست شما دارد. برای مثال، شامپو بدن‌هایی که با تمرکز بر رطوبت‌رسانی به پوست ساخته می‌شوند، برای پوست خشک تا نرمال ایده‌آل‌تر هستند. همینطور شامپو بدن‌هایی که حاوی ترکیبات ضد عفونی کننده، ضد قارچ و پاک کننده مانند روغن درخت چای هستند، گزینه خوبی برای پوست‌های نرمال تا چرب محسوب می‌شوند.

 

4- حاوی عصاره‌ها و اسانس‌های مغذی

بسیاری از کمپانی‌ها برای جذاب‌تر کردن محصولاتشان، از ترکیبات مفید و مغذی گیاهی در شامپوهایشان استفاده می‌کنند. معمولی‌ترین انتظار ما از بهترین شامپو بدن هم داشتن یک یا چند نمونه از این ترکیبات سودمند است که حس و حال خوبی در پوست ما ایجاد می‌کنند.

عصاره‌های گیاهان و میوه‌ها، اسانس‌ها و روغن‌های گیاهی، ویتامین‌های مختلف، رایحه‌های جذاب شکوفه‌ها، گل‌ها و میوه‌ها، مواد نرم کننده و تقویت کننده یا مواد آنتی اکسیدان و ضد عفونی کننده پوست، متداول‌ترین ترکیبات افزودنی به شامپو بدن‌های معروف دنیا هستند. این مواد باعث می‌شوند پوست لطافت و زیبایی خاصی بدست آورد و مصرف کننده احساس بسیار دلنشینی را تجربه کند.

همه ما دوست داریم خوشبو و معطر باشیم و شامپو بدن‌ها یا شاور ژل‌های دارای رایحه خوش، ما را به سمت خود جذب می‌کنند. همچنین طراوت و شادابی خاصی که عصاره‌ها و روغن‌های گیاهی در پوست ایجاد می‌کنند، خاطره‌ای دوست داشتنی از مصرف بهترین شامپو بدن‌ها در ذهن ما به جا خواهند گذاشت. عصاره لیمو، آلوئه‌ورا، نارگیل، گلیسیرین، ویتامین‌های B، C، D و E یا روغن‌هایی مثل شی باتر، زیتون و نارگیل از جمله ترکیبات خاصی هستند که با هدف کمک به سلامت و زیبایی بیشتر پوست به یک شامپو بدن خوب اضافه می‌شوند.

 

5- بدون مواد مضر

این حق مصرف کننده‌هاست که از محصولی سالم استفاده کنند. برخی از ترکیبات موجود در شامپوبدن‌ها می‌توانند سلامتی شما را به خطر بیاندازند. به همین دلیل است که همیشه توصیه می‌شود برای پیدا کردن بهترین شامپو بدن ها، جدا از در نظر داشتن تاثیر مثبتی که روی پوستتان می‌گذارند، به برچسب ترکیبات تشکیل دهنده‌ی آن‌ها هم توجه کنید.

اگر از ما می‌پرسید که چه موادی مضر هستند، چند نمونه را برای راهنمایی بیشتر نام می‌بریم. یکی از موادی که به ترکیب برخی از شامپو بدن‌ها (به خصوص در گذشته) اضافه می‌شدند، میکروبیدها هستند. میکروبیدها ذرات کروی و بسیار ریز پلاستیکی هستند که با هدف لایه برداری و ایجاد خاصیتی اسکراب کننده در شامپو بدن، به مایه‌ی آن افزوده می‌شوند.

تحقیقات نشان داده که این ذرات بسیار کوچک، از سیستم تصفیه آب هم رد شده و به آب‌های زیرزمینی و آزاد راه پیدا می‌کنند. وارد شدن این ذرات پلاستیکی به آبراه‌ها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و حتی اقیانوس‌ها، مساوی است با  به خطر انداختن زندگی انسان و جانوران در محیط زیست! به همین دلیل قانون منع استفاده از این ذرات در محصولات آرایشی بهداشتی از سال 2017 و اجرای آن از 2019 در ایالات متحده تصویب شده است.

از ذرات دیگری که نباید در بهترین شامپو بدن وجود داشته باشند، ترکیبات ضد میکروبی مثل پارابن، تریکلوزان و تریکلوکاربان‌ها هستند که FDA و اتحادیه اروپا استفاده از آن‌ها را در محصولات بهداشتی ممنوع یا خطرساز دانسته‌اند. این مواد می‌توانند از پوست جذب بدن شده و باعث تغییر فلور میکروبی طبیعی روده‌ها، تغییرات هورمونی، مسمومیت یا حتی افزایش خطر ابتلا به سرطان شوند.



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : شنبه 30 ارديبهشت 1402
.

همانطور که می دانید مداد چشم یکی از پرکاربردترین لوازم آرایشی به شمار می رود که تقریبا جزئی جدانشدنی در انواع میکاپ هاست و سهولت استفاده از آن باعث شده تا علاوه بر میکاپ آرتیست های حرفه ای، افراد تازه کار نیز به استفاده از آن ها علاقه مند باشند. اما باید توجه کنید که مداد چشم انتخابی شما باید خصوصیات ویژه ای داشته باشد تا جلوه نهایی کار راضی کننده شود. از جمله مهم ترین این ویژگی ها ضد آب و ضد ریزش بودن مداد و داشتن بافت نرم خواهد بود، 

مزایای استفاده از مداد چشم بدون ریزش و بهترین انواع آن

قطعا داشتن میکاپی یکدست و تمیز، به خصوص در نواحی چشم ها از مواردیست که همه ما خواستار آن هستیم. در زمینه آرایش چشم استفاده از مدادهای ضد آب و ضد ریزش، علاوه بر داشتن جلوه مرتب و زیبا، از سیاه شدن دور چشم ها و ایجاد هرگونه لک و کثیفی جلوگیری کرده و همچنین ماندگاری بالایی دارند. از همین جهت ما در ادامه چند مورد از بهترین مداد چشم های موجود جهت میکاپ را به شما معرفی کرده ایم:

مداد چشم ضد آب بل مدل Original شماره 100

داشتن آرایش چشم بی عیب و نقص تنها با استفاده از بهترین مداد چشم ها ممکن خواهد بود و یکی از پیشنهادات جذاب ما به شما، مداد چشم ضد آب بل مدلOriginal  شماره ۱۰۰ می باشد که تاثیر بی نظیری روی افزایش زیبایی و گیرایی چشم های تان خواهد داشت! بافت بسیار نرم و روان این مداد از ویژگی هاییست که باعث حرکت آسان آن روی پلک شده و خط چشمی یکدست و تمیز بر جای می گذارد. خط چشم بل ضد آب و ضد تعریق بوده و همچنین از دیگر خصوصیات آن می توان موارد زیر را نام برد:

. پوشانندگی بالا

. فرمولاسیون طبیعی

. بافت نرم و روان

. ضد آب و ضد حساسیت

. دارای رنگدانه های خالص و فوق مشکی

. مناسب برای استفاده روزانه

BELL
 

مداد چشم ضدآب و چرب بل – BELL

برند بل همواره از بهترین تولیدکنندگان مداد چشم در دنیاست که یکی از محبوب ترین مدل های آن مداد چشم ضد آب و چرب بل –BELL  می باشد که علاوه بر پوشش دهی فوق العاده، ماندگاری بسیار بالایی نیز دارد و بهترین مداد چشم جهت استفاده روزانه خواهد بود. از دیگر ویژگی های این مداد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

. ضد آب

. ضد حساسیت

. دارای رنگدانه های مشکی

.عدم ایجاد خارش و سوزش

. بافت سبک

. نرم و روان

. حاوی ویتامین و روغن های گیاهی

. با دوام

. عدم ایحاد لک و تیرگی اطراف چشم ها

BELL-waterproof
 

مداد چشم لچیک 400

چشم ها اولین و تاثیرگذارترین بخش های برقرار کننده ارتباط با دنیای اطراف هستند که آرایش صحیح آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این زمینه مداد چشم لچیک ۴۰۰ یکی از بهترین انتخاب ها جهت میکاپ چشم هاست که ویژگی های فوق العاده ای دارد! داشتن بافت نرم در کنار سبک بودن بافت این مداد از مهم ترین خصوصیاتی هستند که از همان ابتدا توجه تان را جلب خواهد کرد. از دیگر ویژگی های این مداد چشم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

. ماندگاری بالا

. ضد آب

. ضد ریزش

. ضد حساسیت

. پوشانندگی بالا

. حاوی روغن های گیاهی

. بر پایه موم

. امکان استفاده به عنوان سرمه چشم

 

 



:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : جمعه 29 ارديبهشت 1402
.

طرز استفاده از هایلایتر مایع و پودری + معرفی بهترین هایلایتر

یکی از انواع لوازم های آرایشی که امروزه در میان بیشتر بانوان پر طرفدار شده است هایلایتر است. اما  چیست و دقیقا چه کاری انجام می دهد؟ در صورت خرید هایلایتر چطور می توان از آن استفاده کرد. در این مقاله با ما همراه باشید تا ضمن آشنایی با این محصول از برندهای برتر در این زمینه اطلاع پیدا کرده و با نحوه خرید آن نیز آشنا شوید.

با هایلایتر بیشتر آشنا شویم

ابتدا بهتر است تا با هایلایتر بیشتر آشنا شویم. هایلایتر یک محصول آرایشی است که برای ایجاد درخشندگی به صورت، به ویژه به استخوان گونه، استخوان ابرو و روی بینی طراحی شده است. این محصول به صورت های مختلف مانند کرم، پودر، مایع و به صورت ماژیکی وجود دارند. هایلایتر برای بهتر نشان دادن ویژگی های صورت و ایجاد چهره ای تازه و با طراوت، جوان و درخشان با انعکاس نور استفاده می شود. پس اگر قصد دارید آرایش خود را تازه نشان دهید و صورتی زیباتر داشته باشید، می توانید از این محصول استفاده کنید.

طرز استفاده از هایلایتر به چه صورت است؟

حال که با هایلایتر آشنا شدیم، بهتر است تا طرز استفاده از آن نیز آشنا شویم. در این صورت می توان جلوه ای عالی از این محصول را روی صورت خود داشت. ابتدا باید نوع مناسب هایلایتر مایع یا هایلایتر پودری را انتخاب کنید. سپس کرم پودر، کانسیلر و پنکیک خود را بزنید و آرایش خود را کامل کنید. هایلایتر را بردارید، سپس بر اساس مایع یا پودری بودن آن براش یا اسفنج مورد نیاز را بردارید.

کمی از هایلایتر را با انگشت خود روی قسمتی که قرار است روشن تر دیده شود بمالید. سپس با پد یا براش روی آن بکشید تا کاملا بالای گونه پخش شود. بهتر است حرکت‌ ها به صورت دایره ای باشد تا به درخشش دلخواه خود برسید. روی بینی و چانه را نیز به همین روش هایلایت کنید‌.

با این حال بهتر است روی بینی و چانه با استفاده از انگشت هایلایتر را محو کنید. بعد از اینکه آرایش کامل شد می توان روی آن را اسپری فیکس زد تا مدت زمان بیشتری ماندگار شود.‌ این نوع از آرایش در تابستان و شب نیز برای ایجاد درخشندگی بیشتر روی صورت بیشتر استفاده می شود.

معرفی بهترین برند هایلایتر

در این قسمت بعد از یادگیری طرز استفاده از هایلایتر به معرفی دو برند عالی در این زمینه می پردازیم.‌

هایلایتر پودری گلدن رز

یکی از بهترین انواع برند هایلایتر گلدن رز ساخت کشور ترکیه است. این هایلایتر حالت ابریشمی روی پوست ایجاد می کند. فرمولاسیونی نرم و براق دارد و می توان از آن به صورت خشک و مرطوب استفاده کرد. شما باید هایلایتر را مناسب برای پوست خود انتخاب کنید. گلدن رز مناسب پوست چرب، مختلط و خشک است. پیگمنت های این محصول زیاد است بنابراین باید به مقدار کم از آن استفاده کرد.

 

هایلایتر مایع سیوره

یکی دیگر از هایلایترهای بسیار با کیفیت در بازار، سیوره است. این محصول به صورت مایع ارائه می شود و پوششی کاملا مخملی را روی پوست ایجاد می کند. این محصول دارای سه رنگ بوده که اکلیلی و بسیار براق است. هایلایتر مایع از پودری ماندگاری بیشتری داشته و شما می توانید مدت زمان بیشتری آن را روی پوست خود نگه دارید. هم چنین منافذ پوست را نیز بسته و باعث یکدست شدن پول می شود.

هایلایتر سیوره
 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1402
.

کرم شب گیاهی

 

در طی روز آلودگی های بسیاری بر روی پوست شما می نشیند و شما می توانید با استفاده از یک کرم شب گیاهی و خانگی، پوست خود را از وجود این آلودگی ها پاک کنید.همانطور که می دانید پوست شما احتیاج به مراقبت و ماساژ شبانه دارد.

برای تهیه این کرم شب گیاهی بسیار بسیار مغذی،احتیاج به میوه سیب داریم. سیب ، غنی از ویتامین A ، B،C، است همچنین، حاوی بتاکاروتین و اسید مالیک و آنتی اکسیدان میباشد این مواد مغذی به سالم و جوان ماندن پوست کمک میکند. اسید مالیک که یک اسید آلفای هیدروکسی میباشد،برای نرم و صاف بودن پوست مفید است ، آنتی اکسیدان هایی که در سیب وجود دارد، باعث افزایش درخشندگی و جوان سازی پوست میشود.

در این کرم شب گیاهی هم چنین دیگر موارد مغذی همچون گلاب و روغن زیتون نیز وجود دارد.هر دوی این موارد باعث بهبود در رنگ پوست و همچنین کاهش رنگدانه ها در پوست می شود.روغن زیتون به عنوان یک نمونه نرم کننده طبیعی در این مواد محسوب می شود که بطور طبیعی باعث نرم شدن پوست شما خواهد شد.چربی های سالم و انتی اکسیدان هایی که در آن وجود دارد باعث کاهش تاثیرات سن بر روی پوست خواهد شد.

گلاب، یک پاک کننده قوی است بصورت عمقی منافذ را پاکسازی می کند.PH پوست را متعادل کرده و باعث کم شدن آکنه ها می شود.از دیگر خواص آن می توان به کمک به بهبود زخم،خاصیت آرام بخش، ضد التهاب و آنتی اکسیدانی دارد و دارای بویی، بسیار دلپذیر میباشد.

 

کرم شب دست ساز

 

مواد لازم چهت این کرم شب گیاهی

یک عدد سیب

روغن زیتون

گلاب

مخلوط کن

چاقو

قابلمه

یک عدد قاشق

یک ظرف پلاستیکی یا شیشه ای

 

دستورالعمل کرم شب گیاهی

برای تهیه این کرم شب گیاهی ابتدا سیب را از وسط نصف کرده و دانه های آن را خارج کنید و سپس به تکه های کوچکتر تقسیم کنید.تکه های سیب را درون مخلوط کن ریخته و نصف فنجان روغن زیتون به آن اضافه کنید. سپس مخلوط کن را روشن کنید و حدود 5 تا 7 دقیقه صبر کنید ،تا کاملا مخلوط شوند و یک ترکیب غلیظ بدست آید.ترکیب به دست آمده را درون قابلمه ریخته و روی گاز با شعله ملایم بگذارید تا کمی گرم شود. سپس اجازه دهید تا مخلوط خنک شود بعد، نصف فنجان گلاب به آن بیفزایید و در آخر آن را درون ظرف پلاستیکی یا شیشه ای استرلیزه نگهدارید.شما میتوانید به مدت 4 الی 6 روز ،آن را درون یخچال نگهداری کنید و هر روز از آن استفاده کنید.

 

کرم شب گیاهی و خانگی

 

نحوه استفاده از کرم شب گیاهی

صورت و گردن خود را بشویید و سپس مخلوط کرم شب فوق را بصورت دورانی بر روی پوست خود ماساژ داده و اجازه دهید تا صبح روز بعد بر روی پوست شما بماند و سپس با آب ولرم آن را بشویید. شما میتوانید این کرم شب گیاهی را با سیب سبز نیز تهیه کنید که حاوی اسید مالیک بالاتری است و به عنوان یک تونر طبیعی عمل میکند.

 



:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1402
.

کرم مرطوب کننده یک محصول مراقبت از پوست است که تقریبا همه با آن آشنایی کامل دارند. حتی خانم هایی که اهل آرایش نیستند هم از این محصول استفاده می کنند. در حالت طبیعی پوست ما رطوبت و چربی کافی را دارد اما در اثر شستشو با آب یا در هوای سرد نیاز به تقویت آن است و در صورت عدم این اتفاق پوست ناچار به ترشح چربی بیشتر میشود که این حرکت به خصوص در پوست صورت موجب مسدود سازی و بسته شدن منافذ و بروز لک، جوش و آکنه میشود. کرم مرطوب کننده دست و صورت با ایجاد یک لایه محافظتی روی پوست از ورود عوامل آسیب زا و تبخیر رطوبت جلوگیری کرده و مانع از خشک شدن آن میشود. اما با توجه به تنوع تایپ های پوستی ممکن است این سوال پیش آید که کرم مرطوب کننده خوب چی بخریم؟ در ادامه مطلب قصد داریم ۵ مدل از بهترین این محصولات را خدمت شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی انواع کرم های مرطوب کننده خوب و باکیفیت

 
ژل مرطوب کننده و آبرسان دراماتیکالی کلینیک
ژل مرطوب کننده و آبرسان دراماتیکالی کلینیک
 
 
لوسیون مرطوب کننده و آبرسان دراماتیکالی کلینیک
لوسیون مرطوب کننده و آبرسان دراماتیکالی کلینیک
 

1. مرطوب کننده و آبرسان دراماتیکالی کلینیک

این محصول قادر به آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست تا 8 ساعت بوده و در طول این مدت حس خشکی را کاملا برطرف میکند. به دلیل عدم وجود چربی در ترکیبات این مرطوب کننده بافت سبک و زود جذبی داشته و به سرعت روی پوست پخش میشود. کنترل چربی، جلوگیری از براق شدن پوست، ایجاد لطافت و شادابی، در کنار داشتن خواص ضد جوش از دیگر مزایای این محصول است. دراماتیکالی کلینیک کاملا وگان و فاقد مواد مضری چون روغن، الکل، SLS، SLES، سولفات، پارابن و عطر میباشد.

برند کلینیک محصول دراماتیکالی خود را در 2 مدل ژل مناسب برای پوست های مختلط تا چرب و لوسیون مناسب برای پوست های خشک و حساس ارائه داده است.

 

آبرسان سیمپل
آبرسان سیمپل
 

2. مرطوب کننده لایت KIND TO SKIN سیمپل

کرم لایت از برند سیمپل جزو کرم های مرطوب کننده خوبی است میتوانید با خیال راحت آنرا بخرید. ماندگاری 12 ساعته آن باعث جلوگیری از خشکی پوست میشود. هم چنین این محصول با داشتن ویتامین پرو B5 و E قادر به تغذیه پوست و ایجاد حس شادابی و از بین برنده خستگی صورت است. این کرم کرولتی فری، تایید شده توسط پزشکان و مناسب برای انواع پوست ها است.

ویژگی ها:

  • بافت سبک و جذب سریع
  • آبرسان و مرطوب کننده
  • ایجاد لطافت، نرمی و شادابی و از بین بردن خستگی پوست
  • فاقد هرگونه رنگ، صابون و عطر مصنوعی
  • عدم مسدود سازی منافذ و ضد جوش
  • کاملا وگان
تمام شد
آبرسان درماتیپیک
آبرسان درماتیپیک
 

3. فلویید مرطوب کننده و آبرسان پوست چرب درماتیپیک

کرم مرطوب کننده درماتیپیک با داشتن بافت فلوییدی ساختاری بر پایه آب داشته و با آزادسازی تدریجی کمپلکس مرطوب کننده خود به داخل سلول های سطحی، سبب آبرسانی عمقی و بادوام به پوست می شود. این محصول با تقویت لایه های دفاعی پوست، از آن در برابر آلودگی و پیری زودرس محافظت می کند. کنترل میزان چربی ترشح شده، کوچکتر کردن منافذ پوست، بافت سبک و زود جذب، اویل فری بودن و داشتن خواص آنتی اکسیدانی همگی از جمله دلایلی است که باعث شده تا این محصول ایرانی را جزو مرطوب کننده های خوبی که میتوان خرید، دانست.

ویژگی ها:

  • مناسب پوست های مختلط تا چرب
  • دارای فرمولاسیون فرانسوی
  • ضد براقی و مات کننده
  • دارای کوآنزیم کیو 10 بعنوان آنتی اکسیدان
  • جلوگیری از ورود آلودگی و رادیکال های آزاد به پوست
-15%
كرم مرطوب كننده نوتروژینا
کرم مرطوب کننده Clear & Defend نوتروژینا2
 

4. کرم مرطوب کننده Clear Defend نوتروژینا

مرطوب کننده ضد جوش و حاوی آلوئه ورا و بابونه نوتروژینا دارای خواص التیام بخش و تسکین دهندگی بوده و با ماندگاری 24 ساعته میتواند به صورت شبانه روز از پوست شما در برابر خشکی محافظت کند. ترکیب این محصول با یک کرم آبرسان بخوبی میتواند حس شادابی و تازگی را برای پوست  شما به ارمغان بیاورد. عدم استفاده از چربی و روغن در ترکیبات این محصول ضمن تست و تایید آن توسط پزشکان، مرطوب کننده Clear Defend نوتروژینا را برای پوست های چرب تبدیل به یک گزینه ایده آل کرده است.

ویژگی ها:

  • کنترل چربی پوست
  • جلوگیری از انسداد منافذ
  • دارای بافت سبک، جاذب و رایحه دلچسب
  • ایجاد حس خنکی روی پوست
  • کمک به بهبود جوش و لک های ناشی از جوش
-20%
کرم مرطوب کننده صورت و بدن اتودرم بایودرما
 

5. کرم مرطوب کننده صورت و بدن اتودرم بایودرما

این محصول با ایجاد یک لایه دفاعی روی پوست مانند سد و تغذیه عمقی پوست از نفوذ مواد مضر به آن جلوگیری می ‌کند. حفظ آب در لایه های بالایی پوست و جلوگیری از تبخیر آن مهم ترین کاری است که این کرم انجام میدهد. از جمله عناصر بکار رفته در ترکیبات این محصول میتوان به هیالورونیک اسید، کمپلکس ویتامین PP و دو نوع قند اشاره کرد. غیرآلرژی زا و مناسب بودن این محصول برای تمامی افراد جامعه اعم از نوزادان بالای 6 ماه تا کودکان و بزرگسالان و حتی خانم های باردار و شیرده باعث شده تا نام کرم بایودرما را در لیست کرم های مرطوب کننده خوب آورده شود.

ویژگی ها:

  • ماندگاری 24 ساعته
  • حفظ آب در سلول های فوقانی پوست
  • مناسب برای پوست های خشک تا نرمال و حساس
  • حاوی گلیسیرین و هیالورونیک اسید برای آبرسانی عمقی به پوست
  • تست و تایید شده توسط پزشکان
 

جمع بندی:

کرم مرطوب کننده، محصولی است که با استفاده از آن صاحب پوستی لطیف و ابریشمی می شویم. متخصصان همواره توصیه می کنند با هر تایپ پوستی که دارید از مرطوب کننده های مناسب استفاده کنید تا رطوبت کافی جذب پوست شود. در این مطلب به معرفی چند کرم مرطوب کننده خوب که البته جزو پرفروش ترین مرطوب کننده های سایت عسل بانو بوده اند، پرداخته شد. تمامی محصولات معرفی شده جزو بهترین مرطوب کننده و آبرسان خارجی میباشند. اگر شما هم قصد خرید مرطوب کننده مناسب با پوست خود را دارید میتوانید با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید و از مشاوره های رایگان و ارزشمند آنها برخوردار شوید.



:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : سه شنبه 26 ارديبهشت 1402
.

سی سی کرم چیست؟

پوست به عنوان بخش حساس و قابل توجهی از بدن، نیاز به مراقبت دارد و یکی از راه‌های انجام این مراقبت‌ها استفاده از کرم‌های ضد آفتاب و سی سی کرم است. استفاده از سی سی کرم، که یک کرم پوششی با پوشش خوب و فرمولاسیون مناسب برای پوست است، باعث می‌شود تا پوست شما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت شود و برای مدت طولانی زیبایی و جوانی پوست حفظ شود. با این حال، برخی افراد ممکن است به برخی از مواد شیمیایی در فرمولاسیون cc کرم حساسیت داشته باشند و برخی عوارض مانند خشکی و آلرژی در پوست آن‌ها به وجود آید، به همین دلیل قبل از استفاده از سی سی کرم بهتر است با یک پزشک مشورت کنید.

در نهایت، به نظر می‌رسد استفاده از سی سی کرم یکی از بهترین راه‌های مراقبت از پوست باشد. با این حال، این موضوع نباید باعث فراموشی مراقبت از پوست در سایر نواحی بدن شود. برای داشتن یک پوست سالم و جوان، مراقبت از آن به صورت کامل با شامپو و روغن مو، لوسیون بدن و ماسک صورت نیز ضروری است. همچنین، به‌دنبال رعایت سبک زندگی سالم و مصرف غذاهای سالم و با ویتامین‌ها و مواد مغذی به دست‌آمده از میوه‌ها و سبزیجات نیز باشید. با این روش‌ها، می‌توانید پوست خود را برای سال‌های آینده به خوبی مراقبت کنید و از زیبایی و جوانی آن لذت ببرید.

 

سی سی کرم چیست؟

سی سی کرم مخفف عبارت “Color Correction Cream” است. به عنوان یک کرم آرایشی و بهداشتی، سی سی کرم برای کاهش نقاط تیره، جای جوش‌ها و افتراقات رنگی پوست استفاده می‌شود و با ترکیب رنگ‌ها و عوامل مرطوب کننده، پوست را زیبا و صاف می‌کند.

سی سی کرم به یک نوع کرم پوستی گفته می‌شود که علاوه بر ترمیم کنندگی و مرطوب کنندگی پوست، قابلیت کاهش دهندگی نقاط تیره رنگ، جای جوش‌ها و افتراقات رنگی پوست را دارا می‌باشد. C.C cream علاوه بر ترکیبی از مواد رنگی، دارای مواد معدنی، ضدآفتاب و ترکیباتی مرطوب کننده و تغذیه کننده پوست می‌باشد. این کرم در بسیاری از جوامع بعنوان جایگزین سبک تری از فاندیشن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سی سی کرم چه مارکی خوبه؟

به دلیل اینکه هر نوع پوستی نیازهای خاص خود را دارد، بهترین مارک سی سی کرم برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد. اما برخی از مارک‌های محبوب و با کیفیت سی سی کرم عبارتند از:

  • It Cosmetics CC+ Cream
  • Chanel CC Cream
  • Olay Total Effects Tone Correcting CC Cream
  • Erborian CC Cream
  • Supergoop Daily Correct CC Cream
سی سی کرم چه مارکی خوبه؟

سی سی کرم چه مارکی خوبه؟

البته باید توجه داشت که قیمت و مواد تشکیل دهنده هر محصول می‌تواند متفاوت باشد، بنابراین برای انتخاب بهترین سی سی کرم برای پوست خود، نیاز است تا با توجه به نوع پوست و نیازهای آن، محصولات مختلف را بررسی و با یک پزشک متخصص پوست مشورت کنید.

سی سی کرم خوب ایرانی

در حال حاضر در بازار ایران، برخی از برندهای محلی نیز سی سی کرم‌هایی با کیفیت و مورد توجه مصرف‌کنندگان عرضه می‌کنند. برخی از سی سی کرم‌های خوب ایرانی عبارتند از:

  • مارک لورگان (LORGAN)
  • مارک پیکودرم (Peikoderm)
  • مارک لاورا (Laura)
  • مارک زیباترین (Zibatarin)
  • مارک کالسیوم (Calcium)

اگرچه انتخاب سی سی کرم مناسب بستگی به نوع پوست، سلیقه شخصی و نیازهای هر فرد دارد، اما این برندهای ایرانی می‌توانند گزینه‌هایی مناسب برای شما باشند.

سی سی کرم بهتره یا ضد افتاب

سی سی کرم و ضدآفتاب هر دو محصولات مراقبتی پوست هستند، اما با هدف‌های متفاوتی طراحی شده‌اند. سی سی کرم به عنوان یک کرم رنگی با پوشش متوسط ترکیبی از مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مرطوب کننده برای کاهش نقاط تیره، جای جوش‌ها و افتراقات رنگی پوست استفاده می‌شود، در حالی که ضدآفتاب برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV آفتاب طراحی شده است.

بنابراین، اگر برای محافظت از پوست خود در برابر اشعه UV آفتاب قرار است بیشتر در فضای باز بمانید، بهتر است از یک ضدآفتاب با SPF مناسب استفاده کنید. اما اگر به دنبال پوشش بیشتر و کاهش نقاط تیره و جای جوش‌های پوست هستید، سی سی کرم ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد. در هر صورت، استفاده از یک محصول با SPF مانند ضدآفتاب به علاوه سی سی کرم، می‌تواند برای حفظ سلامت پوست شما بسیار مفید باشد.

طرز استفاده از سی سی کرم

سی سی کرم یک محصول آرایشی و بهداشتی است که برای مراقبت از پوست و کاهش نقاط تیره، جای جوش‌ها و افتراقات رنگی پوست استفاده می‌شود. برای استفاده از سی سی کرم، مراحل زیر را دنبال کنید:

پوست خود را به خوبی تمیز کنید و به دوش بروید. پس از آب گرفتن، صورت خود را با حوله خشک کنید.

یک کمی از سی سی کرم را با انگشتان خود یا اسفنج آرایشی روی صورت خود پخش کنید. توصیه می‌شود از مقدار کمتری به دوز کمتری استفاده کنید و از مرکز صورت به سمت خارج آن پخش کنید.

طرز استفاده از سی سی کرم

طرز استفاده از سی سی کرم

با استفاده از انگشتان خود یا اسفنج آرایشی، سی سی کرم را به طور یکنواخت در سطح پوست پخش کنید و به دقت پوست صورت خود را پوشش دهید.

پس از استفاده از سی سی کرم، صورت خود را برای حداقل 5 تا 10 دقیقه برای خشک شدن آن به آرامی بگذارید.

در صورت لزوم، می‌توانید از پودر صورت برای ثابت کردن سی سی کرم استفاده کنید.

توصیه می‌شود که پس از استفاده از سی سی کرم، همیشه پوست خود را از آفتاب محافظت کنید و در صورت استفاده برای مدت طولانی مدت، پس از چند ساعت پوست خود را با یک پاک کننده آرایشی تمیز کنید.

سی سی کرم یا بی بی کرم

سی سی کرم و بی بی کرم هر دو محصولات آرایشی و بهداشتی هستند که برای کاهش نقاط تیره، جای جوش‌ها و افتراقات رنگی پوست استفاده می‌شوند. اما تفاوت بین سی سی کرم و بی بی کرم در میزان پوششی آنها است.

سی سی کرم معمولاً پوشش کمتری نسبت به بی بی کرم دارد و مانند یک کرم رنگی عمل می‌کند. در عوض، بی بی کرم پوشش بیشتری نسبت به سی سی کرم دارد و برای پوست‌هایی که نیاز به پوشش بیشتری دارند مناسب است. همچنین بی بی کرم معمولاً حاوی عوامل مرطوب کننده بیشتری است که باعث می‌شود پوست شما بسیار نرم و مرطوب باقی بماند.

سی سی کرم یا بی بی کرم

سی سی کرم یا بی بی کرم

از آنجایی که هر دو محصول از یک سری مواد و عوامل مرطوب کننده استفاده می‌کنند، تفاوت آنها در میزان پوشش و تاثیر آن بر پوست است. بنابراین، برای انتخاب بین سی سی کرم و بی بی کرم باید به نیازهای پوستی خود توجه کنید.

سی سی کرم بهتره یا دی دی کرم

سی سی کرم و دی دی کرم هر دو محصولات آرایشی و بهداشتی هستند که برای مراقبت و زیبایی پوست صورت استفاده می‌شوند، اما تفاوت هایی در میزان پوشش، حجم مواد و قابلیت مرطوب کنندگی آنها وجود دارد.

سی سی کرم معمولاً پوشش کمتری نسبت به دی دی کرم دارد، اما ممکن است حاوی عوامل مرطوب کننده و رطوبت رسان قوی تری باشد. در عوض، دی دی کرم پوشش بیشتری دارد و بیشتر برای پوست‌هایی مناسب است که بیشترین پوشش ممکن را نیاز دارند. همچنین دی دی کرم معمولاً شامل عوامل ضدآفتاب قوی‌تری است که باعث می‌شود پوست شما در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت شود.

بنابراین، انتخاب بین سی سی کرم و دی دی کرم بستگی به نیازهای پوستی شما دارد. اگر پوست شما نیاز به پوشش کمتری و مرطوب کنندگی بیشتری دارد، سی سی کرم را انتخاب کنید. اگر نیاز به پوشش بیشتر و محافظت در برابر اشعه های UV دارید، دی دی کرم را انتخاب کنید.

کوشن یا سی سی کرم

کوشن (Cushion) و سی سی کرم (CC cream) هر دو محصولاتی هستند که برای آرایش و مراقبت از پوست صورت استفاده می‌شوند. اما با توجه به تفاوت‌هایی که در قالب، فرمولاسیون، پوشش و ماندگاری آنها وجود دارد، انتخاب بین آنها بستگی به نیازهای شخصی شما دارد.

کوشن یک نوع فرم آرایشی است که در قالب یک بسته‌بندی کامپکت به فروش می‌رسد. این فرمولاسیون شامل یک فوم ضخیم و ماندگار است که درون بسته‌بندی قرار گرفته است و با استفاده از اسفنج یا برس مناسبی که به همراه کوشن قرار داده می‌شود، بر روی پوست صورت به راحتی اعمال می‌شود. کوشن عموماً پوشش متوسطی دارد و می‌تواند به پوست شما براقی و درخشانی ظاهری بدهد.

سی سی کرم، به عنوان یک پایه آرایشی و مرطوب کننده پوست، اغلب شامل فرمولاسیون هایی است که می‌تواند علاوه بر پوشش، برای مراقبت از پوست صورت شما نیز مفید باشد. برای مثال، سی سی کرم ممکن است شامل ویتامین C، اسید هیالورونیک و عوامل آنتی اکسیدان باشد که می‌تواند پوست شما را مرطوب کند و از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت کند. سی سی کرم نیز پوشش متوسطی دارد، اما معمولاً پوست شما را مات و صاف می‌کند و به پوست صورت شما براقی و درخشانی ظاهری نمی‌دهد.

سی سی کرم یا کرم پودر

سی سی کرم و کرم پودر دو محصول مختلف هستند که برای آرایش پوست صورت استفاده می‌شوند. هر کدام از این محصولات ویژگی‌های خاص خود را دارند و بستگی به نیازها و سلیقه شخصی دارد که کدام یک را انتخاب کند.

سی سی کرم به عنوان یک محصول آرایشی-مراقبتی مطرح شده است که علاوه بر پوشش دهی برای پوست صورت، می‌تواند خواص مرطوب کنندگی، ضد آفتاب و آنتی اکسیدانی داشته باشد. این محصول معمولاً پوشش متوسطی دارد و برای افرادی که می‌خواهند ظاهر طبیعی‌تری داشته باشند و یا به دنبال یک محصول آرایشی-مراقبتی برای استفاده روزانه هستند، مناسب است.

سی سی کرم یا کرم پودر

سی سی کرم یا کرم پودر

از طرفی، کرم پودر یک محصول آرایشی است که شامل پودر و پایه‌ای برای اتصال آن به پوست صورت است. این محصول به طور عمومی پوشش بیشتری نسبت به سی سی کرم دارد و می‌تواند برای رویدادهای خاص و یا در مواقعی که به پوشش بیشتری نیاز است، استفاده شود. با این حال، کرم پودر ممکن است باعث خشکی پوست و ظاهر پوست مصنوعی‌تری شود.

در نهایت، بستگی به نیازهای شخصی شما دارد که کدام یک از این محصولات مناسب تر برای شماست.

مزایای استفاده از سی سی کرم

استفاده از سی سی کرم برای پوست صورت، بسیاری از مزایایی را به همراه دارد که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • پوشش متوسط: سی سی کرم معمولاً پوشش متوسطی دارد که به خوبی برای پوست صورت مناسب است. این محصول می‌تواند کوچکترین عیب‌های پوست را پوشش دهد و به پوست صورت ظاهر طبیعی‌تری بدهد.
  • مرطوب کنندگی: برخی از سی سی کرم‌ها دارای خواص مرطوب کنندگی هستند که می‌توانند پوست را نرم و لطیف نگه دارند. این ویژگی برای پوست خشک و یا در فصل‌های سرد سال، بسیار مفید است.
  • ضد آفتاب: برخی از سی سی کرم‌ها دارای عوامل ضد آفتابی هستند که می‌توانند پوست را در برابر اشعه‌های مضر UV محافظت کنند. این موضوع برای کاهش خطر بروز سرطان پوست و پیری زودرس پوست بسیار حائز اهمیت است.
  • آنتی اکسیدان: بعضی از سی سی کرم‌ها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که می‌توانند علائم پیری را کاهش دهند. این خواص برای حفظ جوانی پوست بسیار مفید هستند.
  • آسان برای استفاده: سی سی کرم‌ها به دلیل فرمولاسیون خاص خود، بسیار آسان در استفاده هستند و نیازی به مهارت خاصی در آرایش ندارند. این موضوع برای افرادی که به دنبال یک محصول آرایشی-مراقبتی برای استفاده روزانه هستند، بسیار جذاب است.
استفاده از سی سی کرم برای پوست صورت، بسیاری از مزایایی را به همراه دارد

استفاده از سی سی کرم برای پوست صورت، بسیاری از مزایایی را به همراه دارد

در کل، استفاده از سی سی کرم می‌تواند برای حفظ پوست سالم و زیبا، به خصوص در مقابل عوامل آسیب زای محیطی و نور خورشید بسیار مفید واقع شود. به همین دلیل، این محصول در لیست محصولات پرطرفدار در بین افرادی که به دنبال حفظ پوست سالم هستند، قرار دارد.

عوارض سی سی کرم

استفاده از سی سی کرم ممکن است به صورت نادر انواع عوارض در پوست و بدن ایجاد کند. برخی از عوارض ممکن عبارتند از:

  • خارش و قرمزی پوست
  • خشکی و ترشح زیاد پوست
  • التهاب و آکنه
  • تحریک چشم و سوزش
  • حساسیت و ترشح بینی و عطسه

در صورت بروز هر یک از این علائم، باید استفاده از سی سی کرم را متوقف کرد و در صورت لزوم به پزشک مراجعه کرد.

سوالات کاربران در مورد سی سی کرم

آیا سی سی کرم می‌تواند برای هر نوع پوست استفاده شود؟

بله، سی سی کرم می‌تواند برای هر نوع پوست استفاده شود، اما ممکن است در برخی از افراد باعث بروز عوارض شود. بهتر است پیش از استفاده از آن، تست پوست را انجام داده و به دستور پزشک یا متخصص پوست پیروی کنید.

آیا می‌توان سی سی کرم را به جای کرم پودر استفاده کرد؟

بله، سی سی کرم می‌تواند به جای کرم پودر در مراقبت از پوست استفاده شود. با این حال، در صورت داشتن پوست چرب و مشکلات جدی پوستی، بهتر است از کرم پودر استفاده کنید.

آیا سی سی کرم می‌تواند مناسب برای استفاده در طول روز باشد؟

بله، سی سی کرم معمولا مناسب برای استفاده در طول روز است زیرا در برابر نور خورشید و عوامل آسیب زا محافظت می کند. با این حال، باید به دستور پزشک یا توصیه های سازنده روی بسته توجه کرد.

آیا سی سی کرم می‌تواند به عنوان محافظت در برابر اشعه UV استفاده شود؟

بله، سی سی کرم می‌تواند به عنوان محافظت در برابر اشعه UV استفاده شود و باید به عنوان محافظت در برابر نور خورشید و اشعه UV مورد استفاده قرار گیرد.

آیا استفاده از سی سی کرم باعث تیرگی پوست می‌شود؟

خیر، استفاده از سی سی کرم معمولا باعث تیرگی پوست نمی‌شود بلکه با استفاده منظم و صحیح از سی سی کرم ممکن است باعث کاهش تیرگی و لک‌های پوست شود. سی سی کرم ها معمولا شامل عوامل مرطوب کننده و محافظتی پوست می‌شوند که باعث افزایش رطوبت پوست و جلوگیری از آسیب به آن توسط عوامل مختلفی مانند نور خورشید می‌شوند.

با این حال، در صورت استفاده از سی سی کرم هایی که ممکن است حاوی عوامل تحریک کننده پوستی مانند الکل باشند، ممکن است پوست تحریک شده و در نتیجه تیرگی بیشتری نسبت به قبل داشته باشد. بنابراین، برای جلوگیری از تیرگی پوست ناشی از استفاده از سی سی کرم، بهتر است از محصولات با فرمولاسیون‌های مرطوب کننده و ضد حساسیت استفاده شود و در صورت تحریک پوست، استفاده از محصول متوقف شود و به پزشک مراجعه شود.

نتیجه گیری

سی سی کرم به عنوان یکی از محصولات ضروری مراقبت از پوست، دارای مزایا و عوارض خاصی است که در این مقاله به بررسی آنها پرداختیم. این کرم‌ها معمولا شامل عوامل مرطوب کننده و محافظتی پوست هستند که می‌تواند به ترمیم پوست کمک کند، اما همچنین ممکن است موجب بروز حساسیت و التهاب پوست شوند. همچنین، استفاده از سی سی کرم برای مدت طولانی ممکن است باعث تغییر رنگ پوست شود و به ظاهر آن آسیب برساند.

برای افزایش کارایی و کاهش عوارض، استفاده از محصولات سی سی کرم با فرمولاسیون‌های مرطوب کننده و ضد حساسیت پیشنهاد می‌شود. همچنین، در صورت بروز عوارض و تحریک پوست، استفاده از محصول متوقف شود و به پزشک مراجعه شود. به طور کلی، استفاده صحیح از سی سی کرم می‌تواند به بهبود و بهبودی پوست کمک کند، اما انتخاب مناسب و استفاده درست از محصولات پوستی بسیار مهم است.



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : یک شنبه 24 ارديبهشت 1402
.

چگونه ضدآفتاب مناسب پوست خود را انتخاب کنیم که پشیمان نشویم؟

به نظر شما بهترین انتخاب از بین صدها نوع ضدآفتاب موجود در بازار، کدام است؟ چه ضدآفتابی و با چه خصوصیاتی می‌تواند برای نوع پوست و نیاز ما مناسب باشد؟

همه ما دیگر متوجه شده‌ایم که برای در امان ماندن از خطر اشعه‌های مضر نور خورشید که می تواند زیان‌های جبران ناپذیری برای پوست داشته باشد، باید کرم های ضدآفتاب را جزو روتین معمول پوست استفاده کنیم. اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید که به زمین می‌رسد، می‌تواند حتی از شیشه پنجره‌ها نیز عبور کند. به همین اکثر پزشکان متخصص پوست و مو توصیه می‌کنند که حتی زمانی که در منزل هستید هم باید از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید. با توجه به این مسئله، باید بتوانیم بهترین ضدآفتابی را که برای پوست ما کاملاً مناسب باشد انتخاب کنیم تا در استفاده طولانی مدت، مشکلات دیگری را برای پوست ایجاد نکند.

 

ضدآفتاب مناسب من کدام است؟

با توجه به نیاز بالای پوست ما به کرم های ضدآفتاب، دقت در انتخاب و خرید ضدآفتاب بسیار اهمیت دارد. اگرچه ضدآفتاب ها در انواع مختلف ساختارهای کرمی، مایع، استیکی و … در دنیا ساخته شده و به فروش می رسند، اما محبوب ترین شکل آن در بازار ایران، ضدآفتاب‌های کرمی است. به همین دلیل، ما نیز در این مقاله از بانه گالری بیشتر روی انواع مختلف کرمی این محصول مراقبتی-آرایشی و البته ضروری می پردازیم. فاکتورهای مختلفی مانند نوع پوست، رنگی و یا بدون رنگ بودن ضد آفتاب، میزان SPF، میزان جذب و یا بازتاب پرتوهای فرابنفش و …، از جمله مواردی هستند که در خرید یک ضدآفتاب باید به آن توجه کنید. در ادامه، بیشتر با هریک از این فاکتورها آشنا خواهیم شد.

 

قدرت کرم های ضدآفتاب یا همان SPF

عدد SPF که روی بسته بندی کرم های ضدآفتاب مشاهده می کنید، در واقع میزان قدرت محافظت آن کرم از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی و قرمز شدن ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید را بیان می کند. به زبان ساده، اگر پوست شما در معرض آفتاب در عرض تنها یک دقیقه قرمز شده (به طور مثال) و دچار سوختگی می شوید، با داشتن یک لایه ضدآفتاب دارای SPF10، تا ده برابر بیشتر می‌توانید در معرض خورشید بمانید. یعنی تا 10 دقیقه بیشتر طول می‌کشد تا علائم آفتاب سوختگی در پوست ایجاد شود. به همین ترتیب، ضدآفتاب های با SPF بالاتر نیز می توانند محافظت بیشتری از پوست شما داشته باشند.

اما در جواب این سوال که بهتر است ضدآفتاب با چه عدد SPF بخریم؟ باید بگوییم که استاندار این عدد، SPF30 است. یعنی هر میزان SPF کمتر از این مقدار به هیچ وجه نمی تواند یک محافظت مناسب از پوست شما داشته باشد. می توان گفت که اعداد بالاتر از آن، تنها جنبه تبلیغاتی داشته و تاثیر آن آنچنان تفاوتی با همین میزان استاندارد نخواهد داشت. لازم به یادآوری است که شما برای داشتن بهترین میزان مصونیت از آسیب اشعه های مضر آفتاب، بهتر است که ضدآفتاب خود را هر 2 الی 4 ساعت تمدید کنید.

 

قدرت کرم های ضدآفتاب یا همان SPF

 

میزان جذب و بازتاب پرتوهای فرابنفش؛ UVB و UVA

کاری که کرم های ضدآفتاب انجام می دهند، در واقع این است که با جذب و یا بازتاب اشعه های فرابنفش از سطح پوست، آن را محافظت کنند. اما نور فرابنفش، خود به سه نوع اشعه های  UVA، UVB و UVC تقسیم می شود. نور UVC که به زمین نمی رسد بنابراین طبیعی است که در کرم های ضدآفتاب نیز ترکیباتی برای جذب و یا بازتاب آن در نظر گرفته نشود. اما اشعه UVB نیز در واقع عامل اصلی آفتاب سوختگی و قرمزی پوست است که عدم استفاده از لایه های محافظتی در مقابل آن در  طولانی مدت حتی می تواند منجر به ایجاد سلول های سرطانی شود. اشعه UVA اما نفوذ بیشتری در لایه های زیرین‌تر پوست داشته و روی کلاژن پوست تاثیر می گذارند. این اشعه به شدت در پیری پوست و ایجاد چروک تاثیرگذار است.

با توجه به توضیحات گفته شده در مورد اشعه های مضر نور خورشید، نتیجه می گیریم که بهترین ضدآفتاب، باید در مقابل هر دو اشعه UVB و UVA بتواند از پوست ما محافظت کند. میزان SPF نوشته شده روی بسته بندی ها، معمولاً محافظت در برابر هر دو این اشعه ها را بیان کند اما بهتر است همیشه دقت کنید تا به هر دو نوع اشعه فرابنفش UVB و UVA اشاره شده باشد.

 

ضدآفتاب مناسب پوست، رنگی بزنیم یا بی رنگ؟

یکی از سوالات پرتکرار در مورد استفاده از کرم های ضدآفتاب، این است که از ضدآفتاب های حاوی رنگدانه استفاده کنیم بهتر است یا همان ضدآفتاب های معمولی بی رنگ را باید روی پوست بزنیم. ما به طور کامل در مقاله “کرم های ضدآفتاب رنگی یا بدون رنگ؟ کدام یک برای پوست بهتر است؟” به این موضوع پرداخته‌ایم و شما می توانید با خواندن این مقاله، به طور کامل به پاسخ سوالات خود برسید.

 

ضدآفتاب مناسب پوست، رنگی بزنیم یا بی رنگ؟

 

چه ضدآفتابی برای پوست ما بهتر است؟

به طور کلی، پوست افراد مختلف به سه دسته پوست های خشک، چرب و مختلط تقسیم می شود که برای هر یک، ضدآفتاب خاص همان ساخته شده است. برای مثال، برای پوست های چرب می توانید ضدآفتاب های بدون چربی یا اصطلاحاً “Oil Free” را خریداری کرده و استفاده کنید تا در طول روز، بتواند چربی پوست را کنترل کرده و حالت چربی ناخوشایندی روی پوست ایجاد نکند.

همانطور که مشاهده کردید، در این مقاله از بلاگ فروشگاه اینترنتی بانه گالری، به طور کامل و جامع به بررسی ویژگی‌های مختلف ضدآفتاب های متنوع پرداخته و به سوالات مختلف در مورد خرید ضدآفتاب مناسب پوست شما پاسخ دادیم. 



:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : شنبه 23 ارديبهشت 1402
.

بهترین اسکراب صورت و بدن

به دنبال یک لایه بردار و اسکراب خوب برای نقاط مختلف بدنتان از چمله صورت، نقاط حساس و ناحیه تناسلی می گردید؟ نمی دانید بهترین لایه بردار و اسکراب چه ویژگی هایی باید داشته باشد و چه محصولی را انتخاب کنید؟ در این صفحه شما مخاطب مقاله جدیدی رای معرفی تعدادی از بهترین اسکراب های لایه بردار صورت و بدن هستید که مطمئنا خواندن آن قبل از خرید ضروری بوده و در انتخاب محصول درست به شما کمک خواهد نمود. پس با ما باشید

 

مقدمه ای بر ورود اسکراب ها به روتین های پوستی

در عصری زندگی می کنیم که بیشتر از هر دوره ای اهمیت به زیبایی و سلامتی پوست بیشتر بوده و به ویژه خانم ها همواره به دنبال روش هایی برای سالم تر ماندن صورت و پوستشان و از بین بردن چین و چروک مختلف و لکه ها و … می باشند. اما جدیدترین متد های زیبایی و بهترین روتین های پوستی شامل استفاده از لایه بردار های پوست و صورت به منظور پاکسازی و روشن تر کردن و از بین بردن بافت های مرده و از بین رفته سلول ها که از آنها با نام اسکراب یاد می شود نیز می گردد. محصولاتی که در صفحه اسکراب چیست به تعریف کامل آنها پرداخته و نحوه استفاده و استعمالشان را نیز ذکر کرده ایم. اما به منظور راحتی شما در ادامه نیز به صورت مختصر و کلی تعریفی از این محصولات را بریتان نوشته ایم.

 

 

تعریفی از اسکراب

قبل از پرداختن به معرفی بهترین اسکراب های صورت و بدن باید بگوییم که در اصل این محصولات به عنوان لایه بردار نیز در بین افراد شناخته شده اند. چراکه به حفظ سلامت پوست بدن و صورت و از بین بردن سلول های مرده آن ها و لایه برداری نیز می پردازد. پس برای اینکه همواره پوستی بدون عیب و نقص با ظاهری زیبا و‌ صاف داشته باشید می توانید به تهیه و مصرف اسکراب بپردازید.

بنابراین اگر به بخواهیم به صورت مختصر یک تعریف کلی از اسکراب داشته باشیم باید بگوییم که محصولاتی هستند که به تمیز کردن پوست از آلودگی ها و میکروب ها و باکتری های موجود بر روی آن می پردازد و علاوه بر پاکسازی سطح پوست، مشکلات و آسیب های پوستی را نیز درمان خواهند کرد و به طور کل سلول های مرده را از بین می برند. 

 

اسکراب های لایه بردار چه خواص و مزایایی برای صورت و بدن دارند؟

بدون شک می دانید که هدف اصلی استفاده از این محصولات مراقبتی، همان مراقبت از پوست و صورت شما است، اما شاید بخواهید بدانید که به صورت دقیق، اسکراب های لایه بردار چه مزیت ها و خواصی برای پوست و صورت شما دارند. که در ادامه این مزایای را معرفی می کنیم :

 

لایه برداری از پوست

از ویژگی های فوق العاده اسکراب ها باید به لایه بردار بودن و خاصیت پاکسازی آنها اشاره کنیم. به این صورت که سلول های مرده موجود در سطح پوست را حذف کرده و پاکسازی منافذ موجود در پوست را به صورت عمقی انجام خواهند داد. استفاده از بهترین اسکراب ها برای صورت و بدن این ویژگی را به خوبی از خود نشان داده و در نتیجه پوستی کاملا شفاف و شاداب و با طراوت را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

 

لایه برداری از پوست با استفاده از اسکراب

 

بستن منافذ باز پوست

به علاوه منافذ باز پوست را نیز می بندد و باعث بسته شدن آن ها خواهند شد. در نتیجه از این طریق جوش های زیر پوستی و سرسیاه و سایر لکه های مختلف را از بین برده و به نابودی و حذف آن ها می پردازند. پس اگر پوستی مستعد جوش دارید می توانید با خرید یکی از بهترین اسکراب ها و لایه بردار های مخصوص پوست و با مصرف مداوم آن، آن ها را رفع کنید و پوستی زیباتر داشته باشید.

 

بستن منافذ باز پوست با استفاده از اسکراب صورت

بستن منافذ باز پوست با استفاده از اسکراب صورت

 

از بین بردن لکه های پوستی

از دیگر ویژگی هایی که این محصول دارد و می توانیم به آن اشاره کنیم. نابودی و از بین بردن لکه ها و جای جوش و … می باشند. به طور کلی هر نوع آسیب پوستی اعم از هر نوع لکه، جای جوش، رد زخم و آسیب های پوستی را از روی پوست پاک خواهد کرد و نابود می کند.

 

روشن کننده و سفید کننده

همچنین در کنار آن نیز به روشن شدن و سفید شدن پوست کمک می کند و به عبارتی سطح پوست را از تیرگی ها و کدری ها خواهد زدود. به علاوه شایان ذکر است که بگوییم اگر می خواهید از خشکی پوست صورت و بدن خود نجات پیدا کنید می توانید این محصول را مورد استفاده قرار دهید. چراکه استفاده از اسکراب ها رفع خشکی و زبری پوست و مرطوب کنندگی آن را به دنبال دارد.

 

از بین بردن لکه های پوستی

از بین بردن لکه های پوستی

 

انواع اسکراب

اسکراب ها در انواع و مدل های گوناگون و مختلفی ساخته می شوند که مخصوص پوست صورت و بدن می باشند. پس با توجه به نیاز هایی که دارید و بسته به ویژگی هایی که دوست دارید از آن ها دریافت کنید می توانید اسکراب مورد نظر خود را تهیه کنید. همچنین این نوع از محصولات مراقبتی در اشکال مختلفی همچون: به صورت ژل یا کرم ساخته می شوند و درون آن دانه های ریز و اسکراب مشاهده خواهد شد.

 

اسکراب صورت:

مخصوص پوست صورت می باشد و تنها باید برای پوست صورت مورد استفاده قرار بگیرد تا جوش های زیر پوستی، لکه ها و جای جوش ها، تیرگی ها و کدری های پوست را از بین ببرد و به عبارتی به پاکسازی آن به صورت کاملا عمیق بپردازد.

 

اسکراب صورت

نمونه ای استفاده از اسکراب صورت

 

اسکراب بدن:

این نوع از اسکراب ها نیز به صورت اختصاصی برای پوست بدن ساخته شده اند. در نتیجه هرگونه آسیب پوستی، تیرگی، لکه ی موجود در پوست بدن خود را به کمک آن می توانید رفع کنید. همچنین می توانید سطح رطوبت پوست بدن خود را با آن کنترل کنید و خشکی آن جلوگیری کنید.

 

اسکراب بدن

نمونه ای از استفاده از اسکراب بدن

 

بهترین مارک های اسکراب بدن و صورت خارجی

برند های معتبر و خوش آوازه ی مختلفی در سرتاسر دنیا به تولید اسکراب های صورت و بدن در انواع مدل با ویژگی ها و خواص گوناگون اقدام کرده اند که اکنون دو برند معروف را به شما کاربران معرفی خواهیم کرد. این دو برند بیوآکوا و کاریته می باشند که ممکن است با آن ها آشنا شده باشید و از محصولات تولید شده ی آن ها نیز استفاده کرده باشید.

در نتیجه می دانید که این برند ها همواره محصولاتی با کیفیت فوق العاده و بی نظیر را تولید می کنند که کارایی و مزایای زیادی را به همراه دارند. 

 

بهترین اسکراب روشن کننده و سفید کننده بدن و ناحیه تناسلی

از معضلات و مشکلاتی که بیشتر افراد مخصوصا خانم ها رنج می برند و می خواهند به هر نحوی شده آن را برطرف کنند تیره تر بودن رنگ برخی از نقاط بدن نسبت به سایر نقاط آن می باشد. ناحیه ی تناسلی ( واژن )، زانو ها و آرنج ها و … از بخش هایی هستند که تیره تر هستند و با مصرف محصولاتی مختلف می توان رنگ آن ها را روشن تر و سفید تر کرد و تقریبا رنگ آن ها را مانند سایر نقاط بدن کرد و یک دست و یکنواخت کرد.

اسکراب های روشن کننده یکی از این محصولات هستند که یکی از بهترین و فوق العاده ترین گزینه ها برای سفید تر و روشن تر کردن هر نقطه ای از بدن مناسب می باشند و مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع راه های دیگری برای انجام این امر وجود دارد اما اسکراب های سفید کننده علاوه بر اینکه سبب جلوگیری از بیشتر شدن شدت تیرگی خواهند شد و پوست این نواحی نام برده شده را کاملا روشن و یکدست می کنند یک محصول درمانی نیز می باشد و از ایجاد آسیب های مختلف و جدی برای این نواحی نیز جلوگیری خواهد کرد و هیچگونه مشکلی را به وجود نخواهد آورد.

 

اسکراب شنی صورت و بدن کاریته

این نوع اسکراب یکی از اسکراب های بسیار قوی و عالی برای روشن کردن نواحی و نقاط مختلف بدن می باشد که هم برای صورت و هم برای بدن می توان از آن استفاده کرد. پس اگر به دنبال اسکرابی بسیار عالی و بی نظیر برای روشن و سفید کردن بعضی از نقاط بدن خود هستید می توانید این اسکراب شنی صورت و بدن از برند کاریته در بسته بندی تیوبی را یکی از گزینه های خود قرار دهید. به طور کلی این محصول از عصاره مواد کاملا طبیعی ساخته شده است و برای هر نوع پوستی مناسب می باشد و بدون ایجاد آلرژی و حساسیت می باشد.

 

اسکراب شنی صورت و بدن کاریته تیوبی

اسکراب شنی صورت و بدن کاریته تیوبی

 

ویژگی ها:

  • مناسب برای انواع پوست
  • قابل استفاده برای صورت و بدن
  • مناسب آقایان و خانم ها
  • لایه بردار عمیق و قوی پوست
  • پاکسازی کننده ی پوست
  • آبرسانی قوی پوست
  • ضد آلرژی و حساسیت
  • ضد جوش و آکنه
  • دارای رایحه ای ملایم و خوش بو
  • سفید کننده و شاداب کننده پوست صورت و بدن
  • روشن کننده ی رنگ پوست تا چند درجه بیشتر از حالت عادی
  • جلوگیری از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن سطح پوست

 

بهترین اسکراب صورت و بدن برای جوش

همانطور که گفتیم یکی از بی نظیر ترین خواص اسکراب ها ضد جوش بودن آن ها می باشد. در نتیجه با استفاده ی مداوم از اسکراب مخصوص پوست صورت خود و طی کردن دوره ی آن از شر جوش های مزاحم و ناخوشایند موجود بر روی پوست صورتتان نجات خواهید یافت. به طور کلی این محصول این کار را از طریق بستن منافذ باز پوست به مرور زمان و همچنین کنترل کردن سطح چربی پوست انجام خواهد داد

بنابراین همین امر سبب خواهد شد تا از به وجود آمدن جوش های مختلف همچون جوش های ریز و کوچک در پوست، جوش های سر سیاه و جوش های زیر پوستی جلوگیری شود و در آخر سطح پوست کاملا صاف و یکدست و یکنواخت بشود. همچنین پاکسازی و از بین بردن سلول های مرده ی پوست نیز در بهتر کردن این فرایند نیز بی تاثیر نیستند.

 

اسکراب شنی صورت و بدن کره شیا بیوآکوا

یکی از انواع اسکراب هایی است که برای از بین بردن انواع جوش در صورت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. چراکه قدرت بسیار بالایی برای حذف و نابودی انواع جوش سرسیاه، جوش زیر پوست و همچنین کوچک کردن منافذ باز پوست دارد. البته علاوه بر از بین بردن جوش از ویژگی های دیگری نیز بهره می برد که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

 

اسکراب شنی صورت و بدن کره شیا بیوآکوا

اسکراب شنی صورت و بدن کره شیا بیوآکوا

 

ویژگی ها:

  • مناسب برای انواع پوست
  • قابل استفاده در تمام بدن و صورت
  • حاوی دانه های روغنی طبیعی
  • دارای عصاره گردو و فندق
  • کوچک کننده ی منافذ باز پوست
  • جلوگیری از ایجاد لکه، جوش و جای جوش
  • ویتامینه و بسیار مقوی برای پوست
  • لایه برداری و پاکسازی کننده ی عمیق پوست
  • مرطوب کننده و آبرسان فوق العاده قوی
  • بدون ایجاد حساسیت و آلرژی
  • ضد التهاب و قرمزی در پوست
  • نرم کننده و مرطوب کننده ی پوست
  • روشن کننده و سفید کننده ی پوست
  • از بین برنده ی چین و چروک و ضد پیری
  • بسیار مناسب برای رفع ترک های کف پا

 

بهترین اسکراب لایه بردار

همانگونه که می دانید اسکراب ها در مدل های متفاوتی عرضه می شوند که یکی از آن ها اسکراب های لایه بردار می باشد. این نوع اسکراب ها همانطور که از نامشان پیداست وظیفه ی لایه برداری پوست را بر عهده دارند. در نتیجه از این طریق می توانند سلول های مرده ی سطح پوست را از بین ببرند و به طور کلی به لایه برداری پوست بپردازد. همچنین به کمک این امر یعنی لایه برداری آن سطح پوست را هم به صورت کاملا عمقی پاکسازی خواهد کرد.

به عنوان مثال می توانیم برای معرفی چندین مورد از بهترین اسکراب های لایه بردار به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. اسکراب لایه بردار بدن عصاره خیار بیوآکوا
  2. اسکراب لایه بردار عصاره خیار بیوآکوا
  3. اسکراب لایه بردار صورت اسطوخودوس بیوآکوا
  4. اسکراب لایه بردار صورت گل رز بیوآکوا

 

ویژگی ها:

  • مناسب برای انواع پوست
  • حاوی عصاره مواد طبیعی و گیاهی
  • لایه برداری ملایم پوست
  • پاکسازی مطلوب و مناسب منافذ پوست
  • از بین برنده سلول های مرده
  • جلوگیری از ایجاد جوش های زیر پوستی
  • رفع جوش های سر سیاه و آکنه
  • دارای خواص ضد التهابی
  • کاملا ضد حساست و آلرژی
  • نرم و لطیف کننده پوست
  • ترمیم و بازسازی بافت آسیب دیده
  • حفظ استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست
  • متعادل کننده چربی پوست

 

بهترین اسکراب برای پوست چرب

پوست های چرب از آن دسته پوست هایی هستند که همیشه مستعد ایجاد جوش های مختلف می باشند و میزان چربی آن ها همیشه بیشتر از حالت عادی می باشد. پس باید میزان چربی که پوست تولید می کند کنترل شود و چه بهتر که برای این کار از یک اسکراب مناسب و بسیار عالی استفاده شود. آن هم به این دلیل که اسکراب ها قدرت و توانایی کنترل میزان چربی که بافت پوست تولید می کند را دارند و از طریق موجب می شوند تا میزان چربی پوست به حد تعادل برسد و از میزان مورد نیاز فراتر نرود و یا اینکه کمتر نشود.

 

ژل اسکراب لایه بردار برنج بیوآکوا Bioaqua

این نوع از اسکراب های برند بیوآکوا را باید به عنوان یکی بهترین اسکراب هایی نام برد که برای پوست هایی چرب مناسب می باشد. چراکه قدرت و توانایی بالایی در کنترل میزان چربی پوست دارد. به طور کلی توسط فرایند متعادل سازی چربی و آب، پوست را در طول روز در بهترین حالت خود حفظ می کند.

 

ژل اسکراب لایه بردار برنج بیوآکوا Bioaqua

ژل اسکراب لایه بردار برنج بیوآکوا Bioaqua

 

ویژگی ها:

  • لایه بردار ملایم و مناسب پوست
  • پاکسازی آلودگی های پوستی
  • مرطوب کننده و نرم کننده ی پوست
  • صاف و شفاف کننده ی سطح پوست
  • خاصیت تنظیم چربیپوست
  • حاوی خواص ضد التهابی
  • تغذیه کننده و مقوی برای پوست
  • از بین برنده ی جوش و جای جوش
  • کاهش دهنده ی لکه ها و تیرگی های پوست
  • دارای عصاره ی برنج و پرتقال و آلوئه ورا
  • حاوی ویتامین های E و C

 

بهترین اسکراب برای پوست خشک

پوست های خشک نیز یکی دیگر از انواع پوست می باشد که مشکلات ناخوشایند خود را دارد. برای مثال خشکی و زبری پوست و همچنین پوسته پوسته شدن سطح آن نیز از مشکلات این نوع پوست ها می باشد. در همین راستا می خواهیم یکی از انواع اسکراب های موجود را به شما معرفی کنیم تا با خرید و مصرف آن به صورت مداوم خشکی پوست خود را برطرف کنید و همواره پوستی کاملا مرطوب و عالی را برای خود به ارمغان بیاورید و از مشکلات ناشی از آن نجات بیابید.

 

اسکراب پوست صورت و بدن بادام کوهی بیوآکوا

برند بیوآکوا این اسکراب پوست صورت و بدن بادام کوهی را وارد بازار کرده است تا هر فرد با پوست خشک آن را مورد استفاده قرار دهد تا خشکی پوست خود را از بین ببرد و دارای پوستی مرطوب و فوق العاده نرم و با طراوت باشد. اما بهتر است که بدانید برای انواع پوست نیز مناسب می باشد. در نتیجه هر فرد با هر نوع پوستی می تواند از این محصول برای صورت و بدن خود استفاده کند.

 

اسکراب لایه بردار پوست بدن و صورت بادام کوهی بیوآکوا

اسکراب لایه بردار پوست بدن و صورت بادام کوهی بیوآکوا

 

ویژگی ها:

  • لایه برداری و پاکسازی مطلوب و عمیق
  • مناسب انواع پوست خصوصا پوست های خشک
  • تنظیم تعادل چربی در پوست
  • قابل استفاده در تمام بدن و همچنین صورت
  • فرمولاسیون طبیعی و معدنی
  • حاوی گرانول های طبیعی بادام کوهی
  • ساخته شده با فرمی ژله ای
  • مرطوب کننده ی فوق العاده و آبرسان قوی
  • تعذیه کننده و بسیار مقوی برای پوست
  • سفید کننده و روشن کننده
  • بهبود و ترمیم بافت آسیب دیده
  • کم رنگ کننده ی خط لبخند
  • حفظ استحکام بافت های پوست
  • تحریک کلاژن سازی
  • دارای خاصیت جوانسازی و ضد پیری
  • بهبود گردش خون در پوست
  • نرم کننده و صاف کننده پوست


:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : جمعه 22 ارديبهشت 1402
.

اگر شما هم تا به حال برایتان پیش آمده که خط چشمتان را اشتباه کشیده اید و یا از کشیدن آن خسته و عصبانی شده اید و بی خیال شده اید، این مقاله مناسب شما نوشته شده است. درحالی کشیدن یک خط ساده بر روی خط پلک به عنوان خط چشم، بسیار ساده به نظر می اید آما جنبه های مختلف آن می تواند بسیار قلق دار و سخت باشند. به هر حال هدف از کشیدن خط چشم، بهتر به نظر رسیدن شما است که در صورت انجام اشتباهاتی که معمولا در بین بیشتر خانم ها نیز رایج می باشند، شما به این اصل مهم دست نخواهید یافت. بنابراین نکاتی که در ادامه در قالب 7 اشتباه رایج خدمت شما عزیزان عرض می کنیم، از مجموعه اشتباهات رایج هنگام کشیدن خط چشم انتخاب شده و به بهتر شدن شما در انجام این کار کمک می کند.

 

1 – کشیدن چشم و تغیر حالت آن هنگام کشیدن خط چشم

بسیاری از خانم ها هنگام کشیدن خط چشم، چشمانشان را به سمت بیرون کشیده و بعد از اتمام کار آن را رها می کنند، حتی دیده شده که به هنگام کشیدن خط چشم، از کش لیفت نیز استفاده شده که این، حتی اگر بدون هیچ اشتباهی خط چشمتان را بکشید، فقط تا زمانی باعث زیبا به نظر رسیدن آرایش و میکاپتان می شود که چشم هایتان در حالت کشیده شده باشد و وقتی انها را به حال عادی بر می گردانید، خط چشم نیز به آن حالت برگشته و برآمدگی و کج موجع شدن به وجود می آید که ممکن است بسیار بد و زشت به نظر برسد. بنابراین به هنگام کشیدن خط چشم، به هیچ عنوان حالت عادی چشم هایتان را تغییر نداده و در همان حالتی که قرار دارند، خط چشم را بکشید.

 

اولین اشتباه در کشیدن خط چشم

 

2 – استفاده از خط چشم اشتباه

 اگر شما محصول اشتباهی را برای کشیدن خطوط چشم هایتان انتخاب کنیدف مطمئن باشید به آن چیزی که دلتان می خواهد دست نخواهید یافت و تنها باعث می شوید که آرایش و میکاپ چشم هایتان بد به نظر برسد. به عنوان مثال برای کشیدن خط چشم دودی به هیچ عنوان نمی توانید از نوع مازیکی این محصول استفاده کرده و سپس انتظار داشته باشید که براش آرایشی آن را پخش و دودی نماید.

 

3 – کشیدن خط چشم بلند

کشیدن خط چشم همانطور که گفته شد، ممکن است ساده به نظر بیاید اما ممکن است خیلی قلق دار و مشکل نیز باشد، البته در صورتی که آموزش های لازم را ببینید مطمئن باشید برای شما هم آسان خواهد بود. به عنوان یکی از اشتباهات رایج هنگام کشیدن خط چشم، نباید آن را با فاصله از پلک ها و خط پلک بکشید بلکه باید دقیقا روی خط پلک بوده ودرست کردن فاصله ظاهر آن را خیلی زشت و زننده خواهد کرد.

 

کشیدن خط چشم بلند اشتباه است

 

4 – زیر چشم هایتان را خط نکشید

بسیار دیده شده که خیلی ا خانم ها به دلایل مختلف، زیر چشمانشان را خط کشیده و به گفته خوشان با این کار فرم چشم هایشان را درست می کنند، اما تنها کاری که انجام می دهند، بد فرم کردن چشم ها و آرایششان است. همچنین بسیاری نیز انتها یا چشمک خط چشم را به سمت بالا نمی کشند که این کار نیز باعث بیشتر به نظر رسیدن سنشان می شود. بنابراین دانستن نحوه کشیدن خطوط چشم مختلف بسیار مهم است و این دو نکته را رعایت کنید که خط چشم را به قسمت پایینی چشم هایتان نزده و همچنین چشمک آن را نیز به سمت بالا انحنا دهید.

 

کشیدن خط زیر چشم استباه است

 

دلیلی اینکه کشیدن خط چشم پایین را به عنوان یکی از اشتباهات رایج معرفی کرده و می گوییم از ان خودداری کنید، این است که هدف از کشیدن خط چشم در واقع بزرگتر نشان دادن چشم ها است، که این کار نه تنها شما را به این هدف نمی رساند بلکه دور نیز می نماید، زیرا کشیدن خط چشم زیر چشم ها باعث کوچک تر نشان دادن چشم هایتان خواهد شد.

 

خط چشم را رو به بالا بکشید

 

5 – چشم هایتان را باز کنید

سخت ترین چیزی که ممکن است برای یک خانم پیش اید این است که خط چشم هر یک از چشم هایش به تنهایی عالی به نظر رسیده اما همراه با هم افتضاح باشنأ، دلیل این موضوع، عدم تقارن آنها است، زیرا خط چشم های هر دو طرف چشم های شما باید متقارت بوده و با هم براب باشند، برای جلوگیری از پیش آمد این مشکل کافیست به هنگام کشیدن خط چشم، چشم هایتان را باز نگه داشته و از بستن آنها جلویگری نمایید.

 

6 – استفاده از خط چشم قابل شستشو

خط چشم حتی اگر ضد آب باشد نیز ممکن است پخش شود، حال چه برسد به انتخاب و استفاده از نمونه هایی که قابل شتشو اند. بنابراین به هنگام انتخاب و خرید خط چشم حتما نمونه ای را خریداری کنید که ضد اب باشد و بار دیگر نیز این توصیه را به خاطر بسپارید که زیر چشم هایتان را خط چشم نکشید. اگر هم می کشید بسیار کم باشد زیرا زیر چشم سریع تر خیس شده و ممکن است باعث پخش شدن مواد شود.

 

7 – نوک خط چشم باید تیز باشد

یکی دیگر از اشتباهات رایجی که به هنگام کشیدن خط چشم، خانم ها مرتکب ان می شوند، این است که نوک آن را تیز نمی کشند. همانطور که گفته شد، علاوه بر اینکه چشمک خط چشم، باید به سمت بالا باشد، تا چشم هایتان افتاده به نظر نیایند، نوک آن نیز باید تیزباشد تا ظاهری مرتب و زیبا و جوان گونه تر به صورت و چشم هایتان ببخشد.

 

نو خط چشم باید تیز باشد



:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1402
.

ابزار آرایش نیز مثل سبک آرایش که هر روز تغییر می کند در حال تغییر است. در این مقاله سعی بر آن داریم تا شما را با پد انواع پد و اسفنج آرایشی و کاربرد آنها و اسفنج های بیوتی بلندر، پد آرایش پاک کن، پد آرایشی سیلیکونی یا ژلاتینی و نحوه ی شست و شو و نگه داری، بیشتر آشنا نمایید.

اسفنج آرایشی برای یکدست و یکنواخت نمودن سطح آرایش مورد استفاده قرار می گیرد. اغلب خانم ها با توجه به نیاز و سبک آرایش خود ابزارهای آرایشی متنوعی را در کیف آرایشی خود نگهداری می کنند.

انواع پد و اسفنج آرایشی به شما کمک می کند تا بهتر و راحت تر آرایش کنید و میکاپ شما جذاب تر شود. پد آرایشی یکی از ابزار های پر کاربرد در دنیای لوازم آرایشی است. پد و اسفنج آرایشی انواع مختلفی دارد تا به راحتی با آن ها کار کنید و به آرایشی عالی و ایده ال برسید.

برای زیر سازی آرایش صورت و کرم پودر زدن و یا ضد آفتاب زدن و کانسیلر و مرطوب کننده به انواع برس های آرایشی نیازمند هستیم.

پد و اسفنج آرایشی و کاربرد آن | انواع پد و اسفنج آرایشی و کاربرد آنها

اسفنج های بیوتی بلندر

یکی از اسفنج های پر طرفدار و پر کاربرد است. این پدهای بیوتی بلندر که نوع کشیده تر آن به اسفنج های اشکی معروف است برای یکدست کردن کرم پودر بسیار مناسب است. از سر تیز آن برای کناره های بینی و یا اطراف چشم و دور لب می توان استفاده کرد.

نحوه ی استفاده از این پدهای اشکی یا تخم مرغی بسیار ساده است کافیست اسفنج را مرطوب نمایید سپس آب اضافه ی آن را بگیرید و شروع به کار کنید. مقداری کرم پودر پشت دست خود ریخته و با قرار دادن اسفنج در کرم پودر و به صورت ضربه ای و آرام همه ی قسمت های صورت را پوشش دهید.

پد اسفنجی مثلثی

یکی از اولین مدل های اسفنج آرایشی بوده و می توان از آن به عنوان یک اسفنج آرایشی چند منظوره استفاده کرد. این اسفنج ها سایز کوچکی داشته و یکبار مصرف می باشد و معمولا چند عدد در یک بسته وجود دارد. اسفنج مثلثی مناسب کسانی است که وقت شست و شو اسفنج خود را ندارند.

پد آرایش پاک کن 

پد آرایش پاک کن  از الیاف طبیعی پنبه تشکیل شده است. بافت بسیار نرمی دارد و قابل استفاده برای تمامی نواحی صورت است و برای استفاده ی روزانه مناسب است. با استفاده از این محصول تمامی آرایش به راحتی از روی پوست تان پاک می شود.

پد آرایشی خامه ای دو قسمتی

پد آرایشی خامه ای با ظاهری خاص و بافتی نرم و انعطاف پذیر برای یکدست کردن کانسیلر و کرم پودر مناسب است. انحنای قسمت مرکزی موجب می شود تا این پد به خوبی در دست شما قرار بگیرد و کار کردن با آن راحت تر باشد. علاوه بر این محصولی ایده ال برای محو کردن خطوط کانتورینگ است.

این اسفنج چربی آزاد مواد آرایشی را به خود جذب می کند تا آرایش شما جلوه طبیعی تری داشته باشد. برای داشتن آرایشی جذاب تر بهتر است پس از هر بار استفاده از این پد آن را با آب و صابون بشویید.

پد آرایشی سیلیکونی یا ژلاتینی

پد های آرایشی سیلیکونی یکی از مقاوم ترین پدهای آرایشی هستند که به علت عدم جذب لوازم آرایش عمر طولانی تری نسبت به سایر پدهای آرایشی دارند. این پد ها با وجود سطح صیقلی که دارند از ایجاد خطوط بعد از کرم پودر زدن روی سطح پوست جلوگیری می نمایند. این پدها به راحتی قابل شست و شو هستند ولی اصلا قابل انعطاف نیستند. پد سیلیکونی یا ژلاتینی گزینه ی مناسبی برای کرم های مایع می باشد اما اصلا گزینه ی مناسبی برای پنکک ها و محصولات پودری نیست.

پد آرایشی صاف و تخت

این سبک پدهای آرایشی معمولا برای لوازم آرایشی پودری از قبیل پنکک ها مورد استفاده قرار می گیرد و به سادگی به شما کمک می کند تا آرایشی کامل و تمیز داشته باشید.انواع پد و اسفنج آرایشی و کاربرد آنها | بیوتی بلندر | نحوه ی نگهداری و شست و شو پد آرایشی

پد آرایشی مخروطی با یک سطح صاف

یکی دیگر از پدهای آرایشی پر کاربرد پد آرایشی مخروطی با یک سطح صاف است. قسمت گرد این پد مناسب برای پخش کردن کرم پودر بر روی سطح پوست است و قسمت صاف و مسطح آن مناسب برای کانتورینگ می باشد. همچنین از این قسمت برای زاویه سازی و یا ایجاد خط رژگونه نیز می توان است.

نحوه ی شست و شو و نگهداری پدهای اسفنجی

شست و شو و نگهداری بیوتی بلندرها و پدهای حوله ای و پدهای مثلثی شکل و پدهای سیلیکونی همه مشابه یکدیگر است. ابتدا پد را خیس کرده سپس یک قطره شامپو بچه یا هر شوینده ی ملایم دیگر کف دست خود ریخته و پد را با آن آغشته نمایید. ( دست خود را باپد بچرخانید تا شوینده کاملا جذب پد شود.)

سپس با آب ولرم آبکشی نمایید تا تمامی مواد آرایشی از پد خارج شود. برای خشک کردن اسفنج آرایشی کافیست آب اضافی آن را بگیرید سپس روی یک حوله ی تمیز قرار دهید تا کاملا خشک شود. بهتر است هفته ای 2 بار پد اسفنجی را بشویید و بعد از 3 تا 4 ماه آن را تعویض کنید. ( اگر شکافی روی پد اسفنجی خود مشاهده کردید حتما پد جدید تهیه نمایید چرا که این شکاف موجب آلودگی می شود و ممکن است به پوست تان آسیب برساند.)

اسفنج آرایشی بهتر است یا براش

براش ها و اسفنج ها هر کدام کارایی خود را دارند اما اگر بخواهیم مقایسه کنیم قیمت پدهای آرایشی و اسفنج ها بسیار مناسب تر است اما دوام براش ها بیشتر است. شما می توانید با توجه به نیازتان تلفیقی از هر دو را در کیف آرایشی خود داشته باشید.

نحوه ی استفاده از پدهای آرایشی

بهتر است قبل از هر بار استفاده از پدهای آرایشی آن ها را مرطوب نمایید سپس آب اضافه آن را بگیرید و کرم یا محصول آرایشی خود را به پشت دست ریخته با کمک اسفنج آرایشی و با حالت ضربه ای بر روی سطح پوست صورت خود پخش نمایید.

کلام آخر

بعد از هر بار استفاده پد آرایشی تان را با آب و صابون بشویید تا برای آرایش بعدی کاملا تمیز و آماده باشد و اسفنج آغشته به کرم پودر را در کیف لوازم آرایشی خود نگذارید چون هم دیگر وسایل داخل کیف تان را آلوده می کند و هم خود اسفنج آلوده می شود که ممکن است باعث به وجود آمدن جوش و لک بر روی سطح پوست صورت تان شود. همچنین عمر اسفنجتان هم کم می شود.

لازم به ذکر است انواع پد و اسفنج آرایشی برای استفاده طولانی مدت ساخته نشده و بهتر است هر چند وقت یکبار،  اسفنج و یا پد آرایشی جدید تهیه نمایید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.



:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1402
.

داستان اوریجینز از زبان خود برند آرایشی بهداشتی اوریجینز

ما با متفاوت نگاه کردن به زیبایی شروع کرده‌ایم، دیدن دنیایمان به عنوان منبعی گران بها تر از هر چیز! پس سفری را شروع کردیم، تا فیتیله منبع قدرت طبیعت به همراه نیروی علم را روشن کنیم و به دنبال آن گونه جدیدی از محصولات مراقبت پوستی را به زندگی بیاوریم. در طی این راه ما چیزهای جدیدی راجب خودمان آموختیم، و پاسخ سوال هایی را که هر گز فکر نمی کردیم بپرسیم کشف کردیم.

یکی از مهم ترین شعار های اوریجینز این است:

زیبایی بیرونی ما بازتابی است از خوبی درونمان!

دید کلی ما باز پس دادن به طبیعت است چرا که فقط، فقط با به اشتراک گذاری هدیه ی دوباره سازی با طبیعت است که می توانیم به سفر اکتشافی خود ادامه دهیم،هرگز دست از اکتشاف بر نخواهیم داشت.

معرفی برند اورجینیز Origins و نقد و بررسی محصولات آن

اوریجینز، قدرت گرفته از طبیعت، ثابت شده با علم

ما بیش از سی سال است که با استفاده  از تخصص منحصر به فرد خود در علم گیاه شناسی و زیست شناسی پوست انسان، پیشرفت هایی را در زمینه مراقبت و نگهداری طبیعی از پوست شروع کرده ایم.

ما به طور مداوم و پیوسته ترکیبات گیاهی زمینی و دریایی با کارکرد و عملکرد بسیار بالا و پایدار و ثابت طبیعی را شناسایی می کنیم و هر ساله بیش از پانصد مورد را برای سازگاری با پوست و فعالیت زیستی آزمایش و گلچین و غربال می کنیم. با استفاده از فناوری های پیشرفته ما از پتانسیل کامل هر عنصر برای ایجاد فرمول هایی که به سادگی و راحتی دگرگون کننده و تغییر دهنده هستند استفاده می کنیم.

چرخه توسعه و گسترش ما بسیار دقیق است و توسعه هر یک از محصولات بیش از دو سال طول می کشد.ما هر فرمول را پس از فرمولی دیگر با یک هدف خاص اصلاح کرده و بهبود می بخشیم و آن هدف چیست؟

ایجاد مراقبت های پوستی بدون عوارض که از نظر بالینی ثابت شده اند،که بهبود های سریع و بلند مدت را بدون هیچ گونه عارضه ای به ارمغان می آورد.

اوریجینز فاقد مواد سمی

در تولید محصولات کمپانی اوریجینز از پارابن ، فتالات ، پروپیلن گلیکول ، فرمالدئید ، سدیم لوریل سولفات ، روغن معدنی ، بنزین ، پارافین ، دی اتانول آمین ، مهره های پلی اتیلن و مواد افزودنی حیوانی ( به استثنای عسل و موم زنبور کاملا به دور از بی رحمی حیوانی) استفاده نمی شود و فرمول های کمپانی اوریجینز صد در صد گیاهی هستند و شما می توانید با اطمینان خاطر از این محصولات به منظور مراقبت از پوستتان استفاده کنید.
در این کمپانی «پاکی» به این معنی است که آنها به طور گسترده مواد اولیه مورد استفاده خود را ، از نظر خلوص، کارآمدی  و ایمنی و سلامت مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند.

پس به طور خلاصه می توانیم بگوییم، در تولید محصولات این برند یعنی برند اوریجینز، از مواد مضر برای پوست و بدن شما استفاده نشده است. برند اوریجینز محصولاتی وگان تولید می کند و در مراحل تولید محصولات آسیبی به حیوانات وارد نمی سازد.
این برند دوست دار طبیعت و حامی محیط زیست است و محصولات آن بر گرفته از طبیعت هستند.
هر یک از این ویژگی ها به تنهایی سبب برتری یک برند می شوند ، و این برند اوریجینز است که همه این ویژگی ها را در محصولات خود جای داده است.

معرفی برند اورجینیز Origins و نقد و بررسی محصولات آن

حوزه کاری و محصولات برند اوریجینز

امروزه ما در دنیایی زندگی می کنیم که سرشار از آلودگی هاست، آلودگی هایی که هر روز از شادابی و طراوت و جوانی پوستمان می کاهند. رفته رفته پوستی پژمرده باقی خواهد ماند! اگر به دنبال جلوگیری از این روند هستیم باید مراقبت درستی از پوست خود داشته باشیم،این مراقبت می تواند شامل استفاده از محصولات جوان کننده و مراقبتی و محافظتی پوست کمپانی اوریجینز باشد.
از جمله محصولات این کمپانی عبارتند از:

اسپری های درمانی و جوان کننده اوریجینز

این محصولات فاقد پارابن، فتالات، سولفات و... می باشند،از کاربرد های آنها می توان به شاداب کنندگی پوست، درمان خشکی پوست،درمان بی ثباتی و افزایش قابلیت ارتجاعی پوست هم چنین درمان بافت ناهموار و افتاده پوست اشاره کرد.
ماسک های صورت اوریجینز از دیگر محصولات جوان کننده و مراقبتی این کمپانی هستند.
این ماسک ها منشا طبیعی دارند و ثابت شده است که به سرعت درخشندگی و طراوت را به پوست شما باز می گردانند.
برای کوچک کردن منافذ پوستی،از بین رفتن جوش های کوچک، رفع افتادگی و افزایش درخشندگی پوست می توانید از این دسته محصولات اوریجینز استفاده کنید.
لازم به ذکر است که این محصولات قابل استفاده برای انواع پوست های خشک و چرب و معمولی هستند.همچنین فاقد مواد مضر پارابن،فتالات ،سولفات و... می باشند.

محصولات اوریجینز اورجینال را از کجا میتوان تهیه کرد؟

اطمینان از اصل و اورجینال بودن تمامی محصولات آرایشی امری مهم و غیر قابل انکار است . استفاده از محصولات تقلبی علاوه بر اینکه آن کیفیت لازم را نخواهد داشت و قیمت بیشتری بابت یک محصول فیک و تقلبی خواهید داد، ممکن است باعث آسیب رساندن به پوست و مو نیز بشود. سایت رایامیکاپ با خرید مستقیم و بدون واسطه از نمایندگی معتبر محصولات در کشورهای اروپایی، ضامن اورجینال و اصالت محصولات  Origins در سایت خود میباشد و میتوانید با خیالی آسوده، تمامی محصولات اوریجینز را از این لینک مشاهده و خرید نمایید.

معرفی برند اورجینیز Origins و نقد و بررسی محصولات آن

مرطوب کننده های اوریجینز

اوریجینز مرطوب کننده هایی چون مرطوب کننده دور چشم و مرطوب کننده صورت را طراحی و تولید کرده است.
این محصولات دارای قابلیت مرطوب کنندگی و شاداب سازی سریع می باشند.
این محصولات جوانی و درخشندگی را به سرعت به پوست شما باز می گردانند.
این محصولات نیز چونان محصولات دیگر این برند فاقد مواد سمی و مضر برای پوست می باشند.
افراد با پوست های خشک،معمولی، چرب،حساس ،مرکب و... می توانند با خیال آسوده از این محصولات بهره ببرند.

اسکراب های پاک کننده پوست اوریجینز

با استفاده از اسکراپ های این کمپانی پوست شما نرم تر و شاداب تر و تمیز تر خواهد شد.
از جمله عملکرد های این محصول کوچک سازی یا بستن منافذ پوست می باشد و شما می توانید به سرعت نتیجه را احساس کنید.
منشا این محصولات نیز از طبیعت است و به دلیل نداشتن مواد سمی و مضر آسیبی متوجه شما نخواهد شد.

آب رسان های اوریجینز 

این محصولات با قابلیت جوان سازی ، مرطوب کنندگی، آب رسانی سریع و درخشان کنندگی ،محصولاتی کم نظیر در نوع خود هستند.
این محصولات حاوی عصاره های طبیعی در خود هستند که جوانی را به پوست شما هدیه می کنند.

پرایمر های برند اوریجینز

این محصولات با بافت نرم خود احساس سبکی به پوست می دهند،پایه آرایشی مناسبی بوده و به سرعت منافذ و نا همواری های پوست را بر طرف می کنند.
قابل استفاده برای پوست های مختلف هستند و به سرعت پوستی زیبا را در اختیار شما می گذارند!

هزینه محصولات اوریجینز

این برند از محصولات برگزیده بهداشتی آمریکایی می باشد،در عین حال از قیمت مقرون به صرفه ای نیز برخوردار است که می توانید مطمئن باشید با صرف این مقدار هزینه ،با کیفیت تر از این محصولات پیدا نخواهید کرد!
 
فروشگاه های اوریجینز

اولویت کمپانی اوریجینز در فروشگاه‌های حقیقی و مجازیشان ، استفاده از مواد و ترکیباتی  است که کمترین میزان تولید کربن دی اکسید  را دارا باشند، بازیافت پذیر یا بازیافت‌شده باشند.

معرفی برند اورجینیز Origins و نقد و بررسی محصولات آن

اوریجینز دوستدار واقعی طبیعت

پیشخوان‌های فروشگاه‌های تازه شان  از کاغذهایی درست شده‌اند که گواهی FSC دارند و یا بازیافت‌شده هستند. هم‌چنین گواهی گرین‌گارد دارند.
کاشت درخت! امروزه ما  با تعهد خویش کاشت و محافظت از 1.858.675 درخت در سرتاسر گیتی ، جنگل های مختص خود را ایجاد کرده‌ایم. در آینده  با ایجاد صندوقچه سرمایه های‌سیاره‌ی سبز تعهد خویش را در عرصه کمک به کاهش انتشار کربن دی اکسید، مقابله با تغییرات آب‌وهوایی و اقلیمی و حفظ اکوسیستم  به انجام می‌رسانیم.
 
طبق بررسی های انجام شده در این مقاله شما می توانید به راحتی اطمینان حاصل کنید که با خرید محصولات برند اوریجینز سود خواهید کرد! 
چرا که محصولات این برند نشات گرفته از طبیعت هستند و شادابی و سر زندگی را برای پوست شما به ارمغان می آورند.
همچنین محصولات این برند آرایشی بهداشتی آمریکایی فاقد مواد سمی و مضر برای پوست شما می باشد و حافظ سلامتی شماست.
در عین حال که شما سلامتی پوست خود را تضمین می کنید می توانید مطمئن باشید که در حفظ طبیعت نیز سهیم هستید. چرا که کمپانی اوریجینز نه تنها در بازیافت مواد پیشگام است بلکه در درخت کاری نیز فعالیت دارد و این برند آسیبی به حیوانات در هیچ یک از مراحل تولید خود واد نمی سازد.
 



:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : سه شنبه 19 ارديبهشت 1402
.

 

چرا پرایمر  به عنوان یک زیر سازی آرایشی مفید است؟

اگر می خواهید آرایش و پوستی بی عیب و نقص مانند ابزار هایی مانند فتوشاپ یا فیلتر اینستاگرام داشته باشید، به پرایمر نیاز دارید. از اینرو شما در این مقاله اطلاعاتی را به دست می آورید که برای انتخاب پرایمر طبیعی مناسب و استفاده از آن مانند یک حرفه ای نیاز دارید.

احتمالاً نام پرایمرها را شنیده اید. این محصول مایع مرموز زیبایی، نوید آرایش و پوستی بی‌نقص را می‌دهند که شبیه فیلتر اینستاگرام IRL است، اما پرایمر دقیقا چیست و آیا به آن نیاز دارید؟

این لوازم آرایشی از زمانی که بیش از یک دهه پیش وارد دنیای زیبایی شده اند، سردرگمی های زیادی را ایجاد کرده اند. از اینرو شما با خواندن این مقاله به این جنون پایان دهیم و تمام اطلاعاتی را که برای انتخاب پرایمر طبیعی مناسب و بدون مواد مرموز برای پوست خود نیاز دارید در اختیار شما قرار دهیم  و مانند یک حرفه ای از آن استفاده کنید.

اول اینکه پرایمر آرایش چیست؟

پرایمرها فتوشاپ دنیای آرایش هستند. آنها در زیر سایه چشم، کرم پودر، مرطوب کننده رنگی و ریمل برای ایجاد یک اثر صاف کننده استفاده می شوند که پوشش آرایش را افزایش می دهد و به آرایش شما کمک می کند مدت طولانی تری روی آن باقی بماند - در حالی که نگرانی هایی مانند پوست چرب یا خشک را هدف قرار می دهد. برخی از محصولات پرایمرهای مبتنی بر سیلیکون هستند که می توانند بر اساس مواد خشن پوست شما را تحریک کنند. پرایمرهای طبیعی بیشتری را انتخاب کنید که شامل موادی است که هنگام مطالعه می دانید تا مطمئن شوید که بهترین محصولات را روی صورت خود قرار می دهید.

پرایمر اغلب به عنوان پایه برای فونداسیون یا پرایمر فونداسیون نامیده می شود. آنها بیشتر برای دستیابی به یک روکش مات کنترل شده استفاده می شوند. استفاده از پرایمر قبل از فونداسیون ضروری نیست، با این حال افزودن این محصول به کیف آرایش خود فواید زیادی دارد. همه چیز به نوع پوست، نگرانی های پوستی و سطح پوستی که می خواهید بستگی دارد. هر یک از این ویژگی ها مشخص می کند که چه نوع فرمولی را برای گنجاندن در روال زیبایی خود انتخاب می کنید.


تقریباً همه آنها منافذ بزرگ را محو می کنند، بافت ناخواسته را صاف می کنند و تغییر رنگ را اصلاح می کنند. آنها حتی خطوط ریز و هایپرپیگمانتاسیون ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید را بهبود می بخشند. خیلی جادویی به نظر می رسد.

هنوز مطمئن نیستید که آیا به یکی نیاز دارید؟ اگر کمی درخشش بیشتری در ناحیه تی خود دارید، یا آرایشتان همیشه تا پایان روز کمی نامرتب به نظر می رسد، پرایمر می تواند همان چیزی باشد که در روتین آرایش خود از دست می دهید.

اگر پرایمر شما دارای مواد تقویت کننده پوست مانند رنگین کمانی یا میکا است، به یاد داشته باشید که این بدان معناست که درخشندگی بالایی در زیر آرایش خود خواهید داشت. این روی سطح فونداسیون و سایر محصولاتی که روی آن قرار می دهید تأثیر می گذارد.

فواید مختلفی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید که بافت پوست و سایش کرم پودر شما را بهبود می بخشد. جادوی این لایه محصول به این معنی است که سایش سایر آرایش صورت را نیز بهبود می بخشد. پرایمرها راز آرایشگران برای دستیابی به زیرسازی طولانی مدت برای موقعیت های حرفه ای و در زندگی واقعی هستند! آنها را به عنوان فیلتر تمام روز خود در نظر بگیرید.

نحوه زدن پرایمر بر  روی صورت

صورت خود را بشویید، مرطوب کننده و ضد آفتاب بزنید، شما هم از کرم ضد آفتاب استفاده می کنید، درست است؟ و پس از جذب، با پرایمر بروید.

  •  آن را با حرکات دایره ای روی پوست خود بمالید
  • سپس قبل از آرایش کردن، چند دقیقه صبر کنید تا داخل آن فرو برود

هنگامی که یک لایه پرایمینگ به آرایش خود اضافه می کنید، باید به استفاده از مقدار کمی نخود فکر کنید و فقط در مناطقی که به آن نیاز دارید، هدف قرار دهید. این به شما کمک می کند تا مقدار محصولی را که استفاده می کنید کاهش دهید و در هزینه خود صرفه جویی کنید! اطمینان حاصل کنید که به طور یکنواخت روی نواحی که از آن استفاده می کنید استفاده شود، زیرا نمی خواهید آرایش شما روی آن بسته شود. برای جلوه زیبایی فتوشاپ، مقدار کمی از پرایمر انتخابی خود را روی T-zone اعمال کنید. مواد محو کننده نوری با منافذ باز یا بافت پوست مقابله می کنند. مانند مراقبت از پوست، از انگشتان خود برای استفاده از محصول استفاده کنید، زیرا گرمای انگشتان به ذوب شدن آن روی پوست کمک می کند و به راحتی می توانید میزان پوشیدن را کنترل کنید. یک برس ممکن است به طور تصادفی مقدار زیادی از محصول را خیس کند و آنطور که باید موثر نباشد.

آیا پرایمر مانند مرطوب کننده است؟

باور کنید یا نه، معمولاً اعتقاد بر این است که پرایمر و مرطوب کننده یکی هستند یا اینکه یکی می تواند جایگزین دیگری شود. با این حال، هر دوی این محصولات تفاوت ها و اهداف کلیدی برای پوست شما دارند.

پرایمر یک محصول آرایشی است که به منظور ایجاد پایه ای یکنواخت برای آرایش شما و کمک به ماندگاری بیشتر آرایش شما طراحی شده است. بهترین راه برای فکر کردن به پرایمر این است که مانعی برای پوست و محصولات آرایشی شما باشد. بسته به فرمول، می تواند یک اثر مات کننده اضافه کند یا پوست را با رطوبت تقویت کند تا به آرایش شما کمک کند تا فاصله زیادی را طی کند.

از طرف دیگر، مرطوب کننده یک محصول مراقبت از پوست است که برای آبرسانی به پوست شما فرموله شده است. مانند پرایمرها، مرطوب‌کننده‌ها در تعداد بی‌شماری از فرمول‌ها به‌طور خاص برای انواع پوست طراحی شده‌اند. چه چربی اضافی، پوست خشک، یا ظاهری کدر، دغدغه مراقبت از پوست شما باشد، یک مرطوب کننده مقدار مناسبی از تغذیه را فراهم می کند و می تواند سایر مسائل را در این فرآیند برطرف کند.

ممکن است فکر کنید، پس پرایمرهای مرطوب کننده چطور؟ اینها به دلیل استفاده چندگانه محبوب هستند، در حالی که صورت شما را برای آرایش خود آماده می کنند، باعث افزایش رطوبت پوست می شوند. آنها معمولاً توسط افرادی با پوست فوق العاده خشک استفاده می شوند که مشکلات آرایشی دارند و توجه را به تکه های خشک آنها جلب می کند. اما، پرایمر مرطوب کننده قرار نیست جایگزین مرطوب کننده شما شود. به آن به عنوان رطوبت اضافی فکر کنید، نه تنها منبع رطوبت مورد نیاز پوست شما باشد.

نحوه پرایم کردن و مرطوب کردن

اکنون که پاسخ قطعی در مورد اینکه آیا ابتدا باید از پرایمر یا مرطوب کننده استفاده کنید، دارید، وقت آن است که از دانش خود استفاده کنید. این روال گام به گام را دنبال کنید.

1. پوست خود را پاکسازی کنید

قبل از اینکه به سراغ مرطوب کننده خود بروید، پوست شما باید زیبا و تمیز باشد. از این گذشته، شما نمی خواهید صورت خود را با کثیفی، روغن و ناخالصی های هنوز روی سطح پوستتان مرطوب کنید. بنابراین، کارها را با یک جلسه پاکسازی شروع کنید.

کرم پاک کننده لورآل پاریس Revitalift Radiant Smoothing را بگیرید که با خاک رس و زغال سه خالص فرموله شده است تا پوست را برای ایجاد حس شادابی و تعادل پاکسازی کند.

2. رطوبت را بیاورید

اکنون زمان مرحله ای است که منتظرش بودید؛ آن هم استفاده از مرطوب کننده می باشد. شما باید مطمئن شوید که از فرمولی استفاده می کنید که مناسب نوع پوست شما باشد. اگر پوست چرب یا معمولی دارید، لوسیون سبک اما آبرسان L'Oréal Paris Revitalift Triple Power Day SPF 30 و مرطوب کننده روز L'Oréal Paris Age Perfect Collagen Expert Day با SPF 30 را برای رطوبت بیشتر اگر پوست شما در سمت خشک است، امتحان کنید. 

3. پرایمر

البته مرحله بعدی استفاده از پرایمر آرایشی است. تا به حال، می‌دانید که پرایمر صورت برای اطمینان از اینکه آرایش شما به نرمی اعمال می‌شود و در جای خود باقی می‌ماند، ضروری است. هنگامی که مرطوب کننده شما جذب شد، از پرایمر آرایشی L’Oréal Paris Infallible Pro-Glow Lock استفاده کنید تا پایه ای درخشان برای بقیه آرایش خود ایجاد کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : دو شنبه 18 ارديبهشت 1402
.

پرطرفدار ترین ژل و فوم اصلاح در بازار

قبل از اصلاح بدن با تیغ یا خود تراش ها نیاز است تا مقدمات آن را فراهم کنید. استفاده از تیغ یا خود تراش روش معمول اصلاح بدن است، اما اغلب اتفاق می افتد که پس از اصلاح با تیغ، پوست بدن دچار ضایعات پوستی مانند جوش، موهای زیر پوستی یا خشکی و خراشیدگی شود. همچنین، تحریک و سوزش پوست پس از اصلاح نیز از دیگر مشکلات اصلاح است.

علت سوزش و خشکی پوست بعد از اصلاح این است که همراه با تراشیدن موهای صورت، لایه نازکی از پوست نیز برداشته می شود. در نتیجه نازک شدن پوست، در پوست حالت خشکی و سوزش ایجاد می شود. علاوه بر آن آلودگی های سطح پوست یا تیغ نیز می تواند باعث به وجود آمدن جوش های چرکی در این قسمت ها شود.

برای جلوگیری و کاهش مشکلات پوستی ناشی از اصلاح از ژل و فوم مخصوص اصلاح استفاده کنید. این محصولات مو را نرم کرده و برداشت آن را آسان تر می کند. علاوه بر این، ترکیبات موجود در فوم های مخصوص اصلاح، خاصیت ضد باکتری دارند و سلول های مرده پوستی و آلودگی موجود روی آن را از بین می برند.

ما در این مقاله قصد داریم با ارائه توضیحاتی کامل درباره ژل و فوم اصلاح، شما را با این محصولات بیشتر آشنا کنیم و در انتها لیستی از پرطرفدار ترین ژل و فوم اصلاح در بازار سال 1402 را به شما معرفی خواهیم کرد تا اگر قصد خرید این محصولات را دارید، بتوانید خریدی مطمئن همراه با آگاهی کامل داشته باشید. پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید:

 

راهنمای خرید پرطرفدار ترین ژل و فوم اصلاح

ژل اصلاح یکی از محصولات بهداشتی و مراقبتی است که برای مراقبت از پوست در هنگام اصلاح استفاده می شود. ژل های اصلاح در فرمولاسیون خود حاوی ویتامین ها و ترکیباتی با خاصیت مرطوب کنندگی هستند و از پوست در برابر خشکی و کشیدگی محافظت می کنند. این محصول به دلیل بافت شفافی که دارد باعث می شود ریش بهتر دیده شود و بتوان آن را به مدل دلخواه کوتاه کرد.

انواع محصولات مکمل اصلاح زنانه و مردانه

محصولات مخصوص اصلاح به سه دسته خمیر اصلاح، ژل و فوم اصلاح تقسیم بندی می‌شوند و به جز خمیر، دو مورد دیگر دارای تقسیم بندی زنانه و مردانه هستند.

  • ژل اصلاح صورت آقایان: ژل اصلاح صورت آقایان یکی از محصولات بسیار مقرون به صرفه، کاربردی و پرطرفدار است. این محصول اغلب دارای قدرت آبرسانی بسیار خوبی است که مانع از خشکی صورت پس از اصلاح می‌شود و از آنجایی که شفاف است، باعث می‌شود موقع تراشیدن ریش، بتوانید ساقه‌های باقی مانده را روی صورت مشاهده کرده و اصلاح تمیزتری داشته باشید.
  • فوم اصلاح صورت آقایان: فوم اصلاح، ساختاری بسیار سبک و نرم دارد و از نظر کارکرد بسیار شبیه به ژل عمل می‌کند؛ اما یک تفاوت ژل و فوم اصلاح در این است که معمولا باید از مقدار بیشتری فوم برای پوشش دهی کامل صورت استفاده کرد. همچنین مشاهده قسمت‌های شیو نشده صورت با فوم به اندازه ژل اصلاح آسان نیست.
  • خمیر اصلاح: خمیر اصلاح یا خمیر ریش یکی از قدیمی‌ترین محصولاتی است که به همراه با تیغ و یدک اصلاح به کمک شیو صورت آقایان می‌آید. این محصول از غلظت بیشتری برخوردار است و به لغزندگی مناسب تیغ روی سطح پوست کمک می‌کند.
  • فوم و ژل اصلاح صورت بانوان: بسیاری از بانوان به دلیل حساسیت پوستی، پایین بودن آستانه تحمل درد و موارد دیگر، ترجیح می‌دهند به جای بند انداختن یا وکس کردن صورت، از شیو کردن صورت استفاده کنند. این کار که بر خلاف تصور رایج، منجر به ضخیم شدن موهای صورت نمی‌شود، نیاز به یک محصول مکمل مثل ژل یا فوم اصلاح بانوان دارد تا لغزندگی تیغ تامین شده و تیغ باعث بریدن صورت و آسیب رساندن به آن نشود.
  • انواع محصولات مکمل شیو بدن: به جز ژل اصلاح صورت بانوان، انواع فوم اصلاح بدن نیز وجود دارد که منجر به بازیابی رطوبت از دست رفته پوست بدن بر اثر شیو کردن می‌شود. از این محصول می‌توان به جز پوست صورت، برای اصلاح سایر اعضای بدن استفاده کرد.
انواع ژل و فوم اصلاح

مزایای استفاده از ژل و فوم اصلاح

سوختگی ناشی از اصلاح به تحریک و سوزش بعد از اصلاح گفته می شود که به علت تراشیدن خشک صورت و بدون استفاده از ژل اصلاح و یا فوم اصلاح به وجود می آید. گرچه اصلاح بدون استفاده از کف موجب صرفه جویی در زمان می شود اما همیشه برجستگی های قرمز کوچکی روی پوست ایجاد می کند که چند روز طول می کشد تا از بین بروند. هدف از ساخت ژل ها و کرم های اصلاح این است که به کمک آن ها بدون هیچ گونه حالت کشیدن یا نیشگون گرفتن پوست، تیغ به آرامی روی پوست لیز بخورد.

عدم استفاده از این ژل ها و کرم ها قطعا سوختگی بعد از اصلاح با تیغ، بریدگی، سوزش و آسیب پوست را به دنبال خواهد داشت. چند مورد از دیگر مزایای ژل و فوم اصلاح:

  • حفظ ظاهر و سلامت پوست و جلوگیری از سوختگی با تیغ
  • دارا بودن کفی متراکم وحاوی مواد معدنی دریایی و ویتامین های لازم برای پوست
  • نرم کردن سریع موی صورت با کف متراکم
  • اصلاحی تمیز و کامل
  • تأیید سازگاری فوم اصلاح با پوست توسط متخصصین پوست
  • اصلاحی تمیز و راحت، احساس نرمی، لطافت و مراقبت شدگی بر روی پوست

معرفی پرطرفدارترین ژل و فوم اصلاح

ژل پرطرفدار لایه بردار شیر Milk برند آیچون بیوتی Aichun Beauty

ژل لایه بردار ایچون بیوتی چربی موجود بر روی پوست شما را تنظیم کرده و پوست های خشک موجود بر روی صورت شما را حذف کرده و به تازه سازی آن کمک می کند.

با استفاده از خاصیت مرطوب کنندگی پوست مانع از خشک شدن پوست شده و خاصیت ارتجاعی پوست را بیشتر می کند.ویتامین های موجود در آن تمام نیاز پوست را برطرف میکند.لایه بردار شیر ایچون بیوتی aichun beauty یکی از بهترین و سریعترین لایه بردار ها برای پوست شماست.

روش استفاده

پس از شتسشو پوست صورت با آب ولرم و یا گرم، مقدار مناسبی از لایه بردار ایچون بیوتی را به پوست نم دار خود بزنید و با انگشتان تمیز دست خود آن را به خوبی و حالت چرخشی و دورانی ماساژ دهید تا هنگامی که در زیر نوک انگشتان دست توپی های ریزی را احساس می کنید، در آخر پوست خود را با‌‌ آب سرد به خوبی آبکشی کنید.

از ویژگی های این محصول

  • پاکسازی منافذ های باز صورت
  • از بین برنده مواد آلوده و غیر بهداشتی روی صورت
  • لایه برداری سلول های مرده و فرسوده
  • روشن کننده و شفاف کننده
  • سم زدایی و نرم کننده پوست صورت
  • رفع، لک، آکنه، جوش، تیرگی و سایر مشکلات پوستی
  • حذف چربی های اضافی پوست
  • قابل استفاده برای پاک کردن آرایش
ژل لایه بردار شیر

ژل پرطرفدار لایه بردار چای سبز Green Tea برند آیچون بیوتی Aichun Beauty

چای خوردن ریشه در فرهنگ و سنت ما ایرانی ها دارد و ریشه و تاریخچه اصیل آن هم به کشور چین بر می گردد، در زمان های بسیار دور و قدیم چای خوردن یک سنت بسیار با ارزش و اشرافی بود و فقط طبقه اشراف زادگان می توانستند چایی و قهوه بخورند که با گذشت زمان و کاشت بیشتر این محصول بی نظیر تبدیل به یک عضو جدایی ناپذیر از رژیم غذایی ما آسیایی ها شد، اما چای سبز و دمنوش آن دارای فواید بسیار بیشتری می باشد و سرشار از آنتی اکسیدان های مفید می باشد که رادیکال های آزاد و مضر بدن را از بین می برند.

لایه بردار ایچون بیوتی محصولی با فرمولاسییون کاملا طبیعی و سرشار از عصاره غنی چای سبز بوده که با نفوذ به پوست صورت و بدن باعث سفیدی و درخشانی پوست می شود و با تحریک و تسریع متابولیسم سلولی،‌ باعث تقویت و استحکام سلول های ضعیف پوستی می شود این محصول تمامی آلودگی های پوست را از بین می برده و باعث جوانسازی و سفیدی پوست و همچنین باز کردن منافذ باز پوست می شود که تعدیل چربی پوست و کاهش جوش را به دنبال دارد.

روش استفاده

پس از شستشو پوست با آب ولرم و یا گرم، مقدار مناسبی از لایه بردار ایچون بیوتی عصاره چای سبز را به پوست نم دار خود بزنید و با انگشتان تمیز دست آن را به حالت دورانی و چرخشی ماساژ دهید تا هنگامی که در زیر نوک انگشتان دست خود توپی های ریزی را احساس می کنید، سپس در آخر پوست خود را با آب سرد بشویید.

از ویژگی های این محصول

  • غنی از آنتی اکسیدان
  • آبرسان و مرطوب کننده
  • فرمولاسیون سبز و خاص
  • لایه بردار فوری و عمیق
  • مناسب صورت و بدن
  • افزایش خاصیت ارتجاعی و کشسانی پوست
  • باز کننده منافذ بسته پوست
  • تعدیل و تنظیم چربی پوست
  • سفید کننده و درخشان کننده
ژل چای سبز

ژل پرطرفدار لایه بردار پاپایا Papawa برند آیچون بیوتی Aichun Beauty

پوست انسان از آنجایی که تنها قسمتی از بدن می باشد که در معرض محیط و آلودگی های محیطی قرار دارد و همین امر باعث می شود که پوست دائما در حال تغییر و سوخت ساز باشد، اشعه های مضر نور خورشید هم باعث آسیب و نابودی سلولی های پوستی می شود که برای جلوگیری از آن معمولا از ضدآفتاب استفاده می کنند، اما پوست انسان اگر در ایده آل ترین شرایط ممکن هم باشد به گفته دانشمندان در طی ۷ سال تمامی پوست بدن بازسازی و نو می شود.

لایه بردار ایچون بیوتی محصولی با کارایی فوق العاده بوده که تحت نظر کارشناسان بسیار مجرب و با فرمولاسیونی غنی و مقوی تولید و روانه بازار های جهانی شده است این محصول با نفوذ به پوست سیاه و مرده، ‌باعث جدا شدن سلول های تیره و سیاه می شود و همچنین با تسریع متابولیسم سلولی باعث جایگزینی سلول های آسیب دیده با سلول های سفید و جوان و سرزنده می شود این لایه بردار ضد لک و آکنه بوده که حاوی عصاره ارگانیک میوه خوشمزه پاپایا می باشد که پوست را تغذیه و سفید می کند.

از ویژگی های این محصول

  • پاکسازی سلول های تیره و مرده پوستی
  • سفید کننده و درخشان کننده پوست
  • آبرسان و تغذیه کننده
  • نرم کننده و افزایش لطافت و شادابی پوست صورت و بدن
  • کلاژن ساز
  • تقویت سلول های ضعیف
  • لایه بردار و سفید کننده فوری و عمیق پوست صورت و بدن
  • مناسب انواع تیپ های پوستی
  • کلاژن ساز
  • فرمولاسیون غنی از انواع ویتامین های مفید
ژل لایه بردار پاپایا

 

ژل پرطرفدار لایه بردار توت فرنگی Strawberry برند آیچون بیوتی Aichun Beauty

شاید کمی دور از ذهن باشد اما پوست انسان از بعضی دیدگاه ها با پوست بدن خزندگان به خصوص پوست بدن مار شباهت دارد! زیرا مار هر ساله پوست یا پولک بدن خود را تعویض می کند و به اصطلاح پوست اندازی می کند و ما انسانها هم به صورت مداوم و در طی هفت سال تمامی پوست بدن مان تعویض و بازسازی می شود، اما گاهی رفتن سلول های مرده و تیره پوستی راحت نبوده و به سختی از پوست بدن جدا می شوند.

همین علت باعث ایجاد جلوه ای ناپسند در صورت و بدن می شود اما برای رهایی از این مشکل کارشناسان ما به شما لایه بردار ایچون بیوتی عصاره توت فرنگی را معرفی می کنند. این محصول با نفوذ به بافت زیرین پوست باعث تحریک و تسریع متابولیسم سلولی و جریان گردش خون شده که همین امر باعث جدا سازی سلول های تیره و مرده و دیگر آلودگی های عمقی در پوست می شود و پوستی شاداب و سفید، نرم و مرطوب، لطیف و زیبا برای شما ایجاد خواهد کرد.

روش استفاده

پس از شستشو پوست با آب ولرم یا گرم، مقدار مناسبی از لایه بردار ایچون بیوتی را به پوست خیس و نم دار خود بزنید و با انگشتان تمیز دست آن را به حالت دورانی و چرخشی ماساژ دهید تا هنگامی که در زیر نوک انگشتان دست خود توپی های ریزی را احساس می کنید، در آخر پوست خود را با آب ولرم آبکشی نمایید.

از ویژگی های این محصول

  • عصاره طبیعی توت فرنگی
  • رایحه خوش بو
  • فرمولاسیون سبک و غنی
  • بدون آسیب رساندن به بافت پوست
  • تغذیه کننده و آبرسان پوست صورت  و بدن
  • لایه بردار عمیق
  • سفید کننده و روشن کننده
  • افزایش لطافت و خاصیت ارتجاعی پوست
  • کنترل چربی پوست
  • مناسب انواع پوست ها
  • از بین برنده سلول های مرده و تیره پوستی
  • روشن کننده و سفید کننده پوست
  • عصاره توت فرنگی خوش بو
ژل لایه بردار توت فرنگی

ژل پرطرفدار لایه بردار جینسینگ GINSENG برند آیچون بیوتی

شاید شما هم برای یک بار هم که شده اسم گیاه ریشه جینسینگ را شنیده اید و با خواص آن آشنایی مختصری دارید، مشتقات این گیاه دارویی بی نظیر در بیشتر مکمل های افزایش اشتها و وزن یافت می شود زیرا باعث تسریع سوخت و ساز سلولی و بدن می شود و تقویت کننده قوای جسمانی و استقامتی انسان می باشد. لایه بردار ایچون بیوتی عصاره جینسینگ محصولی با فرمولاسیون یونیک و خاص بوده که با نفوذ به پوست صورت و بدن باعث لایه برداری و سفیدی پوست سیاه و تیره می شود .

و نیز سبب جایگزینی سلول های مرده و تیره به سلول های جوان و سرزنده می شود که همین امر جوانی و سفیدی پوست را به دنبال دارد این لایه بردار تمامی آلودگی های و چربی اشباح پوست را از بین برده و باعث تنظیم و تعدیل چربی پوست می شود و همچنین نواقص پوستی مانند لک، آکنه، کک و مک و جای جوش را کاهش و یا از بین می برد و در آخر پوستی نرم و مرطوب و سفید برای شما ایجاد می کند.

روش استفاده

پس از شستشو پوست با آب ولرم یا گرم، مقدار مناسبی از لایه بردار ایچون بیوتی عصاره جینسینگ را به پوست خیس و نم دار خود بزنید و با انگشتان تمیز دست آن را به حالت دورانی و چرخشی ماساژ دهید تا هنگامی که در زیر نوک انگشتان دست خود توپی های ریزی را احساس می کنید، در آخر پوست خود را با آب سرد آبکشی نمایید.

از ویژگی های این محصول

  • ضد لک و آکنه
  • از بین برنده آلودگی ها و چربی های پوستی
  • مناسب صورت و بدن
  • عصاره خالص ریشه گیاه جینسینگ
  • فرمولاسیون غنی و مؤثر
  • کلاژن ساز
  • سفید کننده و روشن کننده پوست تیره و سیاه
  • افزایش آبرسانی پوست
  • افزایش خاصیت ارتجاعی و کشسانی پوست
  • نرم کننده و افزایش شادابی
  • تعدیل چربی پوست
  • تقویت پوست ضعیف و آسیب دیده
  • لایه بردار فوری
  • سفید کننده و روشن کننده پوست سیاه و تیره و کدر
  • کلاژن ساز و آبرسان
ژل لایه بردار جینسینگ

فوم اصلاح مردانه نيوآ مدل Cool Kick حجم 200 ميل

فوم اصلاح مردانه نيوآ مدل Cool Kick حجم 200 ميل ، فوم اصلاح مردانه نيوآ مدل Cool Kick، دارای بسته بندی استوانه‌ای و پمپی است. این محصول برای پوست های نرمال مناسب می باشد، رطوبت مورد نیاز پوست را فراهم کرده و در طراوت و شادابی پوست بسیار موثر است. فوم اصلاح نیوآ با دارا بودن فناوری «Ultra Guide» اصلاحی تمیز و آسان را برای شما به‌ ارمغان می‌آورد و با لیز کردن سطح پوست به تیغ اجازه می‌دهد با سرعت بیشتری بر روی پوست حرکت کند.

استفاده از فوم هنگام اصلاح باعث می شود که پوست در برابر بریدگی‌ های ریز و التهابات سطحی محافظت شود. محصول فوم اصلاح مردانه نيوآ مدل Cool Kick حجم 200 ميل تائید شده توسط متخصصین پوست می باشد.

از ویژگی های این محصول

  • مراقبت از پوست
  • اصلاح تمیز و راحت
  • حرکت موثر تیغ روی پوست
  • مناسب پوست های نرمال
  • تأیید شده توسط متخصصان پوست
فوم اصلاح نیوآ

 



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : یک شنبه 17 ارديبهشت 1402
.

آرایش کلمه ایست که وقتی به گوش ما خورد یاد زیبایی و زنان می افتیم ، آرایش کردن انسان سابقه طولانی و چیزی حدود 7000 هزار سال پیش برمیگردد . 4 اگوست روز جهانی آرایش است که اولین بار در آمریکا این روز نامگزاری شد ، رسوم آرایش در هر ملت و در هر دوره متفاوت بوده و هست مثلا در زمان قدیم خانواده های سلطنتی و اشراف و نجیب زادها فقط میتوانستند از مواد آرایشی استفاده کنند و در زمان قدیم این مواد مختص بانوان نبوده و پادشاهان نیز استفاده میکردند.

img

قدمت و سابقه ارایش خانم و دختران به چه زمانی بر میگردد؟

مردم عادی قادر و حتی این حق را نداشتند که این کار را انجام دهند ، در مصر باستان در ابتدا خطوط سبز و آبی و مشکی در کنار چشم خود میکشیدند و در نقاشی ها و آثار خود هم به جا میگذاشتند . پادشاهان مصری حتی گفته شده از حنی و روغن گردو برای سیاه تر شدن موهای خود استفاده میکردند . یونانی ها که در ساخت عطر و مواد خوشبو کننده تبحر داشتند و همیشه خوشبو به نظر میرسیدند و همیشه در ساخت مواد آرایشی پیشتاز بودند ، آنان از مواد طبیعی که در طبیعت بود برای ساخت آنها ازش استفاده میکردند که میتوان به مهترین آنان ، نمک های جیوه ، ریشه گیاهان ، برگ درختان و مواد گیاهی و معدنی ، خمیرهای گیاهی ، دانه های له و خرد شده استفاده میکردند ،

 

img

 

 

 در بعضی مواقع استفاده از سرب سفید و جیوه برای سفید کردن صورت خود میمالیدن که این مواد شیمیایی خطرناک جذب پوست آنان میشد و اکثرا دچار مرگ زودترس میگردیدند و حتی تا چندین قرن این شیوه آرایش استفاده میشد . در ایران باستان نیز از 4500 سال قبل از میلاد مسیح این عمل انجام میشده و طی کاوشهایی که باستان شناسان در ایران انجام داده اند که مواد رنگی برای رنگ کردن مو و ناخن و پوست استفاده میشده و در دوره های باستان هخامنشی نیز از سرمه برای چشم و حنا برای رنگ کردن موهای خود مورد استفاده قرار داده میشده . در آن زمان استفاده از خال روی صورت زنان از رسومات و یکی از جذاب کننده ی آنان محسوب میشد و کسانی که این خال را نداشتند با روش های مصنوعی برای خود میساختند ، گفته میشود زنان پادشاهان زمان زیادی را صرف آرایش خود جهت ملاقات با همسر و سفیران کشورهای خارجی میکردند و این یک رسم بوده ، ملت های دیگری نیز رسم و رسوم خود را داشته اند که میتوان به کشور پهناور چین و ژاپن و ... اشاره کرد .

img

 

بهترین نوع ارایش چشم دخترانه کدام است ؟
 

یکی از قدیمیترین  لوازم آرایشی که از گذشته مورد استفاده قرار گرفته ریمل بوده ، در مصر باستان معتقد بودند که برای دوری از ارواح و چشم زخم و همینطور شیاطین باید ابرو و چشم خود را مشکی کنند که بعدها این رسوم به بقیه تمدن ها و ملت ها انتقال پیدا کرد . همین روند تا سال 1830 ادامه داشت که آقای یوجین ریمل با استفاده از وازلین و دوده زغال یک مواد آرایشی برای چشم ها درست کرد که نام خود یعنی ریمل روی آن درگذاشت  که رفته رفته در اروپا و جهان مورد استقبال قرار گرفت و این اسم در جهان و خیلی از کشورها هنوز همان ریمل باقی مانده است که میتوان به کشور خودمان و پرتقال ، اسپانیا ، یونان و خیلی از کشورهای دیگر باقی مانده است . بعدها در سال های 1917 توسط شخصی به نام میبلین ، ریمل به شکل امروزی در اومد بعد از کلی تغییرات وارد بازارهای جهانی شد .

img

 

بهترین نحوه زدن رژ لب برای زنان
 

یکی دیگر از لوازم که در اکثر کیف خانم های خوشگل قرار دارد رژلب است که از 5000 سال پیش به دست انسان مورد استفاده قرار گرفته و خواهد گرفت در گذشته از رژلب تنها برای هنر نمایی روی لب انجام نمیشد و برای رنگ آمیزی روی اندام دیگر نیز استفاده میشده ، در گذشته برای براق کردن بیشتر رژلب از فلس ماهی استفاده میشده ، در اسلام نیز افرادی بودند که رژلب های خاص خود را میساختند ولی در زمان قرون وسطی استفاده از رژلب ممنوع شد و جرم شناخته میشد چرا که معتقد بودند که شیطان بر چهره استفاده کننده های رژلب چیره میشد و مسیر و هدایت انسان به خطر می افتاد . از سابقه مواد آرایشی که بگذریم بهتر است به اصل موضوع بپردازیم.

 

img 
برای شروع هرکاری ابتدا باید مقدمات آن کار محیا شود مثلا برای ساخت خانه ابتدا مصالح ساختمان با کیفیتی فراهم کرده سپس نقشه و محل مناسب ساخت خانه و زیر سازی و بقیه موارد را انجام میدهیم تا یک منزل مناسب برای ما فراهم شود . برای آرایش کردن نیز ابتدا باید زیر سازی کنیم اگر برای اولین بار میخواهیم این کار را انجام دهیم چون صورت ما عادت به مواد آرایشی ندارد ممکن است واکنش نشان داده و موجب بروز جوش شود و این برای شخص استفاده کننده خاطره خوبی نخواهد بود . خصوصا برای خانم هایی که میخواهند عروسی کنند معمولا آرایشگر از این تجربه استفاده کرده و از عروس میخواهد که چند روز زودتر مراجعه کرده و شروع به زیر سازی روی پوست او میکند تا شب عروسی صورت عروس خانم آمادگی لازم برای آرایش را داشته باشد .

 

 

img

نحوه زدن فونداسیون و bb cream


پس از آماده سازی ابتدا باید از کرم پودر (فونداسیون) استفاده شود و با استفاده از براش مخصوص یا اسفنج (که استفاده از آن اشتباه است ) در چهار نقطه از صورت زد و به با اسفتاده از براش خود و به صورت دورانی آنان را پخش کنید تا تمام بخش های صورت را فرا بگیرد و چانه و پیشانی نیزشود ، صورت خود را مرتب به سمت چپ و راست بچرخانید تا خوب روی صورت بنشیند . یکی از اشتباهاتی که برای کرم پودر در سطرهای بالا نیز به آن اشاره شد.

 استفاده از اسفنج یا دست به جای استفاده از یک براش بزرگ و خوب است که بعضی از آرایشگران از آن استفاده میکنند و یک لایه ضخیم از کرم پودر روی پوست ایجاد میکنند که ظاهری خراش آلود روی پوست نمایان میشود و صاف نیست و باعث میشود از ابتدای کار آرایش شکل خوبی تا آخر به خود نگیرد ، و همین اشتباه از ابتدا کار ما را خراب پیش ببرد و هرچه سایت الماس جنوب و خانمی و دیجی کالا و ... مقاله های آموزشی ارائه بدهند نتیجه ای در بر نخواهد داشت پس خواهشمندیم این نکته رو به کسی که میخواهد شما را آرایش کند تذکر لازم دهید . یکی از اشتباهاتی دیگر که در مرحله اول انجام میدهند اینکه برای خرید کرم پودر آن را روی پوست امتحان میکنند و رنگ و حالت کرم پودر روی دست تا صورت از زمین تا آسمان با هم متفاوت است و نمیشود کیفیت و زیبایی آن را تشخیص داد . 

 

img

 

کرم پودر را چگونه پخش کنیم ؟ 


کرم پودر را باید زیر چونه را کامل مالید و برای دور گردن از یک پودر برنزه استفاده کنید تا زیبا و طبیعی به نظر برسد . برای صورت خود نباید زیاد از کرم پودر استفاده کرد تا یک لایه ضخیم همانند ماسک مانند روی صورت بنشیند ، خیلی از بانوان عزیز می آیند قبل از کرم پودر از کانسیلر استفاده میکنند و سپس کرم میزنند که این هم یک اشتباه بزرگ است ابتدا باید کرم پودر زد و اگر چاله و چروکی وجود داشت که توسط کرم پودر پوشش داده نشد به آن کانسیلر زد تا یکدست و آرایش ابتدایی تکمیل گردد و به هیچ عنوان نباید جابجا استفاده کرد .
جاهای دیگری که از کانسیلر استفاده میکنند سیاهی و گودی زیر چشم است که با این ماده پوشش داده میشود و مشکلات آن را برطرف میکنند . 
البته بهترین زیر ساز آرایش که قبل از کرم پودر استفاده میشود پرایمر است که صورت را آماده جذب بهتر کرم پودر میکند و به راحتی روی پوست مینشیند و ماسیده به نظر نمیرسد . دقت فرمایید برای خرید بهترین کرم پودر خارجی یا ایرانی ،خرید بهترین کانسیلر ایرانی یا خارجی ،خرید بهترین کرم پودر خارجی یا ایرانی بهترین کیفیت را انتخاب کرده و بهترین مارک آرایشی استفاده کنید و صرفا به دنبال ارزانترین کرم پودر ، ارزانترین کانسیلر و ارزانترین کرم پودر نباشید و به سلامتی خود اهمیت ویژه ای دهید . 

img

استفاده از پنکک چه ضررورتی دارد ؟


پنکک شاید بعضی اوقات با عجله پنککی به صورت خود زده و به محل کار یا قرار خود رفته ایم و بعد از ساعاتی نتیجه دلخواه ما را نداشته و ما را عصبانی کرده ، کسانی نه به دنبال خرید کرم پودر ارزان بوده اند و یا دودل شده اند و نخریده اند میتوان به جای آن از پنکک استفاده کنند و پوستی یکدست و صاف و زیبا داشته باشند ولی اگر آرایشی حرفه ای مد نظر خود دارید حتما از کرم پودر و کانسلیر و پرایمر استفاده کنید و با زدن پنکیک روی آن ماندگاری آنها را زیاد کرد و به اصطلاح آنان را فیکس کرد .

 فواید دیگر پنکیک اینکه چربی پوست را گرفته ، کسانی که بعد از آرایش میبینند که پوست آنان براق شده میتوانند با خرید پنکیک های با کیفیت و ارزان الماس جنوب تجربه خیلی خوبی از آن داشته باشند . برای زدن پنکیک باید از قلموهای بسیار پرپشت استفاده کرد کافی است این قلمو را به پنکیک زد و در ابتدا به صورت ضربه ای ضربه زد بعد ازاینکه همه جای صورت به صورت ضربه ای تکمیل شد باید به صورت جارویی کار را تکمیل کرد و یکدست کرد 
اگر بخواهید فرایند پنکیک زدن را به طور خلاصه کرد ابتدا باید با مرطوب کننده پوست را آبرسانی کنیم سپس پرایمر بزنید ، بعد از آن کرم پودر و کانسیلر و در نهایت پنکیک زده و کار صورت به پایان میرسد . 



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : شنبه 16 ارديبهشت 1402
.

12استفاده از لوسیون بدن یکی از رایج ترین راه ها برای روتین مراقبت از پوست است. فواید لوسیون بدن بسیار است و برای همه افراد مورد استفاده و اثر گذار هستند.

فواید لوسیون بدن

پوست را مرطوب کنید.

مردم در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری نیاز به کرم مرطوب کننده اضافی دارند. تغییرات آب و هوا و خشکی هوا باعث از بین رفتن رطوبت پوست شما می شود. و این موضوع برای افرادی که  دارای نوع پوست خشک هستند دشوارتر است.

برای حفظ رطوبت پوست از لوسیون بدن استفاده کنید. به این ترتیب، حتی اگر در معرض گرمای شدید یا هوای خشک قرار بگیرید، باز هم رطوبت اضافی روی پوست خود دارید. همچنین به عنوان یک لایه حفاظتی اضافی عمل می کند.

فواید لوسیون بدن

سفید کردن پوست

در ردیف بعدی در مورد فواید لوسیون بدن، سفید کردن پوست است. اما این فقط برای لوسیون های بدن که دارای مواد سفید کننده پوست مانند اسید کوجیک ، ویتامین C ، کوآنزیم Q10 یا گلوتاتیون هستند، صدق می کند. از آن جایی که شما هر روز به طور منظم از لوسیون بدن استفاده می کنید، نتایج حاصل از سفید شدن پوست راحت تر قابل ردیابی و دیدن است.

استفاده از لوسیون بدن سفید کننده، به شما کمک می کند تا با دو مشکل پوستی؛ مرطوب کننده و سفید کننده به طور همزمان مقابله کنید.

با لکه ها و پینه ها مقابله کنید.

اگر نوع پوست خشکی دارید، ممکن است که گاها دچار لکه های پوستی شده باشید. و اگر هر روز ساعت ‌ها در اطراف راه می ‌روید یا می‌ ایستید، ممکن است پاهایتان پینه داشته باشد. این یک مشکل رایج برای مردان و زنان است.

ساده ترین و مفید ترین راه برای مقابله با لکه ها و پینه ها استفاده از لوسیون بدن است. لوسیون ها مملو از مرطوب کننده هایی هستند که پینه ها و لکه های شما را مرطوب نگه می دارند. استفاده منظم آنها را نرم می کند، تا زمانی که صاف شوند یا به پوست سالم برگردند.

یکی دیگر از فواید لوسیون ها این است که، آن ها سطح هیدراتاسیون پوست را با قفل کردن رطوبت حفظ می کنند و پوست را سالم، نرم و لطیف نگه می دارند. بر خلاف کرم، لوسیون ها چربی کمتری دارند و آب بیشتری دارند.

فواید لوسیون بدن

کاهش خشکی و لکه های پوسته پوسته شدن پوست.

متخصصان پوست پیشنهاد می کنند که استفاده از لوسیون همراه با مرطوب کننده روی پوست مرطوب بلافاصله بعد از حمام مفید است. درخشندگی سالمی به ما می دهد و آب را در پوست ما قفل می کند تا آن را هیدراته و مرطوب نگه دارد.

کاهش علائم پیری

استفاده روزانه از لوسیون ها ممکن است چین و چروک ، لکه های زبر، خطوط ریز و خشکی را کاهش دهد. با این حال، متوقف کردن دائمی آنها غیرممکن است. لوسیون هایی که حاوی مواد مغذی مانند ویتامین A ، رتینول، ویتامین B3 و ویتامین B5 را انتخاب کنید تا پوست خود را محکم و جوان نگه دارید.

مبارزه با آکنه

گاهی اوقات غدد چربی به دلیل تغییرات هورمونی یا رژیم غذایی بیش از حد سبوم تولید می کنند. منافذ پوست شما را می بندد که منجر به ایجاد آکنه می شود . با این حال، اگر پوست خود را به درستی هیدراته نگه دارید، غدد چربی شما تنها مقدار لازم سبوم را تولید خواهند کرد. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است و به کاهش آکنه کمک می کند . شما می توانید لوسیون غنی شده با ویتامین C را انتخاب کنید.

لوسیون ها همچنین به تسکین پوست های حساس کمک می کنند.

از آن جایی که لوسیون ها تا حدی بر پایه آب هستند، اغلب در نفوذ به پوست بهتر عمل می کنند و می توانند تغذیه ای را ارائه دهند که توانایی پوست برای حفظ رطوبت را بهبود می بخشد.

درخشان کردن پوست

پوستی درخشان است که ابتدا سالم باشد. مهم نیست که چه رنگ پوستی دارید، یک پوست سالم، رنگ پریده و کسل کننده نیست. حس نشاط و شادابی دارد.

درخشان کردن پوست، یکی از فواید لوسیون های بدن است.

خوش بو کردن بدن

محصولات آرایشی و بهداشتی معمولا دارای رایحه ای خوب هستند و لوسیون ها نیز این ویژگی را دارند. با استفاده از اسانس ها و مواد طبیعی، لوسیون هایی با رایحه های متفاوت وجود دارد که مسلما می توانید بوی منحصر به فرد خود را پیدا کنید. بنابراین، استفاده منظم از لوسیون ها می تواند بوی خوبی به بدن شما بدهد.

فواید لوسیون بدن

فواید لوسیون بدن برای مردان

پوست شما را ترمیم می کند.

استفاده از لوسیون در صبح باعث ایجاد پوستی نرم تر، مرطوب تر و زیباتر می شود. همچنین به مهر و موم شدن رطوبت کمک می کند و سد پوستی را که توسط هوای خشک و پاک کننده های خشن به خطر می افتد، باز می گرداند. سعی کنید لوسیون بدنی  با ویتامین ها و گلیسیرین بدن برای پوست های خشک، را انتخاب کنید.  لوسیون ها با داشتن رایحه ای خوب؛ پوستی با نشاط و سرزنده را به شما می دهند.

پوست شما را تسکین می دهد و از آن محافظت می کند.

تغذیه پوست با دوز رطوبت روزانه به پوست کمک می کند تا جوان بماند؛ زیرا رطوبت از دست رفته را جایگزین می کند و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد، که باعث می شود با افزایش سن، چین و چروک آن کند تر شود. لوسیون بدن بدون چربی، مرطوب کننده با یک نیروگاه مغذی، روغن دانه کنف ، غنی شده است تا پوست حساس را برای محافظت در تمام روز تسکین دهد.

لوسیون بدن مناسب خود را استفاده کنید ، زیرا همه چیز بستگی به این دارد که چه چیزی برای شما و پوست شما کار می کند.

نتیجه گیری

چند مورد از فواید لوسیون ها در بالا ذکر شد. بنابراین، اهمیت فواید لوسیون بدن از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اما هر یک از این فواید برای حفظ سلامت پوست مهم و ضروری است. با توجه به خواص خوب و منحصر به فرد لوسیون ها بهتر است با استفاده منظم از آن ها، شادابی و نشاط پوست را حفظ کنیم و پوستی سالم داشته باشیم‌.



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : جمعه 15 ارديبهشت 1402
.

 

راز داشتن موهای بلند و سالم چیست؟ اگر هربار که قصد بلند کردن مو‌هایتان را دارید با موخوره، زبری و خشکی تار‌های مو روبرو می‌شوید، حتما این سوال را از خود پرسیده‌اید. اگر هم مو‌های بلندی دارید، باید مطمئن شوید که به روش صحیحی از آن‌ها مراقبت می‌کنید. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا برخی از مهم‌ترین نکات برای مراقبت از موهای بلند و زیبا را به شما بگوئیم. 

برای داشتن موهای زیبا چه باید کرد؟ معرفی ساده‌ترین راه 

چگونه موهای زیبا و بلند داشته باشیم؟ این سوالی است که افرادی که به اهمیت و تاثیر مو در زیبایی زن و مرد آگاهند با آن مواجه می‌شوند. بگذارید اولین راز داشتن موی زیبا و سالم را به شما بگوییم، استفاده از برس مناسب!
اگر اکنون مو‌های بلندی دارید، دیگر نمی‌توانید از آن برس قدیمی دوران کوتاهی مویتان استفاده کنید. برس‌ها یا شانه‌های دانه ریز به ساقه‌های مو آسیب زده و می‌توانند با ایجاد اصطکاک بیش از حد، باعث تکه تکه و شکسته شدن مو شوند. شاید شما هم بعد از استحمام، مو‌ها را با شانه و برس دانه ریز مرتب کرده و مو‌های شکسته و خرد شده را روی لباس خود مشاهده کرده‌اید. در چنین شرایطی برای داشتن پوست و موی سالم، باید به سراغ شانه دانه پهن، برس موی گراز یا برس مرطوب‌کننده بروید. یک برس با الیاف طبیعی مثل موی گراز، باعث کاهش اصطکاک تار‌های مو شده و بدون کندن یا شکستن آن‌ها، مو‌ها را شانه و مرتب می‌کند.
برای تقویت پوست و مو، باید برس کشیدن را از نوک مو شروع کرده و آرام آرام به سمت بالا تار مو بروید. این مدل برس کشیدن، فشاری روی ریشه مو وارد نکرده و آسیبی به آن‌ها نمی‌زند. 

چگونه موهای سالم و بلند داشته باشیم؟ معجون رشد سریع مو

برای داشتن موهای بلند دخترانه و پسرانه، باید به طور منظم مو‌های خود را هیدراته کنید؛ چرا که با آبرسانی عمیق و استفاده از یک محصول مراقبت از مو بسیار قوی است که مو مرطوب و هیدراته باقی می‌ماند. 
ساقه‌های موی بلند، سریع‌تر از حد معمول خشک شده و آسیب می‌بینند؛ به خصوص اگر زمان زیادی را با اتو، سشوار یا سایر دستگاه‌های حرارتی صرف حالت‌ دادن به مو کرده و از کالا‌هایی چون ژل یا اسپری استفاده کنید. در چنین شرایطی است که باید از وجود ماسک، سرم مو یا نرم‌کننده در روتین پوستی خود مطمئن شده و به طور مرتب از محصولات آبرسان استفاده کنید. اگر هم به دنبال رشد سریع مو در یک هفته با روش خانگی هستید و می‌خواهید ساقه مو را تقویت کنید، از روغن‌های طبیعی غافل نشوید. روغن خالص زیتون یا آووکادو را در تابه ریخته و با حرارت ملایم، آرام آرام آن را گرم کرده و به مو‌های خود بزنید. سپس مو را در یک حوله گرم پیچیده و بعد از پنج دقیقه پوست و مو را بشوئید. روغن گرم شده بهتر و بیشتر جذب مو شده و فولیکول مو را تقویت می‌کند. 

استفاده از بهترین سرم مو برای تقویت ساقه‌ها

بزرگ‌ترین راز داشتن موهای بلند و سالم، استفاده از بهترین سرم مو برای تقویت آن‌ها است. سرم مو با فرمولاسیونی که دارد، یک لایه محافظ روی فیبر مو ایجاد کرده و وزی و زبری نوک مو را برطرف می‌کند. اما نحوه استفاده از سرم مو چگونه است؟ در مقاله مهم‌ترین نکات درباره سرم مو از صفر تا صد استفاده از این محصول و مزایا و معایب آن را برای شما شرح داده‌ایم. 

اسرار و راز موی بلند هندی ها 

وقتی صحبت از مو سالم و زیبا می‌شود، اکثر ما به یاد مو‌های پرپشت، مشکی و بلند زنان هندی می‌افتیم. اما اسرار و راز موی بلند هندی ها چیست؟ بهتر است برای رشد بهتر و بیشتر مو‌ها، هر 10 تا 12 هفته یکبار به آرایشگاه رفته و نوک گیری کنید. در نظر داشته باشید که موخوره و دوشاخه شدن نوک مو، علاوه‌بر توقف رشد مو باعث می‌شود، هر تار نازک‌تر و شکننده‌تر از حد معمول دیده شود. 

بهترین شامپو برای موهای بلند مردانه و زنانه 

راز داشتن موی زیبا و سالم از حمام و نحوه شستشوی آن‌ها شروع می‌شود. رک و راست به شما بگوئیم، برای داشتن مو‌هایی زیبا و سالم باید تعداد دفعات شستشوی سر را کاهش دهید. به عنوان مثال اگر هر روز به باشگاه رفته و فعالیت‌های سنگین دارید، شامپو را حذف کرده و در حین دوش گرفتن پوست سر را فقط با آب بشوئید. به طور کلی مو‌ها باید بسیار کمتر از آنچه که اغلب مردم تصور می‌کنند با شامپو شسته شوند. زیرا شامپو زدن مکرر و استفاده فراوان از آب داغ، پوست سر و مو را به شدت خشک و آسیب‌پذیر خواهد کرد. 
اما روش صحیح شستن مو و استفاده از شامپو چگونه است؟ آیا نحوه شامپو زدن مو را می‌دانید؟ جایی که بیشترین تجمع چربی و سبوم در آن رخ می‌دهد، پوست سر است. پس شامپو را به آرامی یا نوک انگشتان خود، روی پوست سر ماساژ دهید؛ با اینکار هم جریان گردش خون پوست سر را تقویت کرده و هم سم‌زدایی می‌کنید. بعد از شامپو زدن مو از نرم‌کننده استفاده کنید، تا رطوبت را به مو برگردانده و آن را هیدراته کنید. سعی کنید در هنگام آبکشی شامپو و نرم کننده از آب ولرم یا خنک استفاده کنید. چرا که آب داغ، پوست سر را خشک کرده و چربی طبیعی سر را از بین می‌برد. با خشک شدن پوست سر و مو، تار‌ها بهم گره خورده و در هنگام شانه زدن می‌شکنند. 

تغذیه و مراقبت مو بلند؛ برای سلامت مو چه بخوریم؟ 

برای داشتن مو‌هایی زیبا و بلند، فقط نباید از محصولت مراقبتی از مو استفاده کنید. بلکه شما باید رژیم غذایی و خورد و خوراک را هم در نظر بگیرید. اگر به طور دائم ریزش مو داشته و مو‌هایتان بلند نمی‌شود، باید با خوردن غذا‌هایی مثل ماهی، لوبیا، آجیل و غلات میزان پروتئین دریافتی بدن خود را افزایش دهید. غذاهای سرشار از پروتئین و همچنین ویتامین های A، C و E، مواد معدنی مانند روی و آهن و اسیدهای چرب امگا 3 می توانند به سلامت مو کمک کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1402
.

زیبایی پوست با روش های پزشکی: مقابله با جوش و آکنه ، لکه های خورشیدی، جای زخم، چین و چروک، و تیرگی روی صورت شما می تواند بسیار خسته کننده باشد. خوشبختانه، اخیراً درمان‌های غیرجراحی پوست افزایش یافته است که برای صاف کردن پوست، یکنواخت کردن رنگ پوست، جلوگیری از آکنه، خطوط ریز و جای زخم بیشتر کار می‌کنند. بسته به آنچه که به دنبال بهبود آن هستید، گزینه های مختلفی برای انتخاب روش های درمان مشکلات پوستی و زیبایی وجود دارد. اگر از طریق روش های جراحی و پزشکی برای زیبایی و درمان مشکلات پوستی خود استفاده کرده اید نیاز به تزریق بعضی از دارو ها و تقویتی های مختلف دارید، با انجام ویزیت پزشک در منزل می توانید به راحتی بهترین مراقبت های بعد از عمل را تجربه کنید.

زیبایی پوست با روش های پزشکی

بهترین روش های درمان مشکلات پوستی و زیبایی

در زیر برخی از محبوب ترین روش های درمانی برای زیبایی و مراقبت از پوست را ارائه کرده ایم تا با بهترین روش های زیبایی از طریق روش های پزشکی و درمان مشکلات پوستی آشنا شوید:

درم ابریژن

درم ابریژن روشی است که توسط متخصص پوست شما یا یک متخصص دارای مجوز انجام می شود. آنها ابتدا پوست شما را بی حس می کنند و سپس از یک دستگاه لایه بردار استفاده می کنند که لایه های بیرونی پوست شما را از بین می برد. وقتی لایه های آسیب دیده پوست برداشته شوند، بدن شما سلول های پوستی جدیدتر و جوان تری ایجاد می کند. درم ابریژن ظاهر آکنه، اسکار آکنه، لکه های خورشیدی، خطوط ریز و رنگ ناهموار پوست را بهبود می بخشد.

این روش بلافاصله پس از آن می تواند باعث قرمزی، تورم و تحریک شود. این عوارض جانبی باید طی یک هفته پس از عمل از بین بروند. نتایج درم ابریژن می تواند سال ها باقی بماند.

درم آبریژن زیبایی پوست

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن نسخه ای با شدت کمتر از درم ابریژن است. این روش مجدداً توسط متخصص مراقبت از پوست مجاز انجام می شود. با مالیدن کریستال های ریز به پوست با استفاده از دستگاه انجام می شود و حدود 30 دقیقه طول می کشد تا انجام شود. میکرودرماسیون باید بین 5 تا 16 بار انجام شود تا نتایج ماندگاری داشته باشید. می تواند رنگ پوست، رنگ پوست، لکه های خورشیدی و جای جوش را بهبود بخشد.

میکرو درم ابریژن نیز می تواند باعث قرمزی و تورم پس از انجام شود. نتایج یک میکرودرم ابریژن می تواند حدود 30 روز باقی بماند. متخصصان توصیه می‌کنند برای مشاهده نتایج طولانی‌تر، بیش از یک درمان را انجام دهید.

لایه برداری با لیزر

لایه برداری با لیزر یک روش برای زیبایی پوست است که از پالس های مکرر پرتوهای نور بر روی یک ناحیه از پوست مورد نظر استفاده می کند. لیزر به دو روش متفاوت عمل می کند. ابتدا لایه بیرونی پوست آسیب دیده را از بین می برد و به سلول های جدید پوست اجازه می دهد در جای خود رشد کنند. دوم، گرمای ناشی از لیزر تولید کلاژن را تشویق می کند، پروتئینی که به سفت و صاف نگه داشتن پوست کمک می کند. این روش که توسط جراح پلاستیک یا متخصص پوست انجام می‌شود، می‌تواند تا ۲ ساعت طول بکشد و خطوط ظریف، چین و چروک، لکه‌های آکنه، اسکار آکنه، لکه‌های خورشیدی، خال‌های مادرزادی و زگیل را بهبود بخشد. برای درمان پوست روزاسه ، از نوع متفاوتی از لیزر درمانی استفاده می شود.

لایه برداری با لیزر بلافاصله پس از درمان پوست را قرمز می کند و همچنین پوست شما را برای چند ماه به آفتاب حساس می کند. حتما روزانه ازSPF کرم های ضد آفتاب استفاده کنید تا از آسیب بیشتر خورشید جلوگیری کنید. نتایج می تواند سال ها باقی بماند.

پرکننده های پوستی

پرکننده های پوستی بیشتر برای بهبود ظاهر خطوط و چین و چروک ها استفاده می شوند. با افزایش سن، پوست نازک تر می شود و مستعد افتادگی و چین و چروک می شود. فیلرهای پوستی را می توان برای مقابله با کاهش حجم به پوست تزریق کرد. متخصصان دارای مجوز می توانند فیلرها را با سوزن به لب ها، گونه ها و اطراف چشم تزریق کنند. فیلرها ظاهر پوست پیر را بهبود می بخشد و پوستی جوان تر و روشن تر به نظر می رسد.

عوارض جانبی پرکننده های پوستی شامل کبودی، قرمزی، تورم بیش از حد و درد در محل تزریق است. نتایج دائمی نیستند و معمولا بین 6 تا 18 ماه باقی می مانند. اما با آمپول های تقویتی مختلف تحت نظر پزشک می توانید عوارض جانبی را به حداقل برسانید که بهترین روش انجام تزریقات در منزل توسط متخصص می باشد.

تزریق ژل و بوتاکس

بوتاکس یکی از روش های پزشکی برای زیبایی پوست است که در آن پزشک ماده شیمیایی بوتولینوم را به ماهیچه های صورت تزریق می کند. رایج ترین کاربرد بوتاکس برای بهبود خطوط و چین و چروک های صورت است. وقتی بوتاکس به ماهیچه ها تزریق می شود، به طور موقت فلج می شوند و آرام می شوند. این باعث شل شدن و نرم شدن چین و چروک ها می شود و ظاهر آن ها را بهبود می بخشد. بوتاکس به طور معمول در خطوط اخم، پنجه کلاغی در اطراف چشم و در ناحیه گردن تزریق می شود.

عوارض جانبی بوتاکس شامل کبودی، سردرد، خشکی چشم، درد خفیف و ضعف در عضلات اطراف است. ماندگاری نتایج از 3 تا 6 ماه.

درمان مشکلات پوستی

لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی برای بهبود ظاهر پوست انجام می شود و یکی از روش های پزشکی برای زیبایی پوست است. این می‌تواند لکه‌های خورشید، اسکار آکنه، لک‌های تیره، چین و چروک، لکه‌های آکنه را درمان کند و به طور کلی رنگ و روشنایی پوست را بهبود بخشد. لایه برداری شیمیایی از ملایم تا عمیق است و توسط متخصص پوست انجام می شود. یک محلول شیمیایی روی پوست مالیده می شود و منجر به تاول زدن و لایه برداری پوست می شود. هنگامی که لایه بالایی پوست کنده شود، پوست زیرین جوان تر، یکنواخت تر و روشن تر به نظر می رسد.

بلافاصله پس از عمل، پوست شما باید به مدت چند روز بانداژ شود تا از عوارض یا عفونت در محل جلوگیری شود. در طی 7 تا 14 روز آینده، پوست پوسته پوسته می شود و تاول می زند می شود. نتایج لایه برداری شیمیایی با عمق متوسط ​​تا 1 سال و لایه برداری عمیق تا 10 سال دوام دارند.



:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : سه شنبه 12 ارديبهشت 1402
.

 

اکسسوری موی کوتاه

اکسسوری موی کوتاه می‌تواند زیبایی ظاهرتان را دو چندان کند. افراد زیادی فکر می‌کنند اکسسوری‌های مو، تنها برای موهای بلند مناسب هستند؛ اما این تصور اشتباه است. اگر موهای کوتاهی دارید با استفاده از انواع اکسسوری مو می‌توانید آن‌ها را بیارایید.

 

انواع اکسسوری موی کوتاه

همانطور که موهای بلند زیبا هستند، موهای کوتاه هم جذابیت خاصی دارند. اندازه و قد موهای کوتاه مدل‌های مختلفی دارند؛ مثلا موهای پسرانه خیلی کوتاه می‌شوند و در مدل موی باب یا مصری، قد مو تا شانه‌ها می‌رسد. در ادامه به انواع اکسسوری موی کوتاه می‌پردازیم:

انواع اکسسوری موی کوتاه

ریسه‌های مو کار شده با کریستال، نگین و مروارید

ریسه‌های مو که معمولاً با نگین، سنگ‌های کریستال و مرواریدهای ریز و درشت ساخته شده‌اند، بسیار زیبا هستند. این ریسه‌های کار شده اغلب روی موهای کوتاه تا سرشانه استفاده می‌شوند و مانند حلقه‌ای کامل یا نیمه، دور سر را فرا می‌گیرند.

 

این ریسه‌ها به دلیل اینکه کار شده هستند، برای تزیین موهای کوتاه فوق‌العاده‌اند. اگر موهایتان کوتاه است، می‌توانید بدون اضافه کردن اکستنشن و شینیون مو، تنها با به کارگیری این ریسه‌ها برای دیزاین موی کوتاه ، جلوه‌ای زیبا به موهایتان ببخشید.

اکسسوری برای موی کوتاه

گیره‌های فلزی ساده

استفاده از گیره برای موهای کوتاه یکی دیگر از ترندهای پرطرفدار روز است. در سال‌های قبل تنها رنگ مشکی این گیره‌ها در بازار موجود بود، اما امروزه رنگ‌های طلایی، برنز و نقره‌ای آن رواج پیدا کرده‌اند و به عنوان یک اکسسوری جذاب مورد استفاده قرار می‌گیرند. این گیره‌ها کاربردهای زیادی دارند.

گیره برای موهای کوتاه

بسیاری از خانم‌ها و دختران جوان از این گیره‌ها به صورت تکی، دوتایی یا چندتایی در بغل سر برای نگه داشتن، فیکس کردن و دیزاین موها استفاده می‌کنند. زیبایی این گیره‌ها در سادگی آن‌هاست؛ این فاکتور باعث شده در تمامی این سال‌ها، مدل گیره زدن به موی کوتاه ، ترند باشد و مورد پسند بسیاری از خانم‌ها قرار بگیرد.

 

اگر شما هم موهای کوتاهی دارید و به این گیره‌های کوچک، جمع و جور و ساده علاقه‌مند هستید، می‌توانید از مجموعه چند تایی آن‌ها استفاده کنید و با زدن این گیره‌ها به شکل‌های مختلف اشکال هندسی مثلثی یا نامتقارن و درهم در پشت موهایتان ایجاد کنید و به یک دیزاین متفاوت و خاص دست پیدا کنید.

تل برای موی کوتاه

گیره‌های فلزی نگین‌دار

گیره‌های نگین‌دار هم یکی از انواع اکسسوری مو برای دیزاین موی کوتاه هستند. اگر موهای کوتاه و صافی دارید، با اضافه کردن این لوازم آرایشی مو به بغل سر، موهایتان را از سادگی خارج کنید. گیره‌های فلزی مدل‌های مختلفی دارند و در تنوع بالایی موجود هستند.

مدل گیره زدن به موی کوتاه

مثلاً می‌توانید آن‌ها را در رنگ‌های مختلف طلایی، نقره‌ای یا برنزی که با نگین‌های کوچک و بزرگ تزئین شده‌اند تهیه کنید تا درخشش و جلوه بی‌نظیری به موهایتان بدهید.

گیره‌های ساده رنگی

گیره‌های ساده که معمولاً جنس فلزی دارند، برای فیکس کردن موهای کوتاه در کنار و بغل سر به کار می‌روند. اگر موهایتان خیلی کوتاه نیست و تقریباً به سرشانه‌ها می‌رسد، می‌توانید با زدن یک بافت حصیری یا ساده در جلو و کنار سر و فیکس کردن انتهای مو با این گیره‌های ساده، موهایتان را به زیبایی هرچه تمام‌تر بیارایید.

دیزاین موی کوتاه

این مدل گیره زدن به موی کوتاه ، برای استایل‌های ساده و مینیمال مناسب است؛ علاوه بر این می‌توانید از این مدل برای مهمانی‌های نیمه رسمی و خودمانی نیز استفاده کنید.

تل‌های کار شده با سنگ‌های تزیینی و مروارید

اگر دوست دارید از تل برای موهای کوتاه استفاده کنید؛ پیشنهاد ما تل‌های کار شده با سنگ‌های تزیینی و مروارید است. البته این نکته را در نظر بگیرید که اکسسوری‌های کار شده، روی موهای ساده و باز نمای زیباتری خواهند داشت.

تزیین موهای کوتاه

تل‌های پارچه‌ای کشی

یکی از انواع پرطرفدار تل برای موهای کوتاه ، تل‌های پارچه‌ای هستند که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی عرضه شده‌اند. این محصولات ظاهر نسبتاً ساده‌ای دارند و برخی از آن‌ها با گل‌های پارچه‌ای یا فلزی تزیین شده‌اند.

شما می‌توانید با توجه به رنگ مو، سلیقه و سبک استایلتان، از این مدل‌های برای عقب زدن موهای خود استفاده کنید.

مدل مو کوتاه با تل سر

هدبندهای کشی ساتن

هدبندهای کشی طرح‌دار از جنس ساتن، این روزها بسیار ترند شده‌اند و یکی از زیباترین انواع دیزاین موی کوتاه هستند. این هدبندها که طرح‌های متنوعی دارند، به صورت کشی بوده و در قسمت بالای سر دارای یک گره ساده یا گره‌های خرگوشی هستند.

 
 

تل تزیینی مو



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : دو شنبه 11 ارديبهشت 1402
.

 

الگو طریقه دوخت کیف لوازم آرایشی

یکی از پرکاربردترین وسایل برای خانم‌ها، کیف لوازم آرایش بوده که برای نظم و ترتیب دادن به محصولات آرایشی و حمل ساده‌تر آن‌ها، ضروری است. در این مطلب می‌خواهیم به آموزش دوخت کیف لوازم آرایش بپردازیم تا شما عزیزان بتوانید با توجه به سلیقه خودتان، یک کیف ساده و زیبا درست کنید. با ما همراه باشید.

 

آموزش دوخت کیف لوازم آرایش به روش ساده

نحوه دوخت کیف لوازم آرایش ساده و زیبا بسیار راحت است و برای آن تنها نیاز دارید کمی از اصول اولیه خیاطی را بدانید و مقداری پارچه نیز داشته باشید. البته پیشنهاد می‌کنیم برای این کار از پارچه‌ای استفاده کنید که برای این کار مناسب باشد و حالت خود را حفظ نماید.

دوخت کیف لوازم آرایش با پارچه و زیپ

برای دوخت کیف لوازم آرایش با پارچه به موارد زیر نیاز دارید:

  • حدود ۴۰ سانتی‌متر پارچه از دو رنگ مختلف
  • زیپ همرنگ با پارچه مورد نظر
  • چرخ خیاطی یا سوزن
  • نخ همرنگ پارچه‌ها
  • سوزن ته‌گرد
  • قیچی
  • اتو

دوخت کیف لوازم آرایش با پارچه

دو مستطیل به ابعاد ۲۴ در ۱۵ سانتی‌متر از پارچه اول و دو مستطیل دیگر به ابعاد ۲۴ در ۱۰ سانتی‌متر از پارچه دوم ببرید. برای داخل کیف نیز دو مستطیل به ابعاد ۲۴ در ۲۵ سانتی‌متر از هر پارچه ببرید. حالا یکی از تکه‌های مستطیل اول را از قسمت پهن‌تر، به مستطیل دوم بدوزید و آن را با اتو کاملاً صاف کنید. این کار را برای دو تکه پارچه دیگر نیز انجام دهید.

اکنون زیپ را روی یکی از قسمت‌ها قرار دهید، پارچه‌ای که برای آستر کیف بریده بودید را روی آن بگذارید و هر سه را با سنجاق به هم وصل کنید. این قسمت را به هم بدوزید تا یک طرف زیپ به آن‌ها متصل شود. برای طرف دیگر کیف نیز همین کار را انجام دهید و فراموش نکنید که در انتهای هر مرحله، پارچه را اتو بزنید.

 
 حالا که دو تکه پارچه به وسیله زیپ به یکدیگر وصل شده‌اند؛ اضلاع دیگر این مستطیل را نیز به وسیله چرخ خیاطی بدوزید. برای دوختن گوشه‌ها، این قسمت را کمی زاویه دهید و بخش‌های اضافی را ببرید تا نتیجه نهایی تمیزتر شود.

در این مرحله، دوخت کیف لوازم آرایش با پارچه به پایان رسیده است و کافیست آن را برگردانید و فاصله باقی‌مانده داخل کیف را نیز با دست بدوزید. شما می‌توانید برای دوختن این کیف از پارچه یک رنگ استفاده کنید و فقط آستر آن را از رنگ دیگری بدوزید. البته ابعاد کیف نیز قابل تغییر است و بستگی به سلیقه خودتان دارد.

نحوه دوخت کیف لوازم آرایش ساده و زیبا

دوخت کیف لوازم آرایشی گرد

برای دوخت کیف لوازم آرایشی گرد به یک زیپ ۳۰ سانتی‌متری و دو تکه پارچه بیضی شکل نیاز دارید که قطر بزرگ آن‌ها ۳۰ و قطر کوچکشان ۲۳ سانتی‌متر باشد. پارچه و آستر را به هم بدوزید و دو سانتی‌متر را برای درز گرفتن آزاد بگذارید.

می‌توانید دور این پارچه را نواردوزی کنید تا نتیجه نهایی زیباتر شود. حالا هر طرف زیپ را جداگانه به آستر بدوزید و در نهایت کیف را برگردانید. در آخرین مرحله نیز قسمت باز را پس‌دوزی کنید و گوشه‌های کیف را با چرخ خیاطی بدوزید. به این ترتیب نحوه دوخت کیف لوازم آرایش ساده و زیبا به پایان می‌رسد.

دوخت کیف لوازم آرایشی گرد

دوخت کیف لوازم آرایش بدون زیپ

برای دوخت کیف لوازم آرایش بدون زیپ ، به پارچه، قیچی، نخ، چرخ خیاطی، اتو و یک قیطان نیاز دارید. سایز این کیف، کاملاً به سلیقه خودتان بستگی دارد؛ اما پیشنهاد ما ابعاد ۲۰ در ۱۵ سانتی‌متر است. ابتدا پارچه را برش بزنید و برای هر قسمت، یک سانتی‌متر اضافه برای جای دوخت در نظر بگیرید.

حالا از ضلع بزرگتر مستطیل، این دو تکه پارچه را به یکدیگر بدوزید. دو نوار ۴ در ۲۰ سانتی‌متری را برش بزنید، لبه‌های آن‌ها را به داخل تا کنید و اتو نمایید. این نوار را در قسمت بالایی کیف بدوزید و دو سر آن را برای رد کردن قیطان آزاد بگذارید.

آموزش دوخت کیف پارچه ای

در آخرین مرحله نیز ابعاد دیگر مستطیل را به یکدیگر بدوزید و کیف را پشت و رو کنید. حالا کیف لوازم آرایشتان آماده شده و با رد کردن قیطان از نواری که در بالای آن قرار دادید، مراحل دوخت کیف لوازم آرایش بدون زیپ کامل خواهد شد.

 
بهتر است بخوانید:
 
نکات تهیه کیف لوازم آرایش برای سفر
 

آموزش دوخت کیف لوازم آرایش رولی

کیف رولی لوازم آرایش، محصولی کاربردی برای قرار دادن براش آرایشی ، کرم، مداد و … است. این وسیله کمک می‌کند تا هنگام سفر بتوانید تمام براش‌های مورد نیازتان را با خود ببرید و به وسایل مورد نیازتان نظم ببخشید.

برای دوخت کیف لوازم آرایش رولی به موارد زیر نیاز دارید:

  • پارچه برای روی کیف به ابعاد ۳۰ در ۴۰ سانتی‌متر
  • پارچه برای قسمت میانی کیف به ابعاد ۳۰ در ۴۰ سانتی‌متر
  • پارچه برای قسمت داخلی به ابعاد ۱۸ در ۴۰ سانتی‌متر
  • روبان برای رول کردن کیف به طول ۵۰ سانتی‌متر
  • دو تکه لایه چسب به ابعاد ۳۰ در ۴۰ و ۱۸ در ۴۰ سانتی‌متر

دوخت کیف لوازم آرایش رولی

پس از آماده کردن پارچه‌ها و چسباندن لایه چسب به پشت هر تکه پارچه، لبه پارچه ۱۸ در ۴۰ سانتی‌متری را به اندازه یک سانتی‌متر به داخل تا بزنید و بدوزید. حالا به کمک اتو، چند تای عمودی در اندازه‌های مختلف روی آن ایجاد کنید. همین کار را برای تکه بزرگ‌تر هم انجام دهید و قطعه کوچکتر را به وسیله سنجاق روی آن فیکس کنید.

اکنون خط تاها را با چرخ خیاطی بدوزید و در نهایت پارچه رویی را پشت آن قرار دهید. در این مرحله گوشه‌های پارچه را به صورت گرد ببرید تا کار نهایی تمیزتر و زیباتر شود. روبان‌ها را به وسیله سوزن به دو قسمت انتهایی کیف بدوزید تا بتوانید به کمک آن، کیف رولی را ببندید.

در این مرحله دوخت کیف لوازم آرایش رولی به پایان رسیده است و شما با صرف کمترین هزینه، یک کیف کاربردی و زیبا، متناسب با سلیقه خودتان دارید.

 
 


:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : دو شنبه 11 ارديبهشت 1402
.

بیشتر افراد تکنیک‌های آرایش کردن را بلد نیستند؛ اما تقریبا تمام بانوان از ریمل برای آرایش چشم و مژه‌های خود استفاده می‌کنند. چرا که استفاده از این وسیله آرایشی نیاز به مهارت خاصی ندارد. حتی برس و اپلیکاتور برخی از انواع ریمل نیز طوری طراحی شده است که افراد مبتدی به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند و اطراف چشمان خود را سیاه نکنند. شناخت برندهای برتر تولید کننده ریمل نیز به شما کمک می‌کند که راحت‌تر ریمل مناسب خود را پیدا کنید. نوع ریمل و مواد به‌کار رفته در آن، در کیفیت و نتیجه نهایی بسیار اثرگذار است؛ بنابراین نباید از این مسئله به راحتی عبور کنید. یکی از برندهای برتر تولید کننده لوازم آرایشی، برند استی لودر است؛ حال می‌خواهیم ریمل‌ استی لودر را بررسی کنیم و میزان کیفیت و محبوبیت آن‌ را بسنجیم.

استی لودر معروف و ریمل‌های آن!

ریمل، خرید ریمل، ریمل استی لودر، خرید ریمل استی لودر، کاج شاپ

برند استی  لودر یا به قول بعضی مشتریان لادر، جزو چهار برند لوازم آرایشی و مراقبتی برتر در سطح جهانی است. لوازم آرایشی استی لودر از کیفیت و محبوبیت زیادی برخوردارند و جای تعجب ندارد که این برند یکی از چهار تولید کننده برتر در دنیا باشد؛ البته عمده شهرت محصولات آرایشی استی لودر، به علت کرم‌پودرهای پر طرفدار آن است. اگر شما هم طرفدار کرم‌پودرهای این برند هستید، بد نیست با انواع ریمل‌ استی  لودر یا به قول بعضی مشتریان لادر نیز آشنا شوید.

بررسی ریمل استی لودر مدل Sumptuous Extreme

این ریمل، جزو ریمل‌های حجم دهنده است و باعث می‌شود مژه‌ها پر پشت‌تر به‌نظر برسد. ریمل Sumptuous Extreme به عنوان یک ریمل حجم‌دهنده معرفی می‌شود، اما مقداری هم خاصیت بلندکنندگی دارد. بافت ریمل سبک و روان است و از چسبیدن مژه‌ها به هم جلوگیری می‌کند، اپلیکاتور آن نیز انعطاف‌پذیر است و استفاده از آن راحت است. برس این ریمل طوری طراحی شده است که با یک بار استفاده، تمامی مژه‌های کوتاه و بلند را آغشته به ریمل کند. ریمل سامپتوس اکستریم رنگ کاملا مشکی دارد؛ ماندگاری خوبی دارد و پس از گذشت چند ساعت، ریزش ذرات ریز ریمل را در اطراف چشمان‌ خود مشاهده نمی‌کنید.

ریمل، خرید ریمل، ریمل استی لودر، خرید ریمل استی لودر، کاج شاپ

همان‌طور که می‌دانید، چشم یکی از عضوهای حساس بدن است و ممکن است نسبت به برخی از ریمل‌ها و خط چشم‌ها واکنش نشان دهد؛ گفتنی است که ریمل Sumptuous Extreme استی لودر، هیچ‌گونه مواد و ترکیبات عطری ندارد، مورد تایید چشم‌پزشکان است و کاملا مناسب چشمان حساس طراحی شده است؛ پس برای استفاده از این محصول نیاز نیست نگران سلامت چشمان خود باشید. این ریمل حجم دهنده به کمک ترکیبات مغذی غنی شده است و مژه‌ها  را تقویت می‌کند. ریمل سامپتوس اکستریم حاوی انواع ویتامین‌ها است و به واسطه این ویتامین‌ها، رشد مژه را تحریک می‌کند.

برخی از مصرف‌کنندگان ریمل استی  لودر یا به قول بعضی مشتریان لادر مدل سامپتوس اکستریم اعتقاد دارند که قدرت بالای این ریمل، با خدمات زیبایی نظیر کاشن و لیفت مژه برابری می‌کند! این ریمل یکی از بهترین و معروف‌ترین ریمل‌های برند استی لودر است؛ اما چنین توصیفاتی به صورت اغراق‌آمیز بیان شده است.

بررسی ریمل استی لودر مدل Sumptuous Bold

این ریمل بافت نسبتا غلیظی دارد و برای پخش کردن آن، به کمی دقت و مهارت نیاز دارید. ریمل سامپتوس بولد مناسب استفاده روزمره است و به راحتی و با شوینده‌های معمولی پاک می‌شود. این ریمل دارای قابلیت حجم‌دهندگی و بلند کنندگی است و ظاهر مژه‌ها را گیراتر می‌کند.

ریمل، خرید ریمل، ریمل استی لودر، خرید ریمل استی لودر، کاج شاپ

بررسی ریمل استی لودر مدل Sumptuous Infinite

این ریمل حجم دهنده و بلند کننده استی لودر، دارای قابلیت ضد آب است و در مقابل تعرق و آب، مقاومت خوبی دارد. علاوه بر این، ماندگاری بالا و ۱۰ ساعته این ریمل باعث بهبود عملکرد و افزایش کارایی آن شده است؛ به گونه‌ای که بعد از چند ساعت استفاده از ریمل سامپتوس اینفنتی، ذرات سیاه ریمل را در اطراف چشم خود مشاهده نمی‌کنید. رنگ ریمل سامپتوس اینفنتی نیز کاملا مشکی است و بدون استفاده از ترکیبات معطر و حساسیت‌زا فرموله شده است. ریمل استی لودر مدل Sumptuous Infinite بافت سبکی دارد و موجب خم شدن تارهای مژه نمی‌شود.

ریمل، خرید ریمل، ریمل استی لودر، خرید ریمل استی لودر، کاج شاپ

برس ریمل سامپتوس اینفینتی پلاستیکی است و استفاده از آن به راحتی انجام می‌شود؛ این برس به گونه‌ای طراحی شده است که با یک بار استفاده، بتوانید تمامی مژه را آغشته به ریمل کنید. میزان رضایت مصرف‌کنندگان نیز از این ریمل بسیار بالا بوده است و تقریبا بیشتر مصرف کنندگان، تهیه ریمل سامپتوس اینفینتی را به دیگران توصیه کرده‌اند. برخی مصرف‌کنندگان این ریمل را ریمل رویایی خطاب کرده‌اند و برخی دیگر کارکرد آن را مطلوب و معمولی بیان کرده‌اند. به طور کل نیاز و انتظار شما از ریمل، می‌تواند کیفیت آن را مشخص کند. ریمل سامپتوس اینفینتی در دسته ریمل‌های حجم‌دهنده و بلند کننده از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است و از ترکیبات با کیفیت تولید شده است.

 



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : یک شنبه 10 ارديبهشت 1402
.

 

داستان این است که ویدیوهای آموزش میکاپ معمولا روی چهره‌هایی که نیاز به کانتور یا ظاهری تراشیده‌تر دارند، انجام می‌شود و این ویدیوها لزوما مناسب صورت های کشیده و لاغر نیستند. در واقع ممکن است افرادی که دارای صورت کشیده هستند، به لوازم آرایشی و تکنیک‌های آرایشی دیگری نیاز داشته باشند. بنابراین برای آشنایی با اصول و مراحل آرایش صورت کشیده همراه با نکات مهمی که باید برای این فرم صورت بدانید، همراه ما باشید.

ویژگی‌های فرم صورت کشیده

همانطور که می‌دانید، چهره هر فرد فرم مخصوص به خود را دارد. تأثیر فرم چهره در نوع آرایش را نمی‌توان نادیده گرفت. برای آنکه بدانید آرایش مخصوص انواع فرم چهره چه اصولی دارد، باید با ویژگی‌های برجسته نوع چهره خود آشنا شوید. فرم صورت کشیده هم ویژگی‌هایی دارد که آن را از سایر چهره‌ها متمایز می‌کند. از خصوصیات بارز چهره کشیده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بلند و باریک: بارزترین ویژگی فرم صورت کشیده، ظاهر بلند و باریک آن است. طول صورت این افراد از پهنای آن بیشتر است و استخوان گونه، پیشانی و خط فک همگی تقریباً به یک عرض هستند.

پیشانی بلند: افراد با صورت کشیده معمولاً دارای پیشانی بلندی هستند که به نسبت سایر فرم‌های صورت بزرگ‌تر است. همچنین ممکن است خط رویش مو این افراد بالاتر و دارای عقب نشینی باشد که باعث می‌شود چهره، کشیده‌تر به‌نظر برسد.

چانه برجسته: فرم صورت کشیده اغلب چانه برجسته‌تری دارد و ممکن است باریک و کشیده به نظر برسد که باز این موضوع روی طول صورت تاثیرگذار است.

 

گونه‌های باریک: گونه‌های صورت‌های کشیده معمولاً باریک هستند و ممکن است فرورفته یا بدون برجستگی به نظر برسند.

صورت لاغر: صورت کشیده به دلیل پر نبودن گونه‌ها و نسبت‌های کشیده اغلب ظاهری نازک و زاویه‌دار دارند.

خط فک نوک تیز: خط فک صورت کشیده معمولاً نوک تیزتر و باریک‌تر از سایر فرم‌های صورت است.

به طور کلی، صورت‌های بلند و کشیده ظاهری متمایز دارند که می‌تواند هم ظریف و هم چشمگیر باشد. درک ویژگی‌های منحصر به‌فرد فرم صورت کشیده می‌تواند به شما کمک کند که جذاب‌ترین مدل مو و مدل میکاپ را برای افزایش زیبایی طبیعی خود انتخاب کنید.

میکاپ صورت کشیده

اصول میکاپ صورت کشیده

رعایت چند نکته مهم برای اصول آرایش صورت کشیده و لاغر باعث می‌شود تعادل بهتری بین اعضایی صورتتان برقرار شود. به‌طور مثال اگر مایلید کشیدگی صورتتان کمتر به‌چشم آید، از پنکک یا کرم‌ پودرهای تیره رنگ استفاده نکنید یا ابروها را تا حد امکان پر و پهن نگه دارید، ابروهای نازک صورت را کشیده‌تر نشان می‌دهد. در ادامه نکات دیگر درباره میکاپ صورت کشیده را با هم بررسی می‌کنیم:

آرایش مو صورت کشیده

مدل و آرایش موهای شما در کشیدگی صورت نقش پررنگی دارد. اگر می‌خواهید کشیدگی صورت خود را کمتر کنید، بهتر است سراغ رنگ موهای روشن بروید. رنگ مو روشن چهره شما را بازتر می‌کند. همچنین کوتاه کردن موهایتان تا چانه یا چتری زدن هم به گرد شدن صورتتان کمک می‌کند.

علاوه بر تمام این موارد، حالتی که به موهایتان می‌دهید هم در ظاهر فرم صورت شما تأثیرگذار است. هرچه موهایتان صاف‌تر باشد، چهره شما کشیده و لاغر و هر چه موهایتان حالت دار و فر باشد، صورت گرد و پرتر به نظر می‌رسد.

 آرایش صورت کشیده و چاق

آرایش چشم‌ صورت کشیده

برای میکاپ چشم صورت کشیده، اگر چشم‌های گرد و درشتی دارید، بهتر است از رنگ‌های تیره استفاده کنید. اگر می‌خواهید از گردی چشمانتان کم کنید، می‌توانید با کمک خط چشم مدل دم کوتاه در گوشه چشم، آن را کشیده‌تر نشان دهید. همچنین اگر مژه‌هایتان کم‌پشت است با استفاده از مژه مصنوعی یا ریمل حجم دهنده، به چشمانتان جلوه‌ای برجسته بدهید.

اگر چشمان ریزی دارید، بهتر است از سایه‌های رنگ روشن استفاده کنید. توجه داشته باشید که به جای استفاده از مداد چشم سیاه یا سرمه داخل چشم، برای برجسته نشان دادن چشمانتان می‌توانید از مداد چشم سفید استفاده کنید. مژه‌هایتان را با کمک ژل مژه یا فرکننده مژه به سمت بالا حالت دهید.

آرایش چشم‌ صورت کشیده

مدل ابرو در صورت‌ کشیده

نکته‌ای که در حالت دادن ابرو برای آرایش صورت کشیده باید به آن دقت کنید، ضخامت ابروهایتان است. اگر می‌خواهید صورتتان کشیده‌تر از آنچه که است، نمایان کند، ابروهایتان را نازک و کمانی حالت دهید. اما اگر می‌خواهید صورت شما گردتر و توپر به نظر برسد، بهتر است ابروهایتان ضخیم باشند و به سمت بالا شانه ‌زده شوند. همچنین با صاف کردن انحنای ابرو، صورت شما بیضی‌تر جلوه می‌کند و فاصله بین چشمانتان کمتر به نظر خواهد رسید.

مدل ابرو در صورت‌ کشیده

رژلب برای آرایش صورت کشیده

برای آن که صورت کشیده و لاغر شما جلوه‌ای بیضی‌شکل یا گردتر داشته باشد، بهتر است که لب‌هایتان را به‌گونه‌ای آرایش کنید تا درشت‌تر شوند. شما می‌توانید با کمک کانتور لب، کشیدن سایه و مداد لب و استفاده از برق لب، به لب‌هایتان ظاهری پر و برجسته بدهید. ترجیحاً در انتخاب رژ لب به سراغ رنگ‌های روشن و جیغ بروید و از رژلب‌های تیره خودداری کنید.

آرایش لب صورت کشیده

مدل رژ گونه برای صورت کشیده

در استفاده از رژگونه برای میکاپ صورت کشیده باید چاقی و لاغری صورت را در نظر بگیرید. برای آرایش صورت کشیده و چاق، بهتر است از رژگونه‌های تیره رنگ برنز یا قهوه‌ای استفاده کنید تا به گونه‌هایتان زاویه بدهید. برای آرایش صورت کشیده و لاغر، بهتر است از رژگونه‌های رنگ روشن مانند صورتی و هلویی استفاده کنید تا گونه‌های خود را برجسته‌تر نشان دهید.

برای آرایش صورت کشیده و چاق، رژگونه را زاویه‌دار بزنید. در آرایش صورت کشیده و لاغر، رژگونه باید بدون زاویه، به صورت افقی کشیده شود.

رژ گونه برای صورت کشیده

مراحل تصویری آرایش صورت کشیده 

برای اینکه چهره خود را به جذاب‌ترین شکل ممکن آرایش کنید، با توجه به نکاتی که در بخش قبل اشاره کردیم، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. صورت خود را تمیز کنید و با استفاده از کرم‌های مرطوب کننده مخصوص پوست خود، آن را آبرسانی کنید.

مراحل آرایش صورت کشیده

2. برای ماندگاری بیشتر آرایش خود، از پرایمر استفاده کنید.

مراحل میکاپ صورت کشیده

3. با توجه به نوع و رنگ پوستتان، کرم پودر مناسبی انتخاب کرده و آن را روی صورت خود به طور یکنواخت پخش کنید.

کرم پودر مناسب برای آرایش صورت کشیده

4. از یک پودر یا کرم کانتورینگ برای ایجاد سایه در طرفین پیشانی، شقیقه‌ها و خط فک خود استفاده کنید تا صورت خود را کوتاه‌تر نشان دهید. برای این کار از یک براش آرایشی نرم استفاده کنید تا کانتورینگ محو و یکدست شود.

5. رژگونه را با توجه به نکاتی که در بخش قبل اشاره کردیم، به آرامی و به شکلی محو روی گونه‌های خود بمالید.

6. از هایلایتر در نقاط برجسته صورت مانند بالای استخوان گونه، پل بینی و زیر کمان ابرو خود استفاده کنید.

اصول آرایش صورت کشیده

7. ابروهای خود را با استفاده از مداد یا پودر ابرو پر کنید و حالت دهید.

مدل های میکاپ صورت کشیده

8. سایه چشم با رنگی خنثی را روی تمام پلک خود و یک سایه تیره‌تر روی چین بزنید تا کمی عمق ایجاد کنید.

آرایش صورت های کشیده

9. خط چشم را روی خط مژه بالایی خود بزنید تا چشمانتان بزرگ‌تر به نظر برسد. همچنین می‌توانید مقدار کمی خط چشم را روی گوشه‌های بیرونی خط مژه پایینی خود بزنید.

10. مژه‌های خود را فر کنید و به مژه‌های بالا و پایین ریمل بزنید تا چشمانتان برجسته‌تر نمایان کنند.

11. برای کمک به ماندگاری آرایش در تمام طول روز، آن را با یک اسپری یا پودر فیکساتور تثبیت کنید.

میکاپ فرم صورت کشیده

بایدها و نبایدهای آرایش صورت کشیده

اشتباهات رایج در آرایش صورت باعث می‌شود آن‌گونه که توقع دارید نتوانید زیبایی‌های صورت خود را برجسته کنید و از آرایش صورت خود راضی نباشید. مدل میکاپ صورت کشیده باید و نبایدهایی دارد که توجه به آنها به هرچه بهتر شدن آرایش صورت شما کمک می‌کند.

  • اگر صورت کشیده و لاغری دارید، کانتور گونه خود را به شکل تیز و اریب نکشید. این کار باعث می‌شود چهره شما لاغرتر و کشیده‌تر به نظر برسد.
  • در زیرسازی آرایش خود، ناحیه پیشانی و خط فک را کمی تیره‌تر کنید تا از طول صورت شما کاسته شود.
  • در ناحیه قوس بینی، وسط پیشانی و برجستگی گونه‌ها از هایلایتر استفاده کنید تا تمرکز اصلی روی مرکز چهره شما باشد.
  • ابروهای نازک و هلالی باعث کشیده‌تر شدن چهره شما می‌شود، بنابراین، قوس ابروهایتان را کم کنید و به آن حالتی صاف و پهن بدهید.
  • از رژلب تیره استفاده نکنید. لب بالایی شما باید روشن‌تر از لب پایینی باشد. می‌توانید با تیره کردن اطراف لب پایین و روشن کردن وسط آن، به لب‌هایتان حجم دهید.
  • داخل چشمانتان مداد تیره یا سرمه نکشید. برای کشیدگی و برجستگی چشم‌هایتان، در داخل چشم و نزدیک به بینی از سایه‌های روشن و در ناحیه گوشه خارجی چشم از سایه‌های تیره استفاده کنید.
  • از صاف کردن موهای خود خودداری کنید. اگر به مو فر علاقه ندارید، به موهایتان کمی حالت دهید.

 



:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : شنبه 9 ارديبهشت 1402
.

موها به‌دلایل متفاوتی نازک و شکننده می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی است. برای تقویت موی نازک روش‌های بسیاری وجود دارد که استفاده از مکمل‌ها و قرص‌های مولتی ویتامین بهترین گزینه برای افزایش حجم موها عنوان می‌شود.

با این حال برخی از افراد قادر به خرید مکمل‌های تقویت کننده نیستند و ترجیح می‌دهند از روش‌های کم هزینه و خانگی برای بهبود مشکلات موی خود استفاده‌کنند. البته استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی مناسب همراه با این روش‌ها در تاثیرگذاری بهتر آن‌ها توصیه می‌شود. برای آشنایی با تکنیک‌ها و روش‌های تقویت موهای نازک در خانه با ما همراه باشید.

روش‌های تقویت موهای نازک در طب سنتی

روش‌های تقویت موهای نازک در طب سنتی

داروهای شیمیایی بدون شک عوارض بسیاری برای بدن به‌همراه دارند. همچنین هزینه آن‌ها نیز بالا است و هر فردی از عهده خرید آن‌ها بر نمی‌آید. به همین دلیل استفاده از روش‌های سنتی و خانگی بهترین گزینه برای تقویت موها است. در ادامه قصد داریم به بررسی ساده‌ترین و تاثیرگذارترین راهکارهای سنتی و خانگی برای افزایش حجم موها بپردازیم.

تخفیف شگفت انگیز مدیسه

دانه کتان، گیاهی پرخاصیت در پرپشت شدن موها

موهای ضخیم زیبایی و جوانی شما را دو چندان نشان‌می‌دهد. از این رو یکی از روش‌های بسیار طبیعی برای تقویت موهای نازک و چرب استفاده از دانه کتان است. این گیاه با جبران کمبود ویتامین‌ها، مواد معدنی و امگا 3 بدن به‌طور طبیعی موجب افزایش ضخامت تارهای مو می‌شود.

در این روش خانگی برای تقویت موها کافی است که ۵ قاشق از آن را در یک لیوان آب بریزید و بعد از پنج ‌روز محلول ژل ‌مانند حاصل از آن را به ریشه مو و پوست سر بمالید. ماساژ این ژل به‌مدت ۱۰ دقیقه روی موها به افزایش حجم آن‌ها کمک می‌کند. بعد از گذشت این مدت زمان موها را با آب سرد بشویید. این عمل را در هفته چند بار تکرار کنید که به نتیجه دلخواه خود برسید.

معجزه روغن نارگیل در تقویت موها

معجزه روغن نارگیل در تقویت موها

روغن نارگیل را باید بهترین روغن برای تقویت موهای نازک به‌شمار آورد. زیرا این روغن حاوی انواع مواد معدنی مانند آهن و پتاسیم، اسیدهای چرب، و ویتامین‌ها است که موها را تقویت و تغذیه‌رسانی می‌کند و موجب حفظ رطوبت آن‌ها می‌شود.

با تقویت فولیکول‌های مو بدون شک نازکی تارهای مو نیز از بین می‌رود. روغن نارگیل برای نرم و لطیف کردن موها نیز گزینه بسیار ایده آلی است.

برای ضخیم شدن موها با این روغن باید مقدار کافی از آن را در داخل ظرف گرم کنید و سپس آن را روی پوست سر و ریشه موها به‌مدت یک رب ماساژ دهید. سپس بعد از حدود نیم ساعت موها و پوست سر خود را با شوینده ملایم و آب ولرم بشویید. انجام این کار به دفعات دو الی سه بار در هفته برای ضخیم شدن تارهای مو ضروری است.

تهیه ماسک خانگی تخم‌مرغ

تهیه ماسک خانگی تخم‌مرغ

تخم‌مرغ حاوی پروتئین و مواد معدنی ضروری برای رشد موها است. استفاده از ماسک خانگی تخم‌مرغ به درمان موهای نازک و ضعیف کمک می‌کند و موجب ضخیم‌تر شدن موها می‌شود. با توجه به حجم موهای خود یک الی دو عدد تخم‌مرغ را هم بزنید و آن را به‌مدت ۵ دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید.

بعد از ۳۰ دقیق قرارگیری این ماسک روی موها، آن را با شامپوی مخصوص موهای خود و آب سرد بشویید. استفاده از این ماسک خانگی کم هزینه به دفعات یک‌بار در هفته برای تقویت موهای نازک پیشنهاد می‌شود.

 

 

آبرسانی طبیعی به موها با آلوئه‌ورا و عسل

آبرسانی طبیعی به موها با آلوئه‌ورا و عسل

موها برای حفظ سلامت خود علاوه بر مواد مغذی به رطوبت نیاز دارند. آلوئه‌ورا یکی از گیاهان بسیار شناخته شده و در عین حال مفید برای آبرسانی به موها و پوست سر است. ژل آلوئه‌ورا با آبرسانی به فولیکول‌های مو به ضخیم شدن موهای سر کمک می‌کند و همچنین مانع از خشکی پوست سر و موها می‌شود.

برای تقویت موهای نازک در خانه و ضخیم شدن موهای خود یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا و عسل را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را به موهای خود بمالید. بعد از 30 دقیقه موها را با آب ولرم یا سرد آب‌کشی کنید. اگر به‌دنبال افزایش حجم موهای خود هستید این کار را هر روز انجام دهید تا نتیجه مورد نظر را دریافت کنید.

املا، گیاهی پرخاصیت برای افزایش ضخامت مو

املا، گیاهی پرخاصیت برای افزایش ضخامت مو

املا یکی از میوه‌های بسیار پرخاصیت سبز رنگ و ریز است که تقریبا ظاهری شبیه به آلو و انگور دارد. این گیاه سرشار از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی است که برای درمان نازکی موها از پوره و روغن آن به‌وفور استفاده می‌شود.

 

 

برای مراقبت از موهای نازک با پودر املا آن را به یک پیمانه آب اضافه کنید تا خمیری شود. سپس ترکیب به‌دست آمده را روی موهای خود ماساژ دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه روی سر شما بماند. برای مشاهده نتیجه سریع از این روش درمان خانگی تقویت موها باید حداقل دو بار در هفته از ماسک املا استفاده‌کنید.

روغن زیتون چاره‌ای همیشگی برای ضخیم شدن موها

روغن زیتون چاره‌ای همیشگی برای ضخیم شدن موها

روغن گیاه زیتون حاوی انواع مواد مغذی و اسیدهای چرب است که برای حفظ سلامت موها و افزایش ضخامت آن‌ها فواید بسیاری به‌همراه دارد. این روغن به نرم شدن مو و همچنین تسکین التهابات پوست سر نیز کمک می‌کند. از این رو یکی از روش‌های خانگی و هم هزینه برای بهبود تارهای مو استفاده از روغن زیتون است.

قبل از ماساژ این روغن روی پوست سر آن را گرم کنید و سپس به‌مدت 3 دقیقه آن را روی موها و کف سر ماساژ دهید. این داروی تقویت موهای نازک باید به‌مدت حداقل نیم الی ۵۰ دقیقه روی موها بماند که مواد مفید روغن زیتون به بافت مو نفوذ پیدا کند.

البته قرارگیری روغن زیتون روی موها از شب تا صبح نیز فواید آن را دو چندان می‌کند. سپس موها را با آب ولرم و شامپو مخصوص خود بشویید و خشک کنید. این روغن آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی روی پوست سر را از بین می‌برد و با تغذیه رسانی به فولیکول‌های مو به افزایش حجم تارهای مو کمک می‌کند.

مصرف مواد غذایی و قرص تقویت موهای نازک حاوی ویتامین‌های D و B12

مصرف مواد غذایی و قرص تقویت موهای نازک

مو برای رشد و تقویت خود به ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارد. دو ویتامین D و B12 در افزایش حجم موها نقش مهمی را ایفا می‌کنند. از آنجایی که ویتامین‌های گروه B در بدن جذب نمی‌شوند، بهترین روش برای تامین آن‌ها استفاده از قرص‌های تقویت کننده گیاهی است.

امروزه برندهای متنوعی از این داروهای گیاهی در بازار موجود هستند که با هزینه بسیار کم به فروش می‌رسند. البته مصرف برخی از غذاها مانند: ماهی، گوشت گاو و بره، غذاهای دریایی، محصولات لبنی، تخم‌مرغ و دانه‌ها نیز در تامین ویتامین D و B12 نقش مهمی دارند.

 

 

ضخیم شدن موی سر با دانه شنبلیله

برای تقویت موهای نازک در طب سنتی و ضخیم شدن موی سر کافی است که دانه‌های شنبلیله را به‌مدت یک شبانه‌روز در یک کاسه آب بگذارید که خیس بخورند. سپس دانه‌ها را آسیاب کنید و با ترکیب یک قاشق روغن نارگیل آن را به‌حالت خمیری درآورید.

با مالش این خمیر روی پوست سر به‌مدت 30 دقیقه و سپس شست‌وشوی آن، نتایج بی‌نظیر این ترکیب خانگی را در کمتر از چند هفته روی موهای خود مشاهده خواهید کرد.

تقویت موی نازک خود با روش‌های خانگی

بدون شک قبل از استفاده از روش‌های خانگی برای پرپشت شدن موها باید بدانید که کمبود کدام ویتامین باعث نازک شدن مو میشود؟ در این مقاله برخی از تاثیرگذارترین و دردسترس‌ترین روش‌های خانگی و کم هزینه را برای بهبود ضخامت تارهای مو عنوان کرده‌ایم که با انجام مداوم هر کدام از آن‌ها شاهد افزایش حجم و در نتیجه زیبایی موهای خود خواهید بود.



:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : جمعه 8 ارديبهشت 1402
.

یکی از راه‌ها برای انتخاب آرایش و مدل موی جذاب، شناخت فرم صورت است. به ‌طور مثال حتما برایتان پیش آمده که مدل مو یا آرایش خاصی را‌‌‌ دوست داشته باشید، اما بعد از اجرای آن روی مو و صورت خود متوجه شوید که برای چهره‌تان مناسب نیست، اینجاست که شناخت فرم صورت به کمکتان می‌آید.

هر چهره‌ای دارای فرم مخصوص به خود است. شناخت انواع فرم صورت به ما کمک می‌کند تا ظاهری جذاب‌تر و آرایشی مناسب را انتخاب کنیم. همه‌ افراد علاقه دارند از مدل موهایی استفاده کنند که زیبایی چهره آن‌ها را دو چندان می‌کند. یا اینکه می‌خواهند بدانند چگونه از برنزه‌کننده، کانتور، رژگونه به شکل صحیح در صورتشان استفاده کنند تا یک زیبایی دلنشین و منحصربه‌فرد در چهره آن‌ها ایجاد شود. همه این‌ها با شناخت فرم صورت امکان‌پذیر است. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر از شناخت و ویژگی های انواع فرم صورت برایتان بگوییم.

 

انواع فرم صورت

هر فرم صورت زیبایی مخصوص به خود را دارد و هیچ فرمی از دیگری زیباتر نیست؛ اما اطلاع و شناخت فرم صورت موجب می‌شود که ‌انتخاب‌های بهتری برای چهره خودمان داشته باشیم. این انتخاب‌ها از مدل مو، سبک آرایش تا مدل ابرو یا خرید عینک آفتابی را شامل می‌شود. به‌ طور کلی شش نوع فرم صورت وجود دارد که در ادامه به توضیح هریک از آن‌ها می‌پردازیم: 

فرم صورت گرد

در ‌صورت‌های گرد، اندازه عرض و طول صورت یکسان است. در این چهره‌ها، استخوان‌های گونه پهن‌ترین قسمت صورت به حساب می‌آید. گونه‌های پهن موحب می‌شود که صورت حالت گردی پیدا کند.

انواع فرم صورت

 

فرم صورت الماسی

افرادی با صورت الماسی دارای گونه‌های بلند و قوی هستند. در این فرم صورت فاصله گونه‌ها با یکدیگر بیشتر از طول پیشانی است. صورت الماسی‌ها دارای چانه نوک تیز هستند. فرم پیشانی در این افراد باریک‌تر از مدل‌های دیگر است.

فرم صورت قلبی

در افرادی که فرم صورت قلبی دارند حالت چانه کمی نوک تیز و پیشانی‌ها پهن هستند. استخوان‌های فک آن‌ها زاویه‌دار است که باعث می‌شود صورتشان شبیه قلب به نظر بیاید.

فرم صورت مربع

در صورت‌های مربعی عرض صورت برابر با طول آن است. فک این افراد زاویه‌دار و پیشانی‌هایشان پهن‌تر است. در صورت‌های مربعی گونه‌ها با خط مو و فک موازی هستند.‌

فرم صورت بیضی

در صورت‌های بیضی پیشانی پهن‌ترین قسمت صورت به‌حساب می‌آید. پیشانی‌های بلند موجب می‌شود حالت صورت از گردی بیرون بیاید‌ و چهره فرم بیضی پیدا کند. حالت فک در صورت‌های بیضی یک زاویه ملایم دارد. در صورت‌های بیضی فرم چانه‌ها نیز گرد است. 

فرم صورت بیضی

فرم صورت مستطیل

 برای شناخت فرم صورت در چهره‌های مستطیل شکل باید به طول و عرض صورت دقت کنید. در این فرم، طول صورت‌ از عرض آن بیشتر است و عرض پیشانی با عرض استخوان گونه و فک به یک اندازه فاصله دارند.

چگونه فرم صورت خود را تشخیص دهیم؟

حال که با انواع فرم صورت آشنا شدید شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه باید شکل صورت خود را تشخیص دهید؟ در جواب لازم است بگوییم که برای شناخت فرم صورت باید طول و عرض اجزای چهره خود را بیابید.‌ در اندازه‌گیری فرم صورت خود باید به این سه نقطه توجه کنید:

  • پهن‌ترین قسمت صورت
  • فرم فک
  • طول صورت

برای محاسبه از یک متر اندازه‌گیری استفاده می‌کنیم. خودکار و کاغذ را دم دستتان داشته باشید تا هر اندازه‌ای که به دست می‌آورید را یادداشت کنید. از پیشانی شروع کنید. عرض پیشانی را از خط موی سمت راست تا خط موی سمت چپ اندازه بگیرید و یادداشت کنید.

چگونه فرم صورت خود را تشخیص دهیم؟

در قدم بعدی اندازه گونه‌ها را محاسبه کنید. از گوشه بیرونی یک چشم تا گوشه چشم مخالف خود را اندازه بگیرید.

در قدم سوم، اندازه فک را حساب کنید. برای به دست آوردن طول فک باید از زیر گوش شروع کنید از وسط چانه تا طرف مقابل فک را اندازه بگیرید.

هم اکنون شما عرض اجزای صورت خود را به دست آورده‌اید. حال برای شناخت فرم صورت باید طول آن را به دست آورید. برای محاسبه طول صورت، از وسط خط مو تا پایین چانه خود را اندازه بگیرید. توجه کنید که متر باید در روی بینی قرار بگیرد.

تا اینجا شما اندازه تمامی اجزای صورتتان را به دست آورده‌اید و با انواع فرم صورت آشنا شده‌اید. حال باید بر اساس مواردی که در ادامه می‌گوییم فرم صورت خود را تشخیص دهید:

پهن‌ترین قسمت صورت خود را بیابید!

اگر پهن‌ترین قسمت صورت شما در ناحیه پیشانی است که هرچه به سمت چانه بیایید زاویه بیشتری پیدا می‌کند به احتمال زیاد فرم صورتتان قلبی شکل است.

 چنان چه گونه‌هایتان پهن‌ترین قسمت صورت شماست احتمالا فرم صورت الماسی شکل دارید.

در صورتی که فک شما پهن‌ترین نقطه صورتتان است؛ به احتمال زیاد صورتتان فرم مربعی یا مستطیل دارد.

 اگر‌ عرض پیشانی، گونه‌ها و فک با هم برابر باشد،‌ ممکن است صورت شما فرم بیضی،‌ مربع یا گرد داشته باشد.

شکل فک خود را بررسی کنید!

برای شناخت فرم صورت،‌ زاویه فک یک فاکتور مهم به‌حساب می‌آید. فک زاویه‌دار و‌ نوک تیز نشانه صورت قلبی است. فک‌های پهن و قوی فرم مربعی را نشان می‌دهد و فک‌های گرد نشان‌دهنده صورت بیضی شکل و گرد است.

 شکل فک خود را بررسی کنید!

طول صورتتان را حساب کنید!

فرض کنید یک خط خیالی به صورت افقی و عمودی در صورت خود بکشید که خط افقی از زیر چشم رد می‌شود و خط عمودی از وسط صورت می‌گذرد. اگر این طول و عرض دو خط با یکدیگر برابر باشند شما دارای یک صورت گرد هستید.

معمولا اکثریت مردم دارای چهر‌هایی هستند که خط عمودی بلندتر از خط افقی است‌؛ اما در صورتی که طول صورتتان در پایین‌تر از خط افقی فرضی بیشتر باشد؛ احتمالا در دسته فرم صورت مستطیلی قرار می‌گیرید.

جمع بندی

در این مقاله درباره شناخت فرم صورت، انواع فرم صورت و ویژگی‌ های انواع فرم صورت صحبت کردیم. اکنون شما با استفاده از موارد گفته شده می‌توانید شکل چهره خود را پیدا کنید و بر اساس آن مدل مو و ابرو، آرایش و حتی عینک آفتابی انتخاب کنید؛ اما ممکن است بعضی از افراد بعد از مطالعه انواع فرم صورت بگویند که صورتشان شبیه هیچ یک از موارد بیان شده نیست که باید بگوییم این مورد اتفاقی طبیعی است؛ زیرا صورت‌ بسیاری، ترکیبی از فرم‌های مختلف است. ذکر این نکته لازم است که چهره‌ افراد بعد از سنین بلوغ یا با افزایش سن دچار تغییراتی می‌شود. در این تغییرات فرم صورت از یک نوع به نوع دیگری تغییر شکل می‌دهد‌. یادتان باشد که آگاهی و شناخت فرم صورت باعث می‌شود که زیبایی خود را دو چندان کنید.



:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1402
.

 

اگر قرار بود کاپ قهرمانی و سخت کوشی را به یکی از اعضای بدن خود هدیه دهید، کدامیک را انتخاب می‌کردید؟ بی‌شک، پاسخ بسیاری از شما «پا» است. پاهایمان در طول روز فشار زیادی را تحمل می‌کنند و تمام وزن بدن ما را به دوش می‌کشند. اما وقتی صحبت از مراقبت‌های فردی به میان می‌آید، پاها در آخرین اولویت‌ها جای می‌گیرند.
همه ما ساعات زیادی از روز و هفته خود را به اجرای روتین‌های مراقبتی صورت و جلسات مانیکور ناخن اختصاص می‌دهیم. این در حالی است که پاهای شما بیش از همه به مراقبت و رسیدگی احتیاج دارند و اغلب توجه خاصی را دریافت نمی‌کنند.

اما هیچ وقت دیر نیست. بهتر است از همین حالا دست به کار شوید و جلسات پدیکور هیجان انگیزی را برای پاهای خود در نظر بگیرید. مطمئن باشید امتحان کردن تنها یک جلسه پدیکور کافی است، تا متوجه تاثیر آن در بهبود روحیه و انرژی‌تان بشوید.

پدیکور چیست؟

پدیکور به عنوان روشی درمانی مراقبتی برای حفظ سلامت و زیبایی پاها شناخته می‌شود. در این فرایند، پوست مرده و پینه‌های پا از بین می‌روند و ناخن‌های شما نیز شکل می‌گیرند و مرتب می‌شوند. در آخر اگر تمایل داشتید، می‌توانید از لاک ناخن، ژلیش یا دیزاین‌های لاکچری نیز استفاده نمایید.

طرز استفاده از ابزار پدیکور

چه کسی گفته برای داشتن پدیکور بی‌نقص و جذاب حتما باید به سالن‌های زیبایی بروید و مقدار زیادی پول هزینه کنید؟ شما می‌توانید با فراگیری چند نکته بسیار راحت و کسب مهارت‌های لازم، به راحتی پاهای خود را در خانه پدیکور نمایید.

ابزار پدیکور

پدیکور‌هایی که امروزه اجرا می‌شوند، اغلب دو بخش کف‌سابی و پدیکور ناخن را دربر می‌گیرند. در بخش کف سابی، از ابزار و محصولات تخصصی برای از بین بردن پینه و ترک پا استفاده می‌شود.
این بخش، ناخن‌ها را برای مراحل پدیکور آماده می‌نماید. پس از کفسابی، پدیکور آغاز می‌شود که ویژه اجرای لاک و طراحی روی ناخن‌های پا است. 

برای یادگیری طرز استفاده از ابزار پدیکور به صورت حرفه‌ای، می‌توانید راهنمای زیر را دنبال کنید:

کف سابی 

همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد، کف‌سابی نخستین بخش پدیکور پاها را به خود اختصاص می‌دهد. پاهای ما در طول روز هنگان راه رفتن، دویدن و حتی نشستن، فشار زیادی را تحمل می‌کنند. از طرفی، کف پا اغلب با زمین و محیط‌های خشن در ارتباط است و خیلی سریع تحت تاثیر آسیب‌های محیطی قرار می‌گیرد.
به همین خاطر است که اغلب افراد با مشکلاتی از قبیل ترک پا، پینه و زبری کف پا مواجه هستند. اما جای نگرانی نیست. تدارک دیدن پدیکور خانگی و ملایم، می‌تواند تمام این مشکلات را حل کند.

برای کف سابی اصولی پا، می‌توانید مطابق گام‌های زیر پیش بروید:

شستن و خیساندن پا

اولین مرحله کف سابی، شستن و خیساندن پاها است که به منظور تمیز کردن و آمادگی پوست این ناحیه برای مراحل بعدی انجام می‌گیرد.

شستن و خیساندن پا

برای اجرای این مرحله، می‌توانید از راهنمای زیر کمک بگیرید:

  • برای شروع، تشت متوسطی را انتخاب کنید و تا نیمه با آب ولرم پر کنید. حدود 1 فنجان نمک اپسوم را به آن بیفزایید و کمی آب را هم بزنید تا نمک کاملا حل شود. در صورت تمایل، می‌توانید از کوکتل یا بمب حمام نیز در تشت پدیکور خود استفاده نمایید. این ترکیبات، به کاهش التهاب و تسکین درد پا کمک می‌کنند.
  • قبل از اینکه تمام پای خود را در تشت بگذارید، با انگشت دست دمای آب را امتحان کنید و از مطبوع بودن آن مطمئن شوید.
  • برای افزایش بهره وری خود از این مرحله، توصیه می‌شود چند قطره روغن ضروری نیز به تشت بیفزایید. روغن‌های نعناع، لیمو و درخت چای انتخاب خوبی در این زمینه هستند.
  • پاهایتان را حداقل 10 دقیقه در تشت آب گرم قرار دهید. خیساندن پاها، بخش مهمی از فرایند پدیکور را به خود اختصاص می‌دهد. چرا که برخورد آب گرم با پوست پا در این مدت، به نرم شدن پوست کمک می‌کند و خلاص شدن از شر سلول‌های مرده و پینه‌های پا را تسهیل می‌نماید.

رنده پا

رنده پا، ابزاری تخصصی برای پدیکور است که در از بین بردن پینه‌های ضخیم کف پا نقش دارد. استفاده از این ابزار بسیار راحت است و برای این کار می‌توانید دستور زیر را دنبال کنید:

  • پاهایتان را از تشت آب خارج کنید و با حوله تمیزی نم و رطوبت اضافی آن را بگیرید.
  • رنده پا را در محل پینه و پوست‌های ضخیم شده کف پا بگذارید.
  • رنده را به آرامی و در یک جهت، روی پوست پا حرکت دهید تا پینه و پوست‌های اضافی به مرور از بین بروند. توجه داشته باشید که نباید از حرکات رفت و برگشتی برای انجام این کار استفاده نمایید.

سنگ پا

ابزاری که ما با نام سنگ پا می‌شناسیم، سنگ پوکه یا سنگ آتشفشانی هستند که ساختاری متخلخل و بسیار سبک دارند. تخلخل بالای این سنگ‌ها، به از بین بردن پوست مرده پا و بقایای به جا مانده از پینه‌ها کمک می‌کند.

سنگ پا

  • بهترین زمان برای استفاده از سنگ پا، وقتی است که پاهایتان هنوز مرطوب و نرم هستند.
  • سنگ پا را محکم با دستتان بگیرید و آن را روی پوست پا بکشید.
  • سعی کنید این کار را با حرکات دایره‌ای و ملایم انجام دهید و از ایجاد فشار زیاد خودداری نمایید.

لایه برداری

تا اینجای کار، شما موفق شدید از شر پینه‌ها و پوست اضافی کف پا خلاص شوید. اما این تازه شروع کار است. پشت پا و انگشتان شما نیز به مراقبت و رسیدگی نیاز دارند. بهترین محصول برای انجام این کار، لایه بردارهای اختصاصی پا هستند. این اسکراب‌ها، اغلب ذرات ریز و شن مانندی را در خود جای داده‌اند و به لایه برداری ملایم پاها کمک می‌کنند. 

لایه برداری

  • مقدار کافی از اسکراب پا را کف دستتان بریزید و بین هر دو دست فشار دهید تا پخش شود.
  • حالا دستان خود را با حرکات دایره‌ای و ملایم روی پاهای خود حرکت دهید و اسکراب را به تمام قسمت‌های پا بمالید.
  • مواد اسکراب را برای 5 تا 10 دقیقه روی پاهایتان ماساژ دهید و در نهایت، آن را بشویید.
  • بعد از این که مواد اسکراب کاملا شسته شد، از حوله تمیزی استفاده کنید و پاهایتان را کاملا خشک نمایید. مرحله کف‌سابی به پایان رسیده است و می‌توانید وارد بخش جذاب پدیکور ناخن‌ها شوید.

پدیکور ناخن

بعد از کفسابی، پینه‌ها و پوست اضافی کف پا از بین می‌رود و پاهایتان تمیزتر و شاداب‌تر از هر زمانی به نظر می‌رسند. حالا وقت آن است که به ناخن‌های پای خود رسیدگی کنید و جذابیت را به آنها هدیه دهید.

برای انجام پدیکور ناخن، از راهنمای گام به گام زیر کمک بگیرید:

کوتاه کردن ناخن

اغلب متخصصان، معتقدند که ناخن‌های پا نباید بیش از حد بلند شوند. چرا که این امر، زمینه را برای ابتلا به انواع عفونت‌ها فراهم می‌نماید.
علاوه براین، ناخن‌های بلند در کفش‌های جلو بسته و اسپرت، باعث احساس ناراحتی و درد می‌شوند و مشکلاتی از قبیل شکستن ناخن، فرورفتن آن در گوشت و ... را به دنبال دارند.

کوتاه کردن ناخن
به همین خاطر، توصیه می‌شوند اندازه معقول و مناسبی برای ناخن پای خود در نظر بگیرید و به قدر کافی آنها را به کمک ناخن گیر کوتاه نمایید.

سوهان کشیدن

بعد از کوتاه کردن ناخن‌ها، وقت آن رسیده که آنها را مرتب نمایید. سوهان ناخن، بهترین ابزار ممکن برای انجام این کار است.کافی است سوهان را در زاویه مشخصی روی ناخن‌های خود قرار دهید. سپس با حرکات یک طرفه، آن را دور ناخن‌ها بکشید.
هنگام سوهان کشیدن، بهتر است از حرکات رفت و برگشتی این ابزار روی ناخن خودداری نمایید. این کار، باعث تضعیف کناره ناخن می‌شود و احتمال پوسته پوسته شدن و شکستن آن را افزایش می‌دهد.

عقب زدن کوتیکول

کوتیکول‌ها، بافت ظریف و حساسی هستند که دور تا دور ناخن‌های دست و پا را می‌پوشانند. این بافت، نقش محافظتی دارد و از ورود عوامل بیماری زا و میکرو ارگانیسم‌ها به بستر ناخن جلوگیری می‌نماید. اما گاهی اوقات، کوتیکول ممکن است رشد بیش از اندازه‌ای داشته باشد و خود را به بستر ناخن برساند. این امر در حالت عادی، مشکلی ندارد و تاثیر چندانی بر ظاهر ناخن‌ها نمی‌گذارد. اما هنگامی که می‌خواهید از لاک و دیگر اکسسوری‌ها روی ناخن‌هایتان استفاده کنید، جلوه چندان جالبی ندارند.
به همین خاطر در فرایند پدیکور، این بافت را از بستر ناخن به عقب می‌رانند تا دیزاین نهایی شکل بهتری داشته باشد.

بسیاری از مراکز خدمات پدیکور، کوتیکول‌های دور ناخن را به طور کامل برمی‌دارند. این کار، علاوه بر اینکه ممکن است کمی دردناک باشد، سلامت ناخن شما را نیز به خظر می‌اندازد.
بهترین راه ممکن، عقب زدن این بافت به کمک ابزار عقب زن است.
اگر در اجرای این مرحله تخصصی ندارید، می‌توانید از راهنمای زیر استفاده کنید:

  • برای شروع، به مقداری روغن کوتیکول نیاز دارید. اگر به این روغن دسترسی نداشتید، می‌توانید از روغن‌های ارگانیک و مغذی مانند: روغن نارگیل، جوجوبا، زیتون و ... نیز کمک بگیرید.
  • روغن را دور تا دور ناخن‌ها و در محل بافت کوتیکول بمالید و حدود 1 تا 2 دقیقه ماساژ دهید.
  • حالا ابزار عقب زن را بردارید و با ملایمت، کوتیکول را به سمت عقب و قسمت زیرین بستر ناخن هدایت کنید. هنگام انجام این کار، از ایجاد فشار بیش از حد خودداری نمایید.

مرطوب کردن پوست پا

بعد از اینکه کوتیکول‌ها را عقب زدید، بهتر است از مقداری مرطوب کننده برای پاها استفاده نمایید. این محصول، رطوبت مورد نیاز پوست پا و ناخن‌های آن را تامین می‌نماید. همچنین، نرمی و لطافت خاصی نیز به پوستتان می‌دهد و آن را تغذیه می‌کند.

استفاده از ابزار جدا کننده

استفاده از ابزار جدا کننده

هنگامی که نوبت به مرحله لاک زدن و طراحی ناخن پا می‌رسد، اولین چیزی که به آن نیاز دارید جدا کننده‌ها هستند. این ابزار، برای ایجاد فاصله بین انگشتان پا تعبیه شده‌اند و روند لاک زدن ناخن پا را تسهیل می‌کنند. جدا کننده‌ها در انواع اسفنجی، پلاستیکی، سیلیکونی و ... موجود هستند و شما می‌توانید به سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب کنید. برای آغاز فرایند لاک زدن، جدا کننده را بین انگشتان پای خود قرار دهید و آنها را فیکس کنید تا تکان نخورند.

تاپ کات 

تاپ کات‌ها، محصولاتی ویژه برای زیرسازی لاک ناخن هستند. آنها شکل و ظاهری مشابه لاک دارند و عملکردشان شبیه برق ناخن است. با این تفاوت که، خواص فوق‌العاده‌ای برای حفظ زیبایی و سلامت ناخن‌هایتان فراهم می‌کنند.
تاپ کات‌ها با توجه به برند مورد نظر شما، ویژگی‌های متفاوتی دارند. اما اغلب آنها، حاوی کمپلکسی از ویتامین‌ها وپپتیدها هستند و بافت ناخن را تغذیه می‌کنند. همچنین، از تغییر رنگ لاک و لب پر شدن آن نیز جلوگیری می‌نمایند.

برای استفاده از تاپ کات، کافی است آن را مانند لاک‌های معمولی روی ناخن بمالید. درب تاپ کات را باز کنید و براش آن را بردارید. حالا براش را در قسمت پایین ناخن قرار دهید و با حرکت یکنواخت، به سمت بالا بکشید. پس از اینکه تاپ کات را روی همه ناخن‌هایتان زدید، 1 تا 2 دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک شود.

لاک ناخن

لاک زدن ناخن‌ها، مرحله هیجان انگیزی است که احتمالا شما هم از ابتدا منتظر فرا رسیدن آن بوده‌اید .اما پیش از هر چیز، بهتر است لاک مورد نظرتان را انتخاب کنید و به یاد داشته باشید که هیچ چیز، شما را در این‌باره محدود نمی‌کند.

حالا مطابق با دستورالعمل زیر، ناخن پای خود را لاک بزنید:

  • پیش از اینکه درب لاک را باز کنید، بهتر است چند بار بطری آن را تکان دهید تا مواد لاک کاملا مخلوط شوند.
  • حالا درب لاک را باز کنید و براش را خارج نمایید. اگر مقدار لاک روی براش زیاد بود، براش را روی سر لاک بکشید تا مقدار اضافی آن گرفته شود.
  • حالا براش لاک را در قسمت پایین ناخن قرار دهید و با فشار ملایم و یکنواخت به سمت بالا بکشید. این کار را برای تمام ناخن‌های خود تکرار کنید.
  • در صورت نیاز، می‌توانید از 2 یا چند لایه لاک روی ناخن‌هایتان استفاده نمایید تا رنگدانه‌های آن کاملا اشباع شوند. البته به یاد داشته باشید که در هر مرحله، باید صبر کنید تا لایه‌های قبلی لاک کاملا خشک شوند.

پدیکور

تاپ کات

پدیکور خود را با یک لایه تاپ کات نهایی به پایان برسانید. تاپ کات نهایی، درخشش زیبایی به ناخن‌هایتان می‌دهد. همچنین از رنگ لاک در برابر نور آفتاب، ضربات فیزیکی و آسیب محیطی نیز محافظت می‌کند. این محصول، در افزایش ماندگاری لاک نقش مهمی دارد و می‌توانید روی آن حساب باز کنید.

تاپ کات نهایی را روی ناخن‌های لاک زده بمالید و حدود 15 تا 30 دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک شوند. در نهایت، جدا کننده‌های ناخن را بردارید و از زیبایی ناخن‌های خود لذت ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1402
.

کرم‌های ضدآفتاب برای محافظت از پوست شما در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه ماوراءبنفش (UV) تولید می‌شوند. پوست مردان با زنان متفاوت است؛ به طور کلی ساختاری ضخیم‌تر و چرب‌تر، با منافذ بزرگ‌تر دارد و کمی زبرتر از پوست زنان است؛ اما حتی با وجود این تفاوت‌ها، پوست صورت (چه در زنان و چه در مردان) حساسیت بیشتری نسبت به پوست سایر قسمت‌های بدن دارد. اگر ضد آفتابی که استفاده می‌کنید قوی نباشد، ممکن است به اندازه کافی از شما محافظت نکند. در این مقاله با ما همراه باشید تا ببینیم ضد آفتاب مناسب آقایان چیست؟ و چگونه می‌توان آن را پیدا کرد.

تأثیر نور خورشید روی پوست صورت

اگر نمی‌دانید چرا ضد آفتاب برای آقایان ضرورت دارد، کافی است اثرات مضر نور خورشید بر پوست صورت را بشناسید. این اثرات عبارت‌اند از:

 

 

 

1. پیری زودرس

این فقط اشعه ماوراءبنفش نیست که باعث پیری زودرس می‌شود. هم اشعه ماوراءبنفش و هم اشعه مادون قرمز (انواع دیگر تشعشعات خورشید) نیز می‌توانند این مشکل را به وجود آورند. علاوه بر این، شکل دیگری از تشعشعات یعنی رادیکال‌های آزاد نیز می‌توانند باعث پیری زودرس شوند.

اشعه ماوراءبنفش با شکستن پیوندهای موجود در DNA پوست به آن آسیب می‌رساند. این پیوندهای شکسته، باعث می‌شوند سلول‌ها جهش پیدا کنند که سرطان پوست و سایر مشکلات پوستی در نتیجه آن پدیدار خواهند شد. اشعه مادون قرمز نیز این تأثیرات منفی را دارد اما اغلب مشکلات در اثر جذب اشعه UV رخ می‌دهند. با استفاده از ضد آفتاب مناسب آقایان می‌توان از این مشکلات جلوگیری کرد.

 

2. سرطان پوست

دو نوع اشعه‌ای که خورشید ساطع می‌کند یعنی UV و مادون قرمز، به رشد سلول‌های سرطانی کمک می‌کنند. افزایش سلول‌های سرطانی می‌تواند منجر به سرطان پوست شود، بیماری که بسیار ناگوار است.

طبق گفته بنیاد سرطان پوست، ملانوما شایع‌ترین نوع سرطان پوست و همچنین یکی از کشنده‌ترین انواع آن به شمار می‌رود. ملانوما در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می‌شود. اشعه ماوراءبنفش احتمال ایجاد ملانوم بدخیم یا سلول‌های سرطانی را افزایش می‌دهد.

 

3. چین و چروک

عدم استفاده از ضد آفتاب مناسب آقایان و جذب اشعه ماوراءبنفش ساطع‌شده از خورشید همچنین می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک شود زیرا اشعه ماوراءبنفش به الاستین پوست آسیب می‌رساند. الاستین، مسئول نگه داشتن بافت‌های همبند در کنار هم است. هنگامی که بافت‌های همبند در اثر اشعه ماوراءبنفش آسیب می‌بینند، چین و چروک‌ها ایجاد می‌شوند.

 

4. آفتاب سوختگی

همان‌طور که می‌دانید، آفتاب سوختگی یک مشکل شایع و دردناک است. این مشکل در نتیجه آسیب ناشی از اشعه ماوراءبنفش خورشید رخ می‌دهد. هنگامی که پوست در معرض اشعه ماوراءبنفش قرار می‌گیرد، قرمز، داغ و دردناک می‌شود. آفتاب سوختگی یکی از بارزترین علائم آسیب توسط خورشید است.

اما ضد آفتاب مخصوص آقایان از پوست در برابر اشعه ماوراءبنفش محافظت کرده و احتمال آفتاب سوختگی را از بین می‌برد. کرم ضد آفتاب مانع از ورود اشعه ماوراءبنفش به پوست و رسیدن به لایه میانی آن می‌شود. لایه میانی پوست یا دِرم، جایی است که خون و غدد لنفاوی قرار دارند و اشعه ماوراءبنفش می‌تواند به این غدد آسیب برساند و باعث بروز سرطان و سایر مشکلات شود.

 

سایر اثرات منفی قرار گرفتن در معرض نور خورشید

موارد زیر نمونه‌های دیگری از عواقب عدم استفاده از ضد آفتاب مناسب آقایان هستند که می‌توانید به سادگی و با خرید یک ضد آفتاب مناسب، از بروز آن‌ها جلوگیری کنید:

 

  • تخریب الیاف الاستیک و کلاژن
  • ضایعات پیش سرطانی (کراتوز اکتینیک) و ضایعات پوستی سرطانی
  • ایجاد خطوط و افتادگی پوست
  • گشاد شدن مویرگ‌های زیر پوست
  • لک شدن یا ایجاد کک و مک
  • زرد شدن یا حالت چرمی پوست

 

تأثیر کرم ضد آفتاب روی پوست

کرم‌های ضد آفتاب مناسب آقایان با استفاده از فیلترهای UV که به دو نوع شیمیایی یا فیزیکی تقسیم‌بندی می‌شوند، از پوست در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند.

 

 

 

بر این اساس، می‌توان انواع کرم‌های ضد آفتاب را به دو نوع فیزیکی (معدنی) یا شیمیایی تقسیم کرد. فیلترهای شیمیایی و فیزیکی هدف یکسانی دارند (مسدود کردن اشعه ماوراءبنفش)، اما به روش‌های مختلفی این هدف را برآورده می‌کنند:

 

  • کرم‌های ضد آفتاب شیمیایی از ترکیبات آلی مانند اکتوکریلن و هوموسالات تشکیل شده‌اند که جذب پوست می‌شوند و با جذب اشعه ماوراءبنفش از آن محافظت می‌کنند، یا انرژی را به صورت گرما آزاد کرده یا شکل ماده شیمیایی را تغییر می‌دهند تا تجزیه شود.
  • کرم‌های ضد آفتاب فیزیکی یا معدنی به جای موارد بالا از مواد معدنی مانند دی‌اکسید تیتانیوم و اکسید روی تشکیل می‌شوند. این مواد، مانعی بر روی پوست ایجاد می‌کنند که مانند یک آینه عمل کرده و نور UV را منعکس و پراکنده می‌سازد. این کرم‌ها نور مرئی و همچنین اشعه ماوراءبنفش را منعکس می‌کنند که باعث مات شدن پوست می‌شود و ردی سفید از خود به جا می‌گذارد. نانوذرات دی‌اکسید تیتانیوم و اکسید روی که بسیار کوچک‌تر هستند، در برخی فرمولاسیون‌ها برای جلوگیری از این مشکل استفاده می‌شوند زیرا نور مرئی را به جای بازتابش پراکنده می‌کنند و پوست را شفاف‌تر نشان می‌دهند.

 

انواع کرم های ضد آفتاب مردانه

همان‌طور که گفته شد، دو نوع ضد آفتاب مناسب آقایان وجود دارد: ضد آفتاب‌های فیزیکی و شیمیایی. در ادامه با مزایا و معایب هریک آشنا خواهیم شد:

 

نوع ضد آفتاب

مزایا

معایب

ضد آفتاب فیزیکی
  • هر دو اشعه UVA و UVB را مسدود می‌کند.
  • برای انواع پوست‌های حساس عالی است.
  • به محض اعمال اثر خود را می‌گذارد.
  • ممکن است در اثر عرق یا دست خوردگی به راحتی پاک شود.
  • ممکن است رنگ مایل به سفید روی پوست باقی بگذارد.

ضد آفتاب شیمیایی

  • نازک شده و مانند لوسیون روی پوست پخش می‌شود
  • برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراءبنفش مقدار کمتری از آن مورد نیاز است
  • حدود 20 دقیقه قبل از بیرون رفتن باید اعمال شود.
  • افزایش احتمال تحریک و سوزش به دلیل دارا بودن ترکیبی از چندین ماده
  • هر چه SPF آن بالاتر باشد، احتمال تحریک پوست‌های حساس بیشتر است
  • احتمال مسدود شدن منافذ پوست بیشتر است

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ترکیبات کرم های ضد آفتاب

انواع ضد آفتاب مناسب آقایان به دلیل روش عملکرد متفاوتی که دارند، از ترکیبات مختلفی نیز تشکیل می‌شوند. این ترکیبات را در جدول زیر آورده‌ایم:

 

ترکیبات کرم‌های ضد آفتاب

ضد آفتاب فیزیکی ضد آفتاب شیمیایی
  • دی‌اکسید تیتانیوم: یک ماده فیلترکننده اشعه ماوراءبنفش است که به طور معمول در کرم ضد آفتاب یا ضد آفتاب کودک ساخته شده برای پوست‌های حساس و افراد مبتلا به آفتاب سوختگی و اگزما موجود است.
  • زینک اکساید: ماده معدنی است که در ضدآفتاب‌ها به میزان تا 25 درصد یافت می‌شود. پتانسیل آسیب رساندن به محیط‌زیست را دارد. این ماده شیمیایی اغلب در کرم‌های ضد آفتاب کودکان نیز دیده می‌شود.
  • آووبنزون: ماده‌ای محلول در روغن است که اشعه UV با طول موج‌های مختلف را جذب می‌کند.
  • Mexoryl SX: به عنوان اسکامول نیز شناخته می‌شود. یک ماده شیمیایی فیلترکننده UVA است که در آب حل می‌شود.
  • اکتینوکسات: یک ترکیب مسدودکننده اشعه UV-B است.
  • اکسی بنزون: یک مولکول شیمیایی جاذب UV-A است.
  • PABA (پارامینوبنزوئیک اسید): مولکولی است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و به جلوگیری از جذب اشعه UV کمک می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مزایای استفاده از ضد آفتاب

تاکنون با معایب و عواقب عدم استفاده از ضد آفتاب مناسب آقایان آشنا شدیم؛ اما آیا می‌دانستید استفاده از این محصول چه مزایایی دارد؟‌ در ادامه به مزایای آن نیز می‌پردازیم:

 

 

 

  • محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV
  • جلوگیری از پیری زودرس و علائم پیری مانند چین و چروک و خطوط ریز، لک، هایپرپیگمانتاسیون، آسیب نوری و پوست خشک.
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست
  • کاهش لک‌های روی صورت
  • جلوگیری از آفتاب سوختگی و نازک شدن پوست
  • جلوگیری از برنزه شدن (برای کسانی که نمی‌خواهند پوستشان برنزه شود مهم است)
  • افزایش سلامت پوست و محافظت از پروتئین‌های ضروری مانند کلاژن، کراتین و الاستین

 

انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب مردانه

هنگام انتخاب ضد آفتاب مناسب آقایان، به هرگونه حساسیتی که ممکن است پوستتان به ترکیبات محصول نشان دهد توجه کنید. همچنین باید مطمئن شوید که ترکیبات موجود در کرم ضد آفتاب تعادل هورمونی شما را مختل نمی‌کند. در ادامه برخی نکات مهم برای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب مردانه را آورده‌ایم:‌

 

1. SPF (عامل محافظت از خورشید) ضد آفتاب را در نظر بگیرید

SPF به معنای میزان نور UVB است که کرم ضد آفتاب می‌تواند فیلتر کند. کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 15 از شما در برابر اشعه ماوراءبنفش محافظت خواهد کرد؛ اما به نظر اکثر متخصصان پوست، استفاده از SPF حداقل 30 بهتر است زیرا حدود 97 درصد از اشعه‌های UVB را مسدود می‌کند (این مقدار برای SPF 15 حدود 93 درصد است).

 

2. به دنبال ترکیبات مفید باشید

مواد و ترکیبات موجود در ضد آفتاب را بررسی کنید. به دنبال فرمول‌هایی باشید که حاوی دی‌اکسید تیتانیوم، اکسید روی و آووبنزون هستند. از کرم های ضد آفتاب حاوی ویتامین A (که معمولاً به آن رتینیل پالمیتات گفته می‌شود) دوری کنید. گفته می‌شود ویتامین A میزان تومورهای پوستی را افزایش می‌دهد.

 

 

 

3. ضد آفتابی بخرید که دارای برچسب Broad Spectrum باشد

بهترین ضد آفتاب مناسب آقایان، محصولی است که روی برچسب آن Broad Spectrum نوشته شده و SPF آن 30 تا 50 باشد. این نوع کرم از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی و آسیب‌های ناشی از نور خورشید محافظت کرده و به جلوگیری از اشعه UVA بهتر کمک می‌کند.

 

4. به نوع ضد آفتاب و نحوه مصرف آن توجه کنید

ضد آفتاب در سه بسته‌بندی کلی به بازار عرضه می‌شود که نحوه مصرف آن‌ها باهم فرق دارد. انواع ضد آفتاب بر اساس شکل ظاهری و نحوه مصرف عبارت‌اند از:

 

  • اسپری ضد آفتاب: مناسب برای نقاطی از بدن که دسترسی به آن‌ها سخت است
  • لوسیون ضد آفتاب: رایج‌ترین و مرطوب‌ترین نوع ضد آفتاب موجود در بازار
  • استیک ضد آفتاب: با مالیدن روی پوست اعمال می‌شوند و کمتر کثیف‌کاری دارند. برای حمل در مسافرت بسیار مناسب هستند.

 

5. میزان قرارگیری خود در معرض نور خورشید را در نظر بگیرید

یکی از فاکتورهای ضروری دیگری که هنگام انتخاب ضد آفتاب مناسب آقایان باید در نظر داشت، میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. به عنوان مثال، باید در نظر بگیرید که چه مدت در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید، خورشید چقدر قوی است و چه فعالیت‌هایی را زیر نور خورشید انجام می‌دهید.

 

  • در فضای باز: اگر بیشتر برای مدت طولانی (دو ساعت یا بیشتر) در خارج از منزل هستید، بسته به رنگ پوستتان، از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.
  • ورزش/ شنا: برای ورزش در فضای باز یا در آب، بسته به رنگ پوستتان از SPF 30 یا بالاتر استفاده کرده و هر 40 تا 60 دقیقه یک‌بار آن را تجدید کنید.
  • مصرف روزانه: در روزهای معمولی زیر آفتاب و سایه، حتماً از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 15 استفاده کنید.

 

خرید ضد آفتاب از فروشگاه شیمن شاپ

شرکت‌های متعددی در زمینه تولید ضد آفتاب مناسب آقایان فعالیت می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به ویشی، لاروش پوزای، ایزدین، نوتروژینا و فارماسی اشاره کرد. با توجه به اینکه اورجینال بودن و کیفیت بالای این محصولات برای بهره‌برداری از آن‌ها بسیار مهم است، باید آن‌ها را از طریق فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. یکی از معتبرترین و بهترین فروشگاه‌های اینترنتی در این زمینه شیمن شاپ است که انواع ضد آفتاب برای پوست خشک، چرب، معمولی و غیره را برای مشتریان عزیز فراهم کرده است. 

 

 

 

سخن پایانی

ما زمان زیادی را بیرون از منزل می‌گذرانیم و بیشتر در معرض اشعه‌های خورشید هستیم. اشعه خورشید تا حدودی برای پوست ما مفید است، اما از یک حدی به بالا می‌تواند باعث سرطان یا سایر بیماری‌های پوستی شود. استفاده از ضد آفتاب مناسب آقایان هنگام بیرون رفتن به خصوص کنار ساحل و دریا برای سلامت پوست شما بسیار مفید است. برخی از نکات کلیدی که باید هنگام خرید بهترین کرم ضد آفتاب در نظر داشته باشید عبارت‌اند از نوع پوستتان، SPF ضد آفتاب و ترکیبات استفاده‌شده در محصول.

 

سوالات متداول

1- آیا باید هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنم؟

بله، برای کاهش خطر پیری زودرس، سرطان پوست و سایر مشکلات باید روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید. شما روزانه در معرض اشعه ماوراءبنفش قرار می‌گیرید و در صورت عدم استفاده از ضد آفتاب با گذشت زمان اثرات این اشعه‌ها خود را نشان می‌دهند.

 

2- SPF 50 چه مدت ماندگاری دارد؟

SPF 50 ممکن است برای 40 تا 80 دقیقه بسته به نوع ضدآفتاب استفاده‌شده موثر باشد. به همین دلیل باید ضد آفتاب خود را هر 2 ساعت یکبار تجدید کنید. هنگامی که کرم ضد آفتاب با SPF 50 به درستی استفاده شود، با مسدود کردن 98٪ اشعه UVB، حسابی از پوست محافظت می‌کند.

 

3- کدام نوع ضد آفتاب برای پوست معمولی بهتر است؟

افرادی که پوست معمولی دارند، معمولاً دارای نواحی چرب و خشک روی صورت خود هستند؛ بنابراین، استفاده از ضدآفتاب سبک، بدون چربی و غیر کومدون‌زا برای این افراد توصیه می‌شود. این ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند و آن را هیدراته نگه می‌دارد.



:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : سه شنبه 5 ارديبهشت 1402
.

 

ماندگاری ادکلن و عطر

عطرها در بالا رفتن اعتماد به نفس تاثیر زیادی دارند و باعث می‌شوند که در میان افراد یک وجه تمایز منحصر به فرد داشته باشید. اما اولین سوالی که بعد خریدن عطر ذهن هر کسی را مشغول می‌کند، این است که چطور می‌توان ماندگاری عطر را بالاتر برد؟ به طور کلی عطرها در مقایسه با ادکلن‌ها ماندگاری بیشتری دارند. اما قطعا به کار بستن یک سری ترفندها باعث می‌شود که ماندگاری عطر خود را دو چندان کرده و برای مدتی بیشتر از بوییدن رایحه مورد علاقه‌تان لذت ببرید. پس برای اینکه ۱۵ راهکار بالا بردن ماندگاری بوی عطر را یاد بگیرید، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

۱_قبل زدن عطر مرطوب کننده بزنید

هر چقدر که پوست رطوبت بیشتری داشته باشد، ماندگاری عطر هم بالاتر خواهد رفت. پس کافیست که قبل اسپری کردن عطر، بر روی ناحیه مورد نظر کمی مرطوب کننده بدون بو بزنید. همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که پوست خشک، رایحه عطر را زودتر از بین می‌برد.

۲_به جای لباس، عطر را روی پوست بدن اسپری کنید

علاوه بر رطوبت بدن، چربی‌های طبیعی پوست نیز به ماندگاری بیشتر عطر کمک می‌کنند و زدن عطر بر روی لباس، مانعی برای تماس عطر با پوست بدن محسوب می‌شود. پس همیشه سعی کنید که عطر را به جای لباس روی پوست بدن اسپری کنید.

۳_بعد از حمام عطر بزنید

افزایش ماندگاری عطر

همانطور که بهتر است محصولات مراقبتی را بلافاصله بعد از حمام به پوست بزنید، باید درمورد عطر هم همین کار را بکنید. چرا که پوست تمیز رایحه عطر را با جان و دل به خود جذب می‌کند. البته حواستان باشد که ابتدا حتما پوستتان را خشک کرده و سپس عطر بزنید.

۴_عطر را در مکانی سرد و تاریک نگه دارید

نور و گرما دو دشمن بزرگ برای از بین بردن ماندگاری عطر شما هستند. چون که باعث اکسید شدن، شکستن مولکول‌های عطر، از دست رفتن نت‌های بویایی و تغییر ترکیبات عطر می‌شوند. پس حتما حتما شیشه عطرتان را در مکانی سرد و تاریک و به دور از نور خورشید نگه دارید. کشوی میز آرایشتان بهترین مکان برای نگهداری عطر است و بهتر است سعی کنید شیشه عطر را روی میز آرایش یا قفسه‌های حمام و دستشویی قرار ندهید. البته بهترین کاری که می‌توانید بکنید، این است که شیشه عطر را از جعبه مخصوص به خودش خارج نکنید تا از عوامل محیطی در امان بماند. 

۵_عطر را بر روی نقاط گرم و دارای نبض بزنید

حتما شما هم این مورد را زیاد شنیده‌اید که مناطق نبض‌دار بهترین نقطه برای اسپری کردن عطر هستند. چونکه عطری که به نقاط نبض‌دار اسپری شود، به آرامی در هوا متصاعد شده و ماندگارتر می‌شود. پشت زانو، گردن، داخل آرنج، پشت گوش، بالای گوش، مچ دست، روی سینه، روی شکم یا حتی گردن و قفسه سینه بهترین نقاط برای زدن عطر محسوب می‌شوند.

۶_به میزان غلظت عطر توجه کنید

عطر و ادکلن

عطرها مخلوطی از ترکیبات معطر، حلال‌ها، اسانس‌ها و مواد تثبیت کننده هستند. در حقیقت، پرفیوم‌ها غلیظ‌ترین نوع عطر هستند و بعد از آن‌ها، ادوپرفیوم و ادوتویلت به ترتیب از غلظت کمتری برخودارند. در حقیقت هر چقدر که میزان آب موجود در عطر کمتر باشد از ماندگاری بیشتری برخودار است. پس در هنگام خرید عطر، حتما به غلظت و کیفیت آن توجه کنید.

۷_شیشه عطر را تکان نداده و درب آن را باز و بسته نکنید

هر چقدر که عطر شما در معرض هوا قرار بگیرد، ماندگاری کمتری خواهد داشت. پس از باز کردن بی‌مورد درب شیشه عطر خودداری کرده و به هیچ وجه شیشه آن را تکان ندهید. 

۸_عطر را از شیشه‌ای به شیشه‌ای دیگر انتقال ندهید

اگر شیشه عطرتان خیلی دوست داشتنی نیست و قصد دارید که عطر را به ظرف دیگری منتقل کنید، همین حالا از اینکار صرف نظر کنید. چون با اینکار هم عطر در معرض هوا قرار گرفته و باید قید ماندگاری آن را بزنید. 

۹_گلوله‌های پنبه‌ای معطر را در کمد لباستان بگذارید

موندگاری بوی ادکلن

اگر دوست دارید که لباس‌هایتان همیشه بوی عطرتان را بدهند، کافیست که از این ترفند طلایی استفاده کرده و کمی عطر را روی گلوله‌های پنبه یا دستمال کاغذی اسپری کنید. حالا کافیست که این گلوله‌ها را در قسمت‌های مختلف کشوی لباستان بگذارید تا با هر بار باز کردن درب کمد، از بوی خوش عطرتان مست شوید.

۱٠_از محصولاتی که بوی عطرتان را می‌دهند کمک بگیرید

محصولاتی مثل شامپو یا لوسیون با رایحه‌های مختلف تولید می‌شوند و ممکن است که رایحه عطر مورد علاقه شما هم در بین آنها وجود داشته باشد. پس اگر می‌خواهید که ماندگاری و غلظت بوی عطرتان را به بالاترین میزان ممکن برسانید، کافیست که عطر خود را از برندی تهیه کنید که سایر محصولات خود را هم با همان رایحه تولید کرده باشد. مانند Clean، Calvin Klein و Versace سه نمونه از این برندها هستند.

۱۱_عطر اسپری شده را بیش از حد نمالید

شاید تصور کنید که مالیدن بیش از مچ دست‌ها به هم یا عطر اسپری شده بر روی پوست، باعث شود که عطر بیشتر به خورد پوست رفته و ماندگار شود. اما اصلا اینطور نیست. چون اینکار باعث تجزیه و تبخیر مواد شیمیایی موجود در عطر و از بین رفتن نت‌های پایانی آن خواهد شد. پس اگر عطرتان از نوع اسپری است که هیچ، اما اگر از عطرهایی با ظرف مالشی استفاده می‌کنید، به هیچ وجه آنها را بیش از حد روی پوست نمالید. 

۱۲_از وازلین کمک بگیرید

همانطور که گفتیم، مرطوب کردن پوست به ماندگاری بیشتر عطر کمک می‌کند. وازلین یک مرطوب کننده نیست، اما می‌تواند رطوبت موجود در پوستتان را حفظ کرده با چربی خود، عطر را ماندگارتر کند. پس بهترین کار این است که قبل اسپری کردن عطر، مقدار کمی وازلین روی نقاط نبض‌دار بمالید و سپس عطر بزنید. 

۱۳_درب شیشه عطر را محکم ببندید

حتما برای شما هم پیش آمده که خیلی اتفاقی و ندانسته درب شیشه عطرتان را محکم نبندید و بعد از گذشت یکی دو روز ببینید که نصف عطرتان پریده است! چون باز ماندن درب شیشه عطر هم آن را در معرض هوا قرار می‌دهد. پس اگر شیشه عطرتان از نوعی است که باز و بسته می‌شود، همیشه درب یا درپوش آن را محکم ببندید.

۱۴_عطر را روی پوست کثیف یا حاوی ضد عرق اسپری نکنید

عطر و ادکلن

هر چقدر که پوست شما تمیزتر باشد، ماندگاری عطر هم بالاتر خواهد رفت. توجه کنید که منظور از تمیز بودن، این است که هیچگونه ماده ضد عرقی هم نباید بر روی پوستتان وجود داشته باشد. همچنین به هیج وجه عطر را روی بدن عرق کرده یا پوست دارای زخم و خراش اسپری نکنید. چون در این صورت بوی عطر خوشایندتان بعد مدت کوتاهی به یک بوی زننده تبدیل خواهد شد. 

۱۵_به تناسب آب و هوا و عطر توجه داشته باشید

هر عطری در فصل مناسب خودش ماندگاری بیشتری دارد. مثلا عطرهای سبک و خنک برای فصول گرم سال مثل بهار و تابستان مناسب‌تر هستند، چرا که با گرما ترکیب شده و ماندگاری خوبی را به وجود می‌آورند. نت‌های چوبی، نعناع هندی، وانیل، کندر، کاج، سدر از آن دسته نت‌هایی هستند که ماندگاری خوبی دارند. نت‌های بویایی گلدار هم برای فصل زمستان انتخاب مناسب‌تری محسوب می‌شوند.



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : دو شنبه 4 ارديبهشت 1402
.

علت جوش چانه

چندین عامل می‌توانند علت جوش چانه باشند و با اینکه چندین فاکتور در کنار هم سبب بروز آن شده باشند. برخی از زنان در دوره پریودی درگیر جوش در ناحیه چانه و گونه می‌شوند و نمی‌توان براحتی چنین چیزی را پنهان نمود. رشد چنین ضایعه‌ای روی پوست صورت ناخوشایند است و باید راه حل خوبی برای رفع آن پیدا کنیم.

در این بخش به بررسی علت جوش چانه و گردن، علت جوش چانه در پریودی و دیگر مباحث مرتبط با بروز جوش در چانه، گردن و پیشانی خواهیم پرداخت.

علت جوش چانه در خانم‌ها

مطالعات گسترده نشان می‌دهند که عمدتاً علت جوش چانه زنان تغییرات هورمونی است. پزشکان علت جوش چانه را بیشتر نوسانات هورمونی تلقی می‌کنند، چراکه زنان و دختران بیشتر جوش روی گردن، پیشانی، چانه و فک را زمانی تجربه می‌کنند که نزدیک یا در یک دوره خاص زنانه هستند.

مثلاً برخی از بانوان و دختران جوان در دوره پیش از قاعدگی و سیکل خونریزی قاعدگی جوش چانه و فک را تجربه می‌کنند. همچنین زنانی هستند که در دوره پیش از یائسگی و بارداری درگیر این وضعیت هستند. اما این گفته را رد نمی‌کنیم که علت جوش چانه می‌تواند در هر فرد با فرد دیگر متفاوت باشد و شاید در مواجهه با فاکتورهای دیگری جوش چانه را تجربه کند.

علت جوش چانه

چگونه می‌توان با بروز جوش چانه مقابله کرد؟

اگر مورد جوش چانه یا هر نقطه دیگر صورت خفیف باشد، قطعاً براحتی می‌توانیم با استفاده از محصولات مراقبتی و درمانی بدون نسخه علت جوش چانه را در خانه کنترل کرده و در نهایت جوش‌ها را بهبود ببخشیم.

در موارد شدیدتر، ممکن است فرد تصمیم بگیرد برای مقابله با علت جوش چانه یک روش قویتر را انتخاب کند و سراغ محصولات یا دیگر تکنیک‌های درمانی قویتر برود. در این مورد تنها متخصص پوست می‌تواند برای درمان جوش صورت به فرد کمک کند.

یک علت جوش چانه در خانم‌ها که بسیار شایع‌ است، چربی خود پوست است. چربی طبیعی که در منافذ پوست تولید می‌شود، می‌تواند بستر خوبی برای انباشته شدن گرد و غبار و باکتری‌ها باشد. این چربی اگر بیش از حد باشد باکتری‌های فرصت طلب را در منافذ صورت، گردن، پیشانی و پشت بدن حبس کرده و سبب بروز جوش‌ و آکنه می‌شود.

زمانی که آلودگی‌ها در منافذ پوست حبس می‌شوند، منافذ دچار قرمزی و التهاب شده و جوش بوجود می‌آید. در این بخش قصد داریم ضمن توضیحی مختصر درمورد علت جوش چانه، پیشانی و بطور کلی صورت و گردن درباره راه‌های برطرف کردن و مقابله با علل افزایش شانس بروز جوش نیز اطلاعات خوبی در اختیارتان بگذاریم.

چگونه می‌توان با بروز جوش چانه مقابله کرد؟

چرا زنان دچار جوش صورت و گردن می‌شوند؟

تقریباً تمام دختران و زنان در طول دوره پیش از بلوغ، بعد از بلوغ، دوره باروری و پیش از یائسگی جوش و آکنه را تجربه می‌کنند. برخی در ناحیه صورت و بیشتر در چانه، پیشانی و فک و برخی نیز روی گردن و پشت درگیر جوش می‌شوند. علت جوش چانه و پیشانی می‌تواند هم هورمونی باشد و هم مرتبط با بهداشت پوست باشد. بنابراین بهتر است علل یا علت جوش چانه خود را با کسب اطلاعات بیشتر پیدا کنیم.

 در خصوص علت جوش چانه باید به چند نکته اشاره کنیم:

جوش‌های چانه با جوش‌های دیگر نقاط بدن متفاوت نیستند

ممکن است شما فکر کنید چون علت جوش چانه مسئله بخصوصی است، بنابراین نوع آن هم متفاوت است، اما کاملاً این تصور اشتباست. جوش‌های روی چانه کاملاً شبیه و مانند جوش‌هایی هستند که در دیگر بخش‌های بدن بوجود می‌آیند. بنابراین اگر در ناحیه پشت، سینه و گردن هم دچار جوش می‌شوید، باید بدانید که هیچ تفاوتی با جوش‌های صورتتان ندارند.

اصلی‌ترین علت جوش چانه چربی پوست است

روغن‌ یا چربی طبیعی یک علت جوش چانه در خانم‌ها است. چربی پوست قادر است سلول‌های مرده و دیگر زباله‌ها و باکتری‌ها را در یک یا چند منافذ پوست حبس کند. زمانی که آلودگی‌ها در منافذ با چربی‌ها ترکیب و انباشته می‌شوند، بستر فوق‌العاده خوبی برای ایجاد التهاب و در نهایت ایجاد جوش ایجاد می‌شود.

اصلی‌ترین علت جوش چانه چربی پوست است

جوش‌های چانه نتیجه نوسانات هورمونی هستند

دیگر علت جوش می‌تواند نوسانات هورمونی باشد. بسیاری از زنان و دختران به دلیل نوسانات هورمونی دچار جوش در نواحی مختلف صورت می‌شوند و این تقریباً در اکثر مواقع گذراست. مخصوصاً علت جوش چانه و پیشانی در بیشتر دختران نوجوان و زنان جوان هورمون‌ها هستند. چون بدن این دو گروه تمایلات بیشتری برای تجربه نوسانات شدید هورمونی دارد.

آندروژن‌ها علت جوش چانه هستند

آندروژن‌ها می‌توانند دیگر علت جوش چانه باشند. آندروژن‌ها هورمون‌هایی هستند که عامل و مسئول تولید سبوم نیز شناخته می‌شوند. سبوم چربی‌ای است که باید به میزان نرمال در پوست وجود داشته باشد تا رطوبتش حفظ شود. زمانی که آندروژن‌ها دچار نوسان می‌شوند، سبوم بیشتری تولید شده، پوست بیش از حد چرب می‌شود و در نهایت داخل منافذ را پر می‌کنند.

زمانیکه منافذ پوستمان بسته شوند، جوش‌ها ایجاد خواهند شد. چون هورمون‌ها قادر هستند در دوره بزرگسالی هم دچار نوسان شوند، بنابراین می‌توان علت جوش چانه و فک را آندروژن تلقی کرد. البته این جوش‌ها ماندگار نیستند و وقتی سطح آندروژن به حالت طبیعی برگردد و چربی پوست کنترل شود، درمان خواهند شد.

آندروژن‌ها علت جوش چانه هستند

علت جوش چانه و فک

علت جوش چانه و فک می‌تواند اختلالات هورمونی باشد. معمولاً در بیشتر موارد علت جوش چانه و پایین صورت در زنان نوسانات هورمونی شناخته می‌شود. گاهی علت جوش چانه در پریودی و بارداری نیز مرتبط با همین مسئله است. معمولاً زنان در روزهای نزدیک به شروع قاعدگی و چند روز اول پس از اتمام قاعدگی شانس بیشتری برای رشد جوش در قسمت فک و چانه دارند.

علت جوش چانه در خانم‌های باردار و یائسه

نوسانات هورمونی می‌تواند علت جوش چانه زنان که نزدیک به دوره یائسگی هستند و یا دوره بارداری را پشت سر می‌گذارند هم باشد.

آیا استرس و افسردگی سبب جوش چانه می‌شود؟

مطالعات نشان می‌دهند که این قضیه برعکس است و با وجود اینکه گاهی افراد عنوان می‌کنند در اثر استرس دچار جوش می‌شوند، اما نمی‌توان 100% علت جوش چانه را استرس و اضطراب معرفی کرد. در تحقیقات صورت گرفته نشان داده شده زنانی که بالغ هستند و مرتباً درگیر آکنه می‌شوند، به علت آثار ناخوشایند ظاهری دچار علائم خفیف تا متوسط افسردگی یا اضطراب می‌شوند.

دخترانی که در دوره بلوغ بیش از همسالان خود درگیر جوش چانه، گونه و پیشانی هستند، اغلب در محیط مدرسه و کلاس استرس بیشتری تجربه می‌کنند. آن‌ها تمرکز کافی روی کار و یادگیری ندارند و بیشتر مستعد اختلالات مرتبط با اعتماد بنفس و افسردگی هستند. بنابراین برای از بین بردن جوش بلوغ باید ریشه‌ای‌تر عمل کنید.

آیا زنان تنها دچار جوش صورت و گردن می‌شوند؟

آیا زنان تنها دچار جوش صورت و گردن می‌شوند؟

با توجه به اینکه بیشتر نوسانات هورمونی علت جوش چانه در دختران و زنان پیش از یائسگی شناسایی و گزارش می‌شوند، دلیلی ندارد که همیشه تمام زنان و دختران درگیر جوش چانه، گونه یا پیشانی شوند. در برخی از موارد، امکان دارد فرد دچار جوش نشود، اما در مقابل درگیر دو مورد دیگر از عوارض نوسانات هورمونی در ناحیه چانه شود. گروهی از بانوان بجای جوش چانه با رشد موهای زائد و روزاسه درگیر هستند.

موهای زائد و ایجاد جوش در چانه

موهای زائد خود می‌توانند علت جوش چانه باشند. موهای زائد هورمونی و موهای زائدی که در اثر تراشیدن‌های مداوم در چانه رشد می‌کنند، شانس ایجاد جوش در این ناحیه را افزایش می‌دهند. در حالت نرمال این مردان هستند که در ناحیه فک و چانه رشد موهای زائد را تجربه می‌کنند، اما زنان نیز با برهم خوردن تعادل هورمون درگیر این وضعیت بصورت خفیف یا شدید می‌شوند.

برگشتن مو به داخل چانه و ایجاد جوش

دیگر علت جوش چانه در خانم‌ها موی رشد کرده است. موهای زائد زمانی که رشد کرده اما به سمت داخل پوست برمی‌گردند، می‌توانند علت جوش چانه باشند و زمینه را برای ایجاد التهاب و تورم پوست فراهم کنند. بنابراین با برگشتن مو به داخل بافت چانه، پوست متورم و قرمز شده و شاید چرکی شود. همچنین فرد در این ناحیه احساس درد شدید دارد.

ابتلا به روزاسه و ایجاد جوش در چانه

دیگر علت جوش چانه روزاسه است. خیلی اوقات زنان به دلیل ابتلا به یک بیماری شایع پوستی همچون روزاسه درگیر جوش‌های متعدد در گونه، چانه، پیشانی و گردن می‌شوند. روزاسه سبب نمایان شدن رگ‌های خونی می‌شود و قرمزی و التهاب قابل توجهی در پوست ایجاد می‌کند. گاهی روزاسه سبب بوجود آمدن برآمدگی‌های متعدد در پوست صورت شده، که از چرک انباشته شدند و شباهت زیادی به جوش دارند.

درمان و مقابله با علل بروز جوش در صورت و گردن

برای اینکه جوش چانه، گونه، پیشانی یا گردنتان را درمان کنید چه راه حلی دارید؟ اگر بتوانید دقیقاً بفهمید علت جوش چانه و گونه تان چه بوده، کارتان خیلی راحتتر می‌شود. خوشبختانه امروز برای رفع هر نوع علت جوش چانه یک یا چند روش درمانی موثر وجود دارد و می‌توانیم زیبایی و سلامت پوستمان را حفظ کنیم.

درمان و مقابله با علل بروز جوش در صورت و گردن

زنان و دختران می‌توانند برای درمان جوش‌های چانه در خانه دست بکار شوند و از روش‌های غیرتهاجمی و بی‌خطر کمک بگیرند.

برای برطرف کردن علت جوش چانه و درمان کامل جای جوش و التهاب آن لازم است از محصولات مراقبتی و درمانی که حاوی ترکیبات اسید سالیسیلیک هستند استفاده کنید. همچنین محصولات مراقبتی که حاوی بنزوئیل پراکسید هستند، در رفع این مشکل موثر خواهند بود. این دو ترکیب دارویی سبب خشک شدن جوش‌های در کمتر از چند روز می‌شوند. البته درمان جوش بسته به شدت آن زمان میبرد، بنابراین شاید لازم باشد درمان را چند هفته‌ای ادامه دهید.

برای مبارزه با علت جوش چانه و درمان کامل ضایعات پوستی متورم و ملتهب، لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • محل ایجاد جوش را با استفاده از یک شوینده ملایم شستشو دهید. همچنین شما می‌توانید برای شستشو دادن پوست درگیر به جوش از اسید سالیسیلیک استفاده کنید.
  • برای کمک به کاهش قرمزی، یک کیسه یخ را به مدت حدود 5 دقیقه روی ناحیه قرار دهید. راه درمان جوش با یخ را در مقاله دیگر ما بخوانید.
  • یک کرم یا پماد حاوی بنزوئیل پراکسید روی ناحیه درگیر به جوش بمالید.
  • سعی نکنید جوش روی چانه یا بطور کلی جوش‌های صورت را با اعمال فشار و یا استفاده از اجسام تیز از بین ببرید.

در صورتی که جوش‌های چانه و گونه شدید باشند و اصلاً با درمان‌های خانگی بی‌خطر و غیرتهاجمی برطرف نمی‌شوند، شاید بهتر باشد تصمیم دیگری بگیرید. بهتر است برای پیدا کردن علت جوش چانه به متخصص پوست مراجعه کنید و درمان پوستتان را به او بسپارید.

درمان‌های موثر درمان جوش چانه و پیشانی

زمانیکه پزشک علت را پیدا کند، برحسب شدت آسیب و جوش‌های موجود روی صورت و گردن ممکن است چند توصیه درمانی دیگر نیز برای شما داشته باشد. این روش‌های موثر عبارتند از:

درمان‌های موثر درمان جوش چانه و پیشانی

آنتی بیوتیک‌های خوراکی: همانطور که توضیح دادیم یک علت جوش چانه باکتری‌ها و حبس شدن آن در بدن و منافذ پوستی است. پزشک با تجویز آنتی بیوتیک باکتری‌های به دام افتاده را کنترل و نابود می‌کند. در نتیجه جوش‌های چانه، گونه و پیشانی درمان خواهند شد.

ایزوترتینوئین: ایزوترتینوئین نوعی داروی دیگر در مقابله با علت جوش چانه و آثار آن شناخته می‌شود. این دارو معمولاً زمانی تجویز می‌شود که دیگر روش‌های درمانی نتیجه مطلوبی نداشته باشند.

محصولات موضعی: محصولات مراقبت موضعی دیگر گزینه برای درمان جوش چانه است. پزشک برای کنترل و بهبود موضعی ضایعات پوستی بهترین کرم ضدجوش، پماد یا ژل ترمیم کننده پوست تجویز می‌کند. همچنین این محصولات مراقبتی خواص ضدباکتری، ضد التهاب و ضد درد نیز می‌توانند داشته باشند.

لیزر درمانی: زمانی که علت جوش چانه مشخص باشد، اما پزشک نتواند با موارد دارویی و مراقبتی بالا عارضه را کنترل کند، لیزر درمانی تجویز خواهد شد. لیزر درمانی در مواردی که علت جوش چانه رشد موهای زائد متعدد و یا برگشتن و رشد مو به داخل بافت باشد، مفید واقع می‌شود.

لیزر درمانی برای جوش

تخلیه کیست: گاهی علت جوش چانه تنها یک نوسان هورمونی ساده نیست و مسئله دیگری زمینه بروز این وضعیت را فراهم کرده است. برحسب شرایط پزشکی، پزشک ابتدا جوش یا کیست را تخلیه کده و سپس کیست بزرگ را از داخل بافت برمیدارد.

لایه برداری شیمیایی: لایه برداری شیمیایی تحت نظارت کامل پزشک متخصص انجام می‌گیرد و اصلاً خدماتی نیست که شما بخواهید در سالن‌های زیبایی و مراقبت از پوست دریافت کنید. در این روش پزشک با استفاده از ابزار و داروهای خاص نسبت به لایه برداری و درمان جوش پوست اقدام می‌کند.

قرص‌های ضد بارداری: اگر علت جوش چانه نوسانات هورمونی باشد و بیمار باردار نباشد، قرص‌های ضدبارداری می‌توانند به او در متعادل سازی هورمون‌ها کمک کنند. زمانیکه هورمون‌ها با دارو تنظیم شوند، سبوم به اندازه طبیعی تولید شده و دیگر منافذ با چربی اضافه پر نمی‌شوند.

جلوگیری از بروز جوش صورت و گردن

نمی‌توانیم با هر علت جوش چانه مبارزه کنیم و یا اینکه همیشه مراقب باشیم که درگیر جوش صورت نشویم. با وجود این چندین روش و اقدام راحت وجود دارند که می‌توانند به ما در جلوگیری از ابتلا به جوش در ناحیه صورت و گردن کمک کنند.

شستن صورت و جلوگیری از بروز جوش

اگر بخواهید اصلی‌ترین علت جوش چانه را تحت کنترل بگیرید و خیلی به ندرت بخاطرش درگیر جوش در ناحیه گونه، پیشانی و چانه شوید، تنها باید صورتتان را بشویید. تا اینجا متوجه شدید که یک علت جوش چانه و پیشانی سبوم زیاد پوست است. پس با شستن چانه و همه نقاط صورت با صابون ملایم می‌توانید این چربی را کنترل کنید. اگر در طول روز دو بار یا بیشتر اینکار را تکرار کنید، بزودی برطرف شدن جوش‌های قدیمی و افزایش سلامت پوست را شاهد خواهید بود.

شستن صورت و جلوگیری از بروز جوش

تغییر رژیم غذایی و جلوگیری از بروز جوش

اجتناب از غذاهای چرب و غذاهای حاوی قند. احتمالاً این را بارها شنیده‌اید که غذاها می‌توانند تاثیر مستقیمی بر زیبایی پوست داشته باشند. دقیقاً همینطور است و غذا می‌تواند علت جوش چانه و هر نقطه دیگر از پوست در بدن باشد. بنابراین اگر همیشه دچار جوش صورت و بدن می‌شوید، در رژیم غذایی‌تان یک تجدید نظر اساسی بکنید. غذاهای چرب نخورید و غذاهای حاوی قند اضافی را نیز از برنامه غذاییتان حذف کنید. در مقاله دیگری لیستی از مواد غذایی ضدجوش آماده کرده‌ایم.

اجتناب از محرک‌ها و استرس برای جلوگیری از بروز جوش صورت

از استرس دوری کنید. اگر علت جوش چانه و صورت شما استرس است، بنابراین راحتترین روش مقابله با جوش‌های مزاحم دوری کردن از موقعیت‌های استرس زا است. همچنین باید از محرک هورمونی دوری کنید تا شانس دوباره برای نوسان شدید نداشته باشند.

جلوگیری از بروز جوش چانه با عدم لمس صورت

دستتان را از صورت دور کنید. شاید کسی تا بحال به شما نگفته باشد، اما ممکن است علت جوش چانه، پیشانی و گونه شما دستانتان باشند. دست‌ها و انگشتان در طول روز با سطوح مختلفی در تماس هستند، بنابراین هر چندبار هم که شسته شوند می‌توانند وسیله خوبی برای انتقال یافتن باکتری‌ها و آلودگی‌های دیگر روی صورت باشند. پس از لمس بیش از حد صورتتان با دست و انگشتان اجتناب کنید.

انتخاب درست ضد آفتاب برای جلوگیری از بروز جوش صورت

ضد آفتاب را تغییر دهید. دیگر علت جوش چانه و بطور کلی صورت در بسیاری از زنان و حتی مردان نوع ضد آفتاب است. با وجود اینکه ضد آفتاب یک محصول مراقبتی فوق‌العاده مفید و موثر در مراقبت از سلامت پوست است، اما اگر درست انتخاب نشود، نتیجه عکس روی پوست ایجاد می‌کند. همیشه از یک ضد آفتاب فاقد چربی استفاده کنید، تا خیالتان از این بابت راحت شود.

از مسدود کننده‌ها دوری کنید

روغن‌ها در بسیاری از مواقع به ما در مراقبت از پوست کمک می‌کنند، حتی برخی از آن‌ها خواص زیبایی نیز دارند. اما اگر روغن‌های مراقبتی را درست انتخاب و مصرف نکنید، تبدیل به آکنه چانه، پیشانی و دیگر نقاط مستعد صورت می‌شوند. همچنین از محصولات پوستی که حاوی روغن‌های با قدرت مسدود کردن منافذ هستند، اجتناب کنید.

رعایت نظافت و جلوگیری از بروز جوش

شاید کمتر کسی به این علت جوش چانه و بطور کلی صورت واقف باشد. کثیف بودن ملحفه‌ها و دیگر روپوش‌های بستر خواب می‌تواند عاملی برای آلوده شدن پوست و ایجاد جوش باشد. همیشه هر چند روز یکبار ملحفه‌ها را تعویض کنید و مرتباً آن‌ها را بشویید. همچنین آن‌ها را در مقابل نور خورشید خشک کنید و پیش از استفاده مجدداً اتو بکشید.

رسیدگی به موها و جلوگیری از بروز جوش

موها نیز می‌توانند زمینه ساز بروز جوش در صورت و دیگر نواحی پوست بدن باشند، بنابراین آن‌ها را از روی صورت دور کنید. همچنین در تمیز نگه داشتن آن‌ها سهل انگاری نکنید.

جلوگیری از رشد موهای زائد

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم یک علت جوش چانه رشد موهای زائد است، بنابراین با کنترل این وضعیت نیز می‌توانیم از بروز مجدد یا بیشتر جوش صورت و چانه پیشگیری کنیم:

از کرم‌های موبر مرطوب کننده استفاده کنید. یکی از بهترین روش‌های تسکین این وضعیت استفاده از کرم‌های موبر است. کرم‌های موبر تنها به صورت سطحی موهای زائد را برطرف می‌کنند، بنابراین دیگر مو به داخل بافت برنمی‌گردد یا پوست بخاطر تیغ زدن دچار التهاب نمی‌شود. البته دقت کنید که حتماً کرم موبر ترکیبات مرطوب کننده نیز داشته باشد.

از تیغ استفاده کنید. دیگر روش جلوگیری از بروز جوش صورت تیغ زدن موهای زائد است. سعی نکنید برای از بین بردن کامل موهای زائد از بند یا موچین استفاده کنید. احتمال اینکه در رشد بعدی موهای زائد به داخل بافت پوست برگردند و تبدیل به جوش، خیلی بیشتر می‌شود.

روش‌های بدون تحریک پوست را امتحان کنید. برای حذف کردن موهای زائد و حتی موهای کرکی روی پوست از روش‌های کمتر تحریک کننده استفاده کنید.

 ترک چند عادت که به جلوگیری از بروز جوش در چانه کمک می‌کنند

ضمن اینکه می‌توانید با انجام دستورالعمل‌های بالا از بروز جوش چانه جلوگیری کنید، باید از انجام برخی از رفتارهای خاص روی چانه نیز اجتناب کنید:

جوش‌ها را نترکانید. این خود مجدداً می‌تواند علت جوش چانه شما باشد، چراکه در مراقبت از پوست در طول درمان جدی نبودید. زمانی که جوش‌های را تخلیه می‌کنید و یا از فشار دست و اجسام تیز برای خارج کردنشان استفاده می‌کنید، به بافت پوست آسیب میزنید. اگر دست یا جسم تیز آلوده باشند، حتماً باکتری‌ها وارد فضای تخلیه شده جوش می‌شوند و بزودی با یک جوش بزرگتر و شدیدتر روبرو خواهید شد.



:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : شنبه 2 ارديبهشت 1402
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی